Primer, o katerem v Sloveniji pri že leta napovedani gradnji drugega tira ali prepotrebnega Tivolskega loka lahko le sanjamo: v nizozemskem Amsterdamu so delavci v treh dneh prenovili potek prometnih žil okoli glavnega južnega kolodvora.
V tako kratkem času so z natančnim vnaprejšnjim načrtovanjem, predvidevanjem in usklajenostjo vseh sodelujočih minuli četrtek ob 22. uri najprej zaprli odseka na celotni šestpasovni avtocesti, ki vodi mimo južne železniške postaje. Gre za zelo obremenjeno vozlišče, saj je med drugim v bližini tudi letališče Schipol.
Sledilo je intenzivno odstranjevanje asfalta in železniških tirov ter na pripravljeni podlagi takojšnje nadomeščanje z novimi. Zaradi rekonstrukcije in razširitve železniških kapacitet so nove tire polagali tudi tja, kjer je bila doslej cestna površina.
Hkrati s popolno zamenjavo tirov pa so delavci zaporo cest izkoristili še za dokončanje cestnega podvoza ki bo vodil mimo vozlišča, saj so ga v tem času pokrili s kar 3.000 ton težko betonsko kontrukcijo, dolgo kar 70 metrov. "Pokrov" so v končni fazi premaknili še za 54 metrov v luknjo, široko 85 metrov. Seveda so jo morali najprej skopati v poprejšnjo avtocesto in odstraniti 2.500 kubikov peska.
Na koncu je sledilo še asfaltiranje v treh slojih (po predpisanem postopku hlajenja) in barvanje šestpasovnice.
Kljub tako zahtevnim delom so celotno operacijo delavci z non-stop delom končali do 5. ure v ponedeljek zjutraj in sprostili promet še pred jutranjo konico. In to za celo uro pred predvidenim rokom!
Si predstavljate kaj takšnega v Sloveniji?
Dokaz o nizozemski učinkovitosti in uigranosti strojev ter delavcev je v zgornjem videu. Celotna razširitev vozlišča na jugu Amsterdama se je začela letos in bo trajala še vse do leta 2028. Vredna je kar okoli 2 milijardi evrov.
dezurni@zurnal24.si
pri nas pa a čuvaj posao jedva smo ga dobili
Pri nas bi se tudi tako hiter posnetek prikazoval kot slow motion, ker bolj počasi, kot pri nas - ne …
Pri nas pa ceste zaprte po 10 dni... pa dva reveža z lopatami gor... ludnica