Novi prehodi za pešce ustvarjajo iluzijo tridimenzionalnosti in so v očeh voznikov videti kot fizične ovire, zato pred njimi samodejno zavirajo.
Prva dva tovrstna "lebdeča" prehoda za pešce, lahko jim rečemo tudi "3D zebre", bo dobilo Velenje, in sicer med Rudarsko in Prešernovo cesto pri Upravni enoti Velenje ter v neposredni bližini velenjskega izobraževalnega centra, kjer se nahajajo Osnovna šola (OŠ) Gustava Šiliha, Glasbena šola Fran Korun Koželjski, Šolski center Velenje, Visoka strokovna šola za varstvo okolja in Fakulteta za energetiko.
Že teden kasneje pa jih bodo postavili tudi na Ptuju, v tednu mobilnosti, med 16. in 22. septembra, pa bodo prvi 3D prehodi za pešce zaživeli tudi v Ljubljani.
"Ponosni smo, da smo prva občina, ki je sprejela to rešitev in prepričani smo, da bodo otroci zaradi takšnih prehodov za pešce varnejši," pravi župan Velenja Peter Dermol.
Različne izkušnje s 3D prehodi za pešce
Pobudo za uvedbo tovrstnih prehodov je v sodelovanju z lokalnimi skupnostmi in združenji za varnost v prometu sprožila zavarovalnica Generali, ki v projektu sodeluje z občinami in Zavodom Varna pot.
V Sloveniji smo namreč še vedno priča mnogim prometnim nesrečam, v katerih so udeleženi najbolj ranljivi udeleženci v prometu, kot so otroci, invalidi, starejši, pešci, kolesarji ter tisti na rolerjih in skirojih.
"Prav ta skupina predstavlja skoraj polovico vseh smrtnih žrtev v prometu. V letu 2020 je umrlo skupno 39 ranljivih udeležencev cestnega prometa, kar predstavlja 49 odstotkov vseh umrlih, vsak od njih ima svoje ime, priimek in svoje najdražje. Dovolj velik razlog za naš skupen prispevek," je za STA izpostavil Robert Štaba iz Zavoda Varna pot.
Ideja o tridimenzionalnih prehodih za pešce v Evropi je nastala na Islandiji, kjer so se prvi tovrstni prehodi za pešce pojavili leta 2017. V več nemških mestih so takšno rešitev zavrnili, ker ni bila v skladu s cestnoprometnimi predpisi.
V Sarajevu je bilo pred dvema letoma postavljenih več "plavajočih zeber", a so jih mestne oblasti kmalu opustile in se vrnile h klasični rešitvi prehoda.