Cupra, ki že šesto leto na avtomobilskem trgu nastopa kot samostojna znamka, se je v tem času uveljavila kot znamka, ki deluje nekoliko nekonvencionalno. Takšen je tudi električni SUV-kupe tavascan, ki je ime dobil po vasici v osrčju Pirenejev, odlikuje pa se predvsem po oblikovnih posebnostih, ki bodo značilne tudi za prihodnje modele znamke Cupra.
Za tavascan je značilna predvsem kupejevska oblika z izrazito zašiljenimi oblikami, ki krasijo ves avtomobil in naj bi pri opazovalcu vzbujale vtis hitrosti. Pri Cupri pravijo, da so tavascanove oblike nova interpretacija električne mobilnosti. Poseben nastop poudarja tudi osvetljeni logo na sprednjem pokrovu , ki se širi kot trup morskega psa, športnost pa poudarijo steklene površine, ki spominjajo na dirkaško čelado.
Zadaj atletske proporce poudari še osvetlitev, ki poudarja predvsem širino avtomobila. Poudariti velja tudi, da je aerodinamikom, kljub športno terenski zasnovi tavascana, uspelo zagotoviti količnik zračnega upora 0,26.
Nosilna hrbtenica
Nekaj posebnega je tudi notranjost, kjer osrednji del armaturne plošče deluje kot nosilna hrbtenica, ki podpira celotno armaturno ploščo, kar poudarja še tako imenovano "bakreno rezilo", ki še dodatno poveča občutek prostornosti. V nasprotju s spodnjimi ostrimi linijami so linije zgornjega dela armaturne plošče izrazito valovite in kot plavajoči poudarek omehčajo vtis. Sedeži so športni in hkrati udobni, zadaj lahko udobno sedi tudi tretji potnik, prtljažnik pa ima solidno prostornino 540 litrov.
Pri Cupri so precej poudarka dali tudi digitalizaciji voznikovega delovišča, kar se odraža predvsem na velikem osrednjem zaslonu infotainmenta in osvetljenih drsnikih za upravljanje z njim. Za ugodno zvočno kuliso pa poskrbi še kakovostni zvočni sistem znamke Sennheiser z močjo 425 vatov.
Cupra tavascan je zasnovan na skupinski električni platformi MEB, ki se je do zdaj že dokazala. Tehnično je še najbliže volkswagnu ID.5, kar pomeni, da je na voljo z zadnjim pogonom ali štirikolesnim pogonom. V različici endurance elektromotor na zadnji premi, ki poganja zadnji kolesi, razvija moč 210 kilovatov, v različici VZ pa motorja na sprednji in zadnji premi, ki tvorita štirikolesni pogon, razvijata sistemsko moč 280 kilovatov.
Poenostavitev ponudbe
V vsakem primeru je v dno med obema premama vgrajena baterija s kapaciteto 77 kilovatnih ur, ki na različici endurance zadostuje za 568, na različici VZ pa za 522 kilometrov vožnje. Obe različici je možno polniti na 11-kilovatnem priključku z izmeničnim tokom, možno pa je tudi polnjenje z enosmernim tokom z močjo do 135 kilovatov, ki za polno baterijo poskrbi v dobre pol ure.
Pri Cupri so se odločili, da na tavascanu poenostavijo ponudbo opreme. Že osnovna različica endurance je solidno opremljena, boljša različica pa temu doda le še nekaj elementov. Dodati pa je treba, da se z različicama odločamo tudi za zadnji ali štirikolesni pogon. K obema različicama lahko kupci sicer dodajo še pakete adrenaline, extreme in zimski paket.
Z upoštevanjem popustov in subvencije bo tavascan mogoče kupiti za najmanj 38.500 evrov (brez popustov stane 47.999 evrov), ob čemer bodo prvim kupcem dodali še zimski paket s toplotno črpalko. Uvoznik računa, da bodo do konca leta lahko prodali okrog 50 tavascanov, v prihodnjih letih pa po 150 na leto.
Hrbtenico bo imel ko bo z enim polnjenjem povprečnemu vozniku zagotavljal vsaj 700 km dosega, do takrat pa za ta …