Več moči, več denarja, višja poraba

Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5 Foto: Žurnal24 BMW X5
BMW je X5 poleg kozmetične prenove, ki jo bodo opazili redki, namenil še bolj zmogljivo različico trilitrskega dizla z 225 kilovati največje moči.
Oglej si celoten članek

Tako motoriziran je že prava cestna suvovska raketa, žal pa prirastek pri moči za seboj potegne tudi občutno višjo porabo in nekoliko višjo ceno.   

Prenova zajela predvsem luči in odbijača
Pri izgledu se oblikovalci pretirano niso oddaljevali od originala, in so X5 namenili le nekoliko spremenjen izgled prednjega dela z drugače postavljenimi meglenkami in večjimi odprtinami za zrak. Na boku razlik razen večje količine v barvo vozila odetih delov karoserije ni, nekoliko spremenjen pa je tudi zadnji odbijač. Ampak spremembe so takšne in tolikšne, da jih bodo opazili le redkli.

Znotraj vas bo pričakala znana notranjost, kar pomeni tako glede izgleda armaturne plošče kot njene ergonomije, in glede slednje je potrebno reči, da BMW nudi tudi že modernejšo podobo stikal in merilnikov. Glede prostora zadreg še naprej ne bi smelo biti tako v prvi kot v drugi sedežni vrsti, pri slednji bosta udobno sedela dva, tretji potnik pa že bolj zasilno. Prtljažnik je lepo obdelan in razkošen z najmanj 620 litri pa zadosti tudi družinskim potrebam. Nekoliko samosvoje je še vedno dvodelno odpiranje, elektrika pri zgornjem delu je dobrodošlo, čeprav drago doplačilo. Enako velja tudi za celotno opremo, ki je zgolj zadostna, za veliko dodatnega udobja kot so odlični komfortni sedeži in obilo napredne tehnike je potrebno drago doplačati. Med tehničnimi dodatki velja omeniti radarski tempomat ter sistem za nadzor menjave pasu, slednji pa voznika zgolj opozarja s tresenjem volana, medtem ko druga, tudi manj prestižna nemška konkurenca, ponuja takšnega, ki vozniku tudi sugerira v katero smer obrniti volanski obroč.



Zmogljiv biturbo šestvaljnik zviša porabo in nivo hrupa
V nosu pa se je vrtela največja novost pri tem modelu in sicer gre za trilitrski biturbo šestvaljni dizel, ki sedaj zmore 225 kilovatov ali 306 Km in tovornjaških 600 Nm navora. Prva, manjša, turbina je namenjena nižjim vrtljajem, druga vožnji v višjih, moči pa je v vseh režimi več kot dovolj. Sliko lepo dopolnjuje serijska osem stopenjska prestavna avtomatika, sedaj tudi edina opcija pri modelu. Če mu to štejemo v prid, pa mu nikakor ne moremo, količino hrupa, ki že pri normalnih vrtljajih zaide v notranjost. Zvočna izolacija tako ni dorasla modelu, hrup pa zna včasih biti celo moteč. Minus torej za uglajenost, obratno pa velja za njegovo kultiviranost in vozne lastnosti celotnega vozila. Te so kljub zajetni masi, občutno nad dvemi tonami, zelo dinamične, avto pa dolgo smerno stabilen in enostavno vodljiv. Zasluge za to gredo tudi zmogljivemu štirikolesnemu pogonu, kjer tukaj elektronsko krmiljena zapora diferenciala navor med osi razporejuje glede na vozne razmere, v normalnih pa gre na prednjo os 60 odstotkov navora. Slaba stran prirastka moči je višja poraba, ki jo le stežka približamo desetim litrom, medtem ko pri različici 30d, katere pospešek do stotice je le sekundo počasnejši, to zlahka dosežeš. Poraba na testu je  znašala 11 litrov, lahko pa je bila tudi mnogo višja, zelo težko pa občutno nižja.   

Cena odvisna od debeline denarnice
Kot rečeno je pri opremi še veliko prostora za doplačila, ki so v določeni meri (žal) še vedno nujna. Dodatki so testnega X5 podražili za celih 30 tisočakov, kar je preveč tudi za to znamko, bi se pa dalo „shajati“ tudi z mnogo manj dodatki, tako da je realna cena tega modela malo nad 70 tisočaki. V primerjavi s konkurenco to ni presenetljivo o nakupu pa bodo odločale predvsem preference glede znamke.

Podatki o vozilu: BMW X5 xDrive 40d
Motor: 2.993 cm3
Vrsta: šestvaljni vrstni dizelski
Moč: 225 kW (306 KM)/pri 4.400 vrtljajih na minuto
Navor: 600 Nm/ med 1.500 in 2.500 vrtljaji na minuto
Poraba: 11,0 litra/100 km, 198 gramov CO2
Zmogljivosti: 236 km/h, 6,6 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.857x1.933x 1.776, medosna razdalja 2.933, prtljažnik (v litrih): 620-1.750
Cena: 65.200/95.507 EUR

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.