BMW M340i xDrive je v zadnji izvedenki na trgu že kar nekaj časa. In kot tak je na cesti zbujal veliko pozornosti. Nič čudnega, saj čistokrvno M trojko na cestah šele pričakujemo.
Sedmo generacijo BMW serije 3 sicer poznamo že dalj časa, a je morda prav zaradi tempiranja predstavitve močnejših modelov še vedno vroča tema med ljubitelji avtomobilizma. Ne nazadnje je bila pred kratkim kar v koprskem pristanišču najavljena nova BMW M3, mi pa smo medtem že preizkusili šibkejšo vstopnico v svet M-ov - 340i, ki poleg štirikolesnega pogona prinaša še zmogljiv šestvaljnik, ki se je izkazal za zelo vsestranski motor.
Dovolj, da vzame sapo
Čeprav ni čistokrven M3, vozniku in potnikom ponuja več kot dovolj adrenalina. Njegovo srce je v celoti aluminijast 6-valjni prisilno polnjen motor z izjemno zmogljivo tehnologijo turbo polnilcev, ki zagotavlja, da potnikom med pospeševanjem vzame sapo od samega starta pa vse do visokih vrtljajev. Največji navor 500 Nm, je na voljo že od 1.850, pa vse do 5.000 vrt/min. Že samo ta podatek je dokaz, kako daleč se je premaknila tehnologija turbo polnilnikov. Motorju nikoli ne zmanjka sape!
Šestvaljni motor zmore sicer razviti zavidljivih 270 kW in navedenih 500 Nm navora, kar je za 35 kW in 50 Nm več kot v primerjavi z najmočnejšo različico šeste generacije serije 3. Seveda, z izjemo M3, ki je lahko na zadnja kolesa poslal 333 kW, v različici CS pa celo do 343 kW in 550 Nm.
Že po zvoku veš, da je zmogljiv stroj
Novi filtri za trdne delce integrirani v dvojni izpušni sistem z aktivnimi loputami zagotavljajo presenetljivo čistost "izdiha" motorja, hkrati pa spremenijo akustiko motorja, kar v praksi prinaša zelo prijetno zvočno kuliso za mimoidoče, na drugi strani pa športni zvok občudujemo tudi v kabini.
Izkušeni vozniki, ki obvladajo vožnjo, tudi dinamično, bodo imeli od režimov vožnje sport in sport + veliko, saj je dinamika vožnje pričakovano vrhunska. Zato poskrbi tudi 8-stopenjski M steptronic menjalnik, ki ima še krajša prestavna razmerja od že tako dobrega in hitrega klasičnega osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Ob podori sistema za bliskovito speljevanje - launch control - je pospešek od 0 do 100 km/h 4,4 sekunde, kar je pol sekunde hitreje od predhodnika. Izjemno!
Štirikolesni pogon xDrive moč raje razporeja na zadnji kolesi, kar pomeni, da po eni strani zagotavlja zanesljivo vožnjo v vseh razmerah, kljub veliki moči, po drugi strani pa voznika ne ovira, če si želi dati duška z lovljenjem zadka. V primerjavi z običajnimi trojkami se je oddaljenost od tal zmanjša še za 10 mm, vzmetenje pa je bolj togo. Večja je tudi medosna razdalja, kar pomeni, da je v ovinkih bolj obvladljiv na zadnji klopi pa postreže s še več prostora za kolena. Črka M je prinesla še drugačne blažilnike, vzmeti, stabilizatorje spremenjeno kinematiko osi, elektronska zapora diferenciala na zadnji osi pomaga, da voznik točno ve, koliko moči lahko še pošljete na zadnji kolesi, zmogljivejše zavore in natanko dovolj športne kozmetike, da se lahko že na daleč hvali, da je več kot zgolj navadna BMW trojka.
Avto za vsak dan
Avto mi je všeč predvsem zato, ker bi ga brez težav imel za vsakodnevno rabo. Je prav dovolj udoben, ali po potrebi trd, prav tako menjalnik na avtocesti dovoljuje povsem udobno križarjenje, ko pa voznik želi, da volan športno otrdi, vzmetenje v ovinkih pa ne popusti, pa je to ob zmogljivem podvozju zelo dober športni avtomobil. In ko smo pri vsakodnevni uporabi, velja omeniti še eno stvar, in sicer porabo goriva. Med ekonomično vožnjo ga lahko zadržite pod 7 l/100 km, iz Kamnika v Ljubljano je potovalni računalnik kazal porabo zgolj 6,5 l/ 100 km. Pri avtocestni hitrostih bo dober liter večja, kar so še vedno izjemne številke za trilitrski bencinski šestvaljnik s pogonom na vsa kolesa!
Seveda ima vse našteto, pa tudi moderni sistemi, ki smo jih v povezavi z BMW že večkrat omenjali in so bili vgrajeni v testni avto, svojo ceno …
Podatki o vozilu: (BMW M340i xDrive)
Motor: turbobencinski, šestvaljni, 2.998 ccm
Največja moč: 275 kW (374 KM) pri 5.500 vrtljajih
Najvišji navor: 500 Nm med 1.850 in 5.000
Zmogljivosti: 250 km/h, 4,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.709 × 1.827 × 1.444, medosna razdalja 2.851
Prtljažnik (v litrih): 480
Poraba: 7,9 litra/100 km (kombinirani cikel)
Izpusti CO2: 150 g/km
Cena: 36.000 evrov / 86.755 evrov (osnovni/testni)
Plusi: Pogonski sklop, vozne karakteristike vključno z lego pri športni vožnji, vsakodnevna uporabnost,
Minusi: Cena, morate kršiti zakon, da vsaj približno začutite, kako športen je;
rd2dmk2... Pridi ti dam jaz ta avto za probat bos vido, bolj prakticnega avta vozo nisi pomoje...pol vec nebos stresal …
Nikoli ne bi kupila BMW-ja....
plusi: vsakodnevna uporabnost..a se vi hecate..daš 80k eurov zato da, ugotovite novinarji da je vsakodnevno uporaben. v isti sapi pa …