Letošnje tekmovanje za najvarčnejšega voznika bo poleg varčne vožnje ponudilo tudi preventivo o varnosti v prometu. Z nasveti bo v akciji kot strokovni partner pri izvedbi tekmovanja sodelovala Agencije za varnost prometa (AVP) Republike Slovenije. Prvič bomo ozaveščali v soboto, 15.1. v Novi Gorici pred Mercator centrom, kjer bo start 1. kroga varčnega voznika. Pred začetkom tekmovanja smo se pogovarjali z Matejo Markl iz Agencije za varnost prometa Republike Slovenije.
Mateja Markl
V okviru prireditev Varčni voznik bomo s podporo naših demonstracijskih naprav udeležencem in obiskovalcem prikazali nekatere vsebine prometne varnosti. Tako bodo vozniki lahko preizkusili svoje reakcijske čase na Stopku ter se prepričali o zavornih poteh na različnih podlagah (mokro, suho, poledenelo cestišče). S pomočjo tehtnic za prikaz naletne teže bodo obiskovalci lahko preverili svojo naletno težo pri hitrosti 30, 50 ter 90 km/h ter se tako poučili o silah, ki delujejo na telo pri različnih hitrostih. 80 kg težak voznik, denimo, tehta pri 50 km/h kar tri tone, pri 90 km/h pa skoraj osem ton. Poleg tega bodo predstavljene še vsebine, ki bodo v določenem časovnem obdobju aktualne v okviru aktivnosti nacionalnega programa varnosti cestnega prometa. Na prvi prireditvi v januarju bo tako predstavljena varnost pešcev s posebnim šotorom Vidkom ter nujnost uporabe odsevnih predmetov. Kasneje varnost motoristov, uporaba zaščitne čelade za kolesarje, vožnja pod vplivom alkohola, uporaba varnostnih pasov in druge.
Zakaj se vam zdijo takšne akcije, ki izobražujejo v defenzivni in hkrati varčni vožnji, koristne?
Akcije, v katerih se voznike osvešča glede defenzivne vožnje, se nam zdijo koristne z vidika prometne varnosti, saj z defenzivno in bolj varčno vožnjo v povprečju znižujemo tudi hitrosti, ki je eden najpomembnejših dejavnikov nastanka prometnih nesreč. Tako posameznik, ki prilagodi svojo vožnjo po principih varčne vožnje, privarčuje ne samo pri gorivu in posledično torej pri denarju, ampak s tem pozitivno vpliva tudi na okolje z zmanjšanjem emisij ter z našega vidika tudi na njegovo osebno varnost in varnost ostalih udeležencev v prometu.
Mateja Markl
Glede stanja prometne varnosti je Slovenija v zadnjih letih naredila ogromen napredek, ki je posledica delovanja in aktivnosti različnih dejavnikov in organizacij na področju prometne varnosti. Še vedno pa si seveda moramo zastavljati cilje samo v luči tako imenovane Vizije 0, ki predvideva, da mora biti celotni prometni sistem izgrajen in delovati tako, da v prometu ne bi imeli nobene smrtne žrtve in huje poškodovanih. Vizija 0, ki izvira iz Švedske, osvojile pa so jo tudi druge najbolj varne evropske države, je tako edina možna ter moralno sprejemljiva vizija in cilj. Do nje vse posameznike, institucije in organizacije čaka še zelo veliko dela, ogromno vloženega denarja, energije in truda.
Na kakšne načine si pri agenciji prizadevate za zmanjšanje agresivnega vedenja slovenskih voznikov?
Sama agresivna vožnja voznikov je verjetno dober prikaz stanja in odnosov v družbi, v kateri živimo. Če je za posameznika izredno pomembna storilnost in velja v družbi nizka stopnja strpnosti do šibkejših, manj uspešnih, se to odraža tudi v prometu. Vsi si ne glede na sredstva želijo čim prej priti na cilj, težko je odstopiti prednost drugemu, poskrbeti, da bo drug varen, čeprav na "lasten račun". Eden izmed načinov spreminjanja je prav opozarjanje in osveščanje glede problematike šibkejših skupin udeležencev v prometu (starejših in otrok, motoristov, pešcev, kolesarjev), kar se kaže preko naših medijskih in terenskih aktivnostih po lokalnih prireditvah.
Kako ste zadovoljni z varnostjo na slovenskih cestah v pravkar končanem letu?
V lanskem letu je po zadnjih statističnih podatkih v prometnih nesrečah v Sloveniji umrlo najmanj ljudi doslej. Tudi glede na cilje nacionalnega programa varnosti cestnega prometa ter evropskega akcijskega plana smo v lanskem letu dosegli načrtovan cilj, to je zmanjšanje števila žrtev za 50 odstotkov (glede na leto 2001). Kot že rečeno – v zadnjih nekaj letih je bil narejen ogromen napredek in na to smo lahko ponosni. Hkrati pa seveda lahko vidimo tudi, da so spremembe in cilji dosegljivi, čeprav se morda v začetku zdijo neverjetni. To seveda pomeni, da skupno delo za večjo prometno varnost še zdaleč ni končano, ampak zahteva dodatno še naprej prizadevanja vseh vpletenih, organizacij, medijev in vsakega posameznika za doseganje Vizije 0.
GENERALNI SPONZOR AKCIJE
SPONZORJA AKCIJE