Pripomočke, ki pomagajo preprečevati nesreče, je mogoče naknadno vgraditi v katerikoli avtomobil, ne glede na velikost. "Tovrstne sisteme priporočam; veliko prispevajo k varnosti, zato niso nikoli stran vržen denar," pravi inštruktor varne vožnje Brane Küzmič.
V tujini zato nižje premije
V tujini so takšni pripomočki že uveljavljen del zavarovalniških popustov, slovenske zavarovalnice pa so pri njihovem subvencioniranju še bolj ali manj na začetku.
Napredne varnostne sisteme danes ponujajo številne znamke. Sistemi se razlikujejo v delovanju, zato bodite poleg cene pozorni tudi na to, kako zmogljivi so. Varnostni paketi v dodatni opremi so praviloma cenejši kot nakup posameznih sistemov.
Napravice, ki v sebi združujejo različne sisteme, ponuja tudi izraelsko-nizozemska družba Mobileye, s katero pri razvoju lastnih sistemov sodelujejo proizvajalci, kakršna sta Volvo in BMW. Mobileye bo v kratkem tudi v Sloveniji začel tržiti dva modela, ki se razlikujeta po zmogljivosti.
Za vse modele in tipe
Napravo namestijo na armaturno ploščo, nato pa vgrajena kamera v povezavi s procesorjem prek svetlobnega prikazovalnika in zvoka opozarja voznika na različne nevarne razmere, kot so nevarnost naleta v spredaj vozeče vozilo ali celo pešca, nepravilno menjanje voznega pasu in prekratka varnostna razdalja. Način njenega delovanja je odvisen od hitrosti vozila, z opozorilom pa po navedbah Uroša Čarmana iz podjetja Svetkom močno skrajša odzivni čas za zaviranje.
Naprava je z avtomobilom povezana prek vmesnika CAN-bus, zato lahko med drugim odvisno od prometa samodejno preklaplja med dolgimi in kratkimi lučmi. V dražji izvedenki naprava stane nekaj manj kot 1.200 evrov.
Original veliko dražji
Preverjanje cenikov dodatne opreme pri nekaterih proizvajalcih je pokazalo, da bi vsi primerljivi sistemi skupaj stali precej več. Pri znamki BMW namreč zgolj sistem za zaznavo voznega pasu stane 600 evrov, cena celotnega sistema pa bi presegla tri tisoč evrov.