Več ni vedno boljša izbira

Foto: Gregor Prebil Renault scenic Foto: Gregor Prebil Renault scenic Foto: Gregor Prebil Renault scenic Foto: Gregor Prebil Renault scenic Foto: Gregor Prebil Renault scenic Foto: Gregor Prebil Renault scenic Foto: Gregor Prebil Renault scenic Foto: Gregor Prebil Renault scenic Foto: Gregor Prebil Renault scenic Foto: Gregor Prebil Renault scenic Foto: Gregor Prebil Renault scenic Foto: Gregor Prebil Renault scenic Foto: Gregor Prebil Renault scenic Foto: Gregor Prebil Renault scenic Foto: Gregor Prebil Renault scenic Foto: Gregor Prebil Renault scenic
940 evrov. Imeti za ta denar še večji prtljažnik ali strešni kovček s podaljšanimi družinskimi počitnicami?
Oglej si celoten članek

Prostoren ali še prostornejši? Pet ali sedem? Več drznosti ali elegance? Na kar veliko vprašanj si mora kupec odgovoriti ob primerjavi renault scenica in grand scenica. Ni vseeno, kakšen karakter izbere, zunanje mere pa še zdaleč ne povedo vsega. 

Po komaj letu dni so pri Renaultu že spet hiteli lepotno prenavljati scenicovo družino, da bi ta le lahko držala tempo z rivali, kot je fordov dvojec c-max/c-max grand, opel zafira tourer ali dva najnovejša Citroënova modela iz družine C4 picasso, ki na naš trg šele prihajata.

Šele zdaj bo marsikomu družina scenicov vizuelno postala blizu, saj je nova podoba nosu končno vdihnila nekaj dinamičnosti v sicer precej škatlasto zasnovo. Znotraj se pri obeh vidi napredek v novih materialih ali funkcijah, nekaj več je tudi tehničnih bonbončkov, ki pa so seveda odvisni od opreme in doplačil.

Foto: Gregor Prebil Renault scenic Digitalnih merilnikov se pri obnovi niso dotikali, čeprav bi se jih tudi lahko, saj je tisti za vrtljaje še vedno neuporaben. Odslej je bolj izpostavljena funkcija o nadzoru nad kakovostjo zraka, kjer scenici resnično dobro opravljajo nalogo - v primeru, ko tipala zaznajo, da se avtomobil pelje za starim tovornjakom ali mimo sveže pognojenega polja, samodejno zapre lopute za dovod zunanjega zraka in potnikom prihrani dobršno porcijo neželenih vonjav. 

Razmeroma nov pri scenicih je asistent za prehajanje voznega pasu. Vidi pa se, da gre za prvo generacijo in da je Renault na tem področju pobudo prepustil drugim. Sistem premore le nič kaj prijazno zvočno opozarjanje, ne pa denimo vibriranja volanskega obroča ali celo samodejnega popravljanja smeri vožnje.

Kje so razlike?

Oba scenica sta še vedno v samem vrhu, ko je govora glede prilagodljivosti in uporabnosti. Avtomobila zlahka postaneta poligon za igro "kje je skrit zaklad", toliko različnih odlagališč premoreta. Prostora v drugi vrsti je preverjeno dovolj tudi za tri otroške sedeže, kar je pri karavanih prej redkost. Sedem centimetrov daljši grand scenic ima pričakovano več prostora v drugi vrsti. Še več razlik kot pri prostoru za kolena je pri uporabnosti prtljažnika. Večji scenic v petsedežni različici ponuja več kot 700 litrov prostora, ko odstranimo zadnjo klop, pa prek dva kubika, medtem ko za piko na i poskrbi poklopni naslon sovoznikovega sedeža.

Foto: Gregor Prebil Renault scenic Drugačna zgodba je, če je v grand scenicu vgrajenih sedem sedal. Dodatna sedeža zahtevata svoj prostor in poleg dodatnih 650 evrov iz denarnice odvzameta tudi lep kos prtljažnika, tako da jih preostane le 564 litrov, kar pa je le še 40 litrov več od manjšega brata in zgolj v povprečju novodobnih družinskih karavanov. Dobro velja torej premisliti, ali se bo v avtu često vozilo več kot pet ljudi, ali je bolje ohraniti vsestransko "shrambo". Tudi dostopnost do tretje vrste vodi prek nekoliko okorne kombinacije potegov. Grand scenic vztraja pri klasičnem odpiranju zadnjih vrat, čeprav se drsna pri konkurentih teh mer bolje obnesejo.

Oba scenica dajeta prednost udobnemu družinskemu križarjenju, je pa manjši brat za razred boljši, ko avtomobila pripeljemo med zavoje. Tam se tudi podvozje kar dobro drži, čeprav o kakšni ostrini volanskega mehanizma ni govora.

Z močjo nima smisla pretiravati

Scenicoma gre vloga prvih avtomobilov pri hiši, zato je kombinacija z dizelskim motorjem najbolj logična. Tako 1,5-litrski dCi v testnem scenicu kot še sveži 1,6 dCi v grand scenicu sta se zelo izkazala glede kombiniranja porabe in prožnosti, zato po močnejših agregatih nima smisla posegati. Scenica za zdaj v najpomembnejših parametrih še uspešno parirata konkurenci. Sami dajemo prednost manjšemu, saj ima dovolj prostora tudi za nadpovprečno družinsko rabo, hkrati pa se bolje pelje. Grand scenic odtehta vložek le, če družina zares potrebuje otroški minibus.

Podatki o vozilih (renault scenic in grand scenic)

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.