Prostoren ali še prostornejši? Pet ali sedem? Več drznosti ali elegance? Na kar veliko vprašanj si mora kupec odgovoriti ob primerjavi renault scenica in grand scenica. Ni vseeno, kakšen karakter izbere, zunanje mere pa še zdaleč ne povedo vsega.
Po komaj letu dni so pri Renaultu že spet hiteli lepotno prenavljati scenicovo družino, da bi ta le lahko držala tempo z rivali, kot je fordov dvojec c-max/c-max grand, opel zafira tourer ali dva najnovejša Citroënova modela iz družine C4 picasso, ki na naš trg šele prihajata.
Šele zdaj bo marsikomu družina scenicov vizuelno postala blizu, saj je nova podoba nosu končno vdihnila nekaj dinamičnosti v sicer precej škatlasto zasnovo. Znotraj se pri obeh vidi napredek v novih materialih ali funkcijah, nekaj več je tudi tehničnih bonbončkov, ki pa so seveda odvisni od opreme in doplačil.
Razmeroma nov pri scenicih je asistent za prehajanje voznega pasu. Vidi pa se, da gre za prvo generacijo in da je Renault na tem področju pobudo prepustil drugim. Sistem premore le nič kaj prijazno zvočno opozarjanje, ne pa denimo vibriranja volanskega obroča ali celo samodejnega popravljanja smeri vožnje.
Kje so razlike?
Oba scenica sta še vedno v samem vrhu, ko je govora glede prilagodljivosti in uporabnosti. Avtomobila zlahka postaneta poligon za igro "kje je skrit zaklad", toliko različnih odlagališč premoreta. Prostora v drugi vrsti je preverjeno dovolj tudi za tri otroške sedeže, kar je pri karavanih prej redkost. Sedem centimetrov daljši grand scenic ima pričakovano več prostora v drugi vrsti. Še več razlik kot pri prostoru za kolena je pri uporabnosti prtljažnika. Večji scenic v petsedežni različici ponuja več kot 700 litrov prostora, ko odstranimo zadnjo klop, pa prek dva kubika, medtem ko za piko na i poskrbi poklopni naslon sovoznikovega sedeža.
Oba scenica dajeta prednost udobnemu družinskemu križarjenju, je pa manjši brat za razred boljši, ko avtomobila pripeljemo med zavoje. Tam se tudi podvozje kar dobro drži, čeprav o kakšni ostrini volanskega mehanizma ni govora.
Z močjo nima smisla pretiravati
Scenicoma gre vloga prvih avtomobilov pri hiši, zato je kombinacija z dizelskim motorjem najbolj logična. Tako 1,5-litrski dCi v testnem scenicu kot še sveži 1,6 dCi v grand scenicu sta se zelo izkazala glede kombiniranja porabe in prožnosti, zato po močnejših agregatih nima smisla posegati. Scenica za zdaj v najpomembnejših parametrih še uspešno parirata konkurenci. Sami dajemo prednost manjšemu, saj ima dovolj prostora tudi za nadpovprečno družinsko rabo, hkrati pa se bolje pelje. Grand scenic odtehta vložek le, če družina zares potrebuje otroški minibus.
Podatki o vozilih (renault scenic in grand scenic)