Vaš novi avto bo imel TPMS, kaj sedaj?

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah bo moral biti že čez nekaj tednov obvezno vgrajen v vsa nova vozila. S seboj prinaša veliko prednosti, lahko pa tudi nekaj ne tako majhnih stroškov za lastnika.
Oglej si celoten članek

S 1. novembrom prične veljati nova evropska zakonodaja, ki določa, da mora imeti vsak nov registriran osebni avto oziroma športni terenec s sedmimi sedeži ali manj serijsko vgrajen sistem TPMS - sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah.

Že od leta 2012 morajo imeti sicer sistem serijsko vgrajen vsa na novo homologirana vozila, tako da vas podatek prodajalcev o velikodušni vgradnji sistema v serijsko opremo podobno kot v primeru nadzora stabilnosti (ESC) ne sme zavesti. 

TPMS naj bi načeloma deloval brez potrebe vzdrževanja, a se za lastnika lahko težave vseeno pojavijo, če je v njegov avtomobil vgrajen t. i. aktivni TPMS, takšnih pa je pravzaprav večina. V nasprotju s pasivnim, kjer računalnik ugotavlja morebiten padec tlaka na podlagi že obstoječih senzorjev za sistema ABS ali ESC, aktivni sistem deluje s pomočjo lastnih senzorjev, ki so sestavni del ventila na notranji strani platišča.

Ko bo takšen avto pripeljal na menjavo pnevmatik, bo moral biti vulkanizer ustrezno usposobljen za menjavo, da senzorjev ne bo poškodoval, imeti bo moral tudi ustrezno  opremo za kalibracijo senzorjev z avtomobilskim računalnikom. Pri AMZS so za Žurnal24 zatrdili, da imetnik avtomobila nima zaradi TPMS pri njih nobenega dodatnega stroška med običajno menjavo, prav tako zagotavljajo, da je osebje v njihovih centrih že doslej menjavalo pnevmatike na nekaterih vozilih s TPMS, zato z usposobljenostjo ni težav. 

Kaj pa, ko bi imel zimske na lastnih platiščih?

Voznik pa bo posledico vgradnje neposrednih tipal za TPMS občutil, ko bo želel denimo dokupiti štiri platišča za zimske pnevmatike. Takrat bo moral dokupiti tudi štiri senzorje. "Cena je odvisna od vozila ter od sistema, ki je vgrajeno v vozilo in se v povprečju giblje od 30 evrov pa preko 100 evrov na kos," je za Žurnal24 pojasnil Klemen Turk iz AMZS. To pomeni, da je lahko za komplet platišč potrebno plačati še dodatnih 400 evrov. V to ni všteta še kalibracija z avtomobilskim računalnikom.

Ker TPMS postaja zakonsko pravilo, to pomeni, da bo moral sistem normalno funkcionirati, če boste z avtomobilom želeli opraviti tehnični pregled. Imajo pa nova vozila prvi tehnični pregled šele čez štiri leta, tako da na tehničnih pregledih po 1. novembru ne pričakujejo kakšnih posebnosti.

Preslepiti se da, ni pa to modro

Iznajdljiveži so se tudi že domislili načina, kako poceni preslepiti avtomobilski računalnik, saj obstajajo posebni čepki, ki naj bi s simulacijo senzorja preslepili računalnik. Vseeno se te prakse ne velja posluževati, kot tudi ne izklopitve opozorila na nedelujoč sistem, saj je to za zavarovalnice podobno, kot če namerno izklopite zračno blazino ali ABS sistem. To pomeni, da v primeru nesreče ne boste upravičeni do odškodnine, opozarjajo pri Tech Europe. 

Če se težava pojavi ob menjavi, naj popravi vulkanizer

Kako pa je urejeno področje odgovornosti, če po menjavi pnevmatik lastnik meni, da mu je vulkanizer napačno menjal pnevmatike in mu zato TPMS javlja napako? Na AMZS pravijo, da so glede na izkušnje v samem procesu menjave zelo pozorni na morebitne okvare ali napake na sistemu.

Na Zvezi potrošnikov Slovenije pa pravijo takole: "Za pravilno izvedbo storitve odgovarja izvajalec storitve. Zakon o varstvu potrošnikov določa, da ima potrošnik pravico, če je bila storitev opravljena nepravilno, od izvajalca zahtevati, da odpravi pomanjkljivosti pri opravljeni storitvi ali storitev ponovno opravi ali vrne plačani znesek ali vrne del plačanega zneska v sorazmerju s pomanjkljivostjo pri opravljeni storitvi. Na vsak način naj potrošnik pritožbo ureja pisno (tudi po elektronski pošti), izvajalec mu mora odgovoriti v osmih dneh."

Tudi iz zgoraj zapisanega je jasno, da še posebej avtomobila s sistemom TPMS nikar ne vozite na preobuvanje k šušmarjem brez uradne blagajne.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 13:56 1. Oktober 2014.

    Vsa novejša VW vozila imajo ta sistem vendar ne uporablja senzorjev ampak ABS modul :)

  • 10:43 1. Oktober 2014.

    400 € absolutno ni malo stroškov ... kako se vsiljujeo plačevanje in pobiranje denarja od ljudi , ne moreš vrjet

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.