Na predstavitvi so izpostavili, da BMW sedmico, vsaj pod tem imenom, izdeluje že od leta 1977 in vseh dosedanjih šest generacij je v svojem razredu predstavljalo svojo interpretacijo razkošja svojega časa. Leta 1977 je bila denimo pomembna novost motorna elektronika, pozneje pa denimo ksenonski žarometi, vmesnik iDrive ali pa daljinsko parkiranje.
BMW serije sedem je precej priljubljen tudi med slovenskimi kupci, saj so od novembrskega začetka prodaje za novo sedmico zbrali že okrog trideset naročil, kar je za takšno vrsto avtomobila presenetljivo uspešno. Pri BMW-ju sicer z devetimi odstotki prodaje evropski avtomobilski trg za sedmico predstavlja manjšino, saj jih večino, kar 45 odstotkov, prodajo na Kitajskem, 26 odstotkov jih gre na Bližnji Vzhod, dvajset odstotkov pa v ZDA.
Štiri pogonske različice
BMW serije 7 je sicer na voljo z vrsto motornih različic, vendar bodo pri nas na voljo tri, oziroma štiri, če k temu prištejemo še električni BMW i7. Vse imajo štirikolesni pogon. Dizelski je BMW 740d xDrive z močjo 220 kilovatov, ki je na voljo za najmanj 116.700 evrov, osnovni bencinski priključni hibrid pa BMW 750e z močjo 360 kilovatov, ki bo na voljo za najmanj 127.450 evrov. Najvišji v bencinski ponudbi bo BMW M760e xDrive z močjo 420 kilovatov, za katerega bodo morali kupci odšteti vsaj 149.300 evrov.
Električno ponudbo pa predstavlja BMW i7 xDrive60 z močjo natanko 400 kilovatov, ki stane najmanj 139.900 evrov. Slovenski uvoznik bo kupcem BMW-.jev i7 sicer ponudil tudi ugodnost, enoletno brezplačno polnjenje avtomobilov na polnilnicah omrežja Ionity, ki v Evropski uniji obsega več kot 470.000, v Sloveniji pa več kot 950 električnih polnilnic.
Pri obeh priključnih hibridih sta sicer v središču 2.998-kubična turbobencinska šestvaljnika z Millerjevim ciklusom. Prvi sto kilometrov na uro doseže v 4,9 sekunde, drugi pa v 4,3 sekunde. Za šibkejši priključni hibrid obljubljajo električno doseg 80-89 kilometrov, za močnejšega pa 80-84 kilometrov.
Za avtomobilske navdušence je verjetno bolj zanimiv električni BMW i7 xDrive60, ki ga poganjata dva elektromotorja, po eden na vsaki premi, s sistemsko močjo 400 kilovatov in navorom 745 njutonmetrov. To je dovolj za šprint v 4,7 sekunde do stotice. Elektrika je shranjena v bateriji s kapaciteto 101,7 kilovatne ure, ki v skladi s ciklusom WLTP zadostuje za 590 do 625 kilometrov vožnje.
Na hitri polnilnici je možno polnjenje z močjo do 195 kilovatov, ki v desetih minutah zagotovi dodatni doseg 170 kilometrov, zanimivo pa je, da je polnjenje na polnilnicah z izmeničnim tokom možno le do moči 11 kilovatov. Pri BMW-ju so se v nasprotju s siceršnjimi smernicami v razkošnem segmentu odločili za uporabo 400 voltne tehnike namesto 800-voltne, ki jo uporablja večina tekmecev. Z BMW i7 so sicer dodatno izboljšali tudi možnosti rekuperacije.
Na predstavitvi novega BMW serije 7 smo lahko v vožnji preskusili električno različico i7 in izkazala se je za avtomobil, ki je kljub velikanskim meram, dolg je namreč 5,392, medosno razdalja pa meri 3,215 metra, lahko presenetljivo »po BMW-jevsko« dinamičen. Čeprav to v tem primeru ni tako pomembno, saj je poudarek v podaljšani različici (oziroma standardni, saj »kratkega« BMW-je serije 7 ne bo) tudi na zadnji klopi, kjer bo pogosto sedel tisti, ki odloča o poti.
Mini kino
Prostorski prirastek v primerjavi s predhodnikom So predvsem na zadnjih sedežih dodobra izkoristili in za potnike pripravili velikanski kinematografski zaslon z diagonalo kar 31,3 palca, na katerem se lahko z ločljivostjo do 8K prikazujejo videi formatov 16:9, 21:9 ali celo 32:9.
V sistem, ki ga potnika upravljata na posebnih na vrata vgrajenih zaslončkih, na katerih so tudi komande za druge elemente notranjosti, je vgrajena tudi Amazonova Fire TV, ki med drugim omogoča, da potniki nadaljujejo ogled filma, ki so ga pred spremljali na drugi napravi. Oziroma bo omogočala, ko bo na voljo tudi v Sloveniji, saj pri nas Amazon te funkcionalnosti še ne zagotavlja, zato je tudi v »slovenskih sedmicah« še ne bo. Lahko pa kupci zaslon naročijo in ga preko vmesnika HDMI povežejo s svojimi predvajalniki.
Dodajmo, da za dobro zvočno kuliso lahko poskrbita dve različici zvočnega sistema znamke Bowers & Wilkins, prva z 18 zvočniki in močjo 655 vatov, druga pa s 36 zvočniki, močjo 1.965 vatov in 4D audiom ter možnostjo zasebne telefonije s pomočjo zvočnikov v vzglavnikih. Dober zvočni sistem omogoča tudi predvajanje posebnih zvokov za načine My Modes BMW-ja i7, ki jih je, tako kot v BMW-ju iX, komponiral Hans Zimmer. BMW serije 7 razpolaga z do sedmimi načini.
Precej je že znanega
Upravljanje BMW-ja serije 7 sicer prinaša veliko tistega, kar smo spoznali že v BMW-ju iX, pomemben pa je predvsem dodatek zvočnega upravljanja s pomočjo inteligentnega osebnega asistenta, ki so mu dodali dodatne funkcionalnosti in sposobnosti. Pri upravljanju avtomobila sicer sodeluje tudi celotna armaturna plošča z osvetljenimi predeli, ki se odzivajo na določene ukaze, asistenčni sistemi pa omogočajo tudi avtomatizirano vožnjo, ki bo voznika razbremenila še malce več stresa.
Potnikom bo poleg domačega kina gotovo všeč tudi serijska panoramska streha z možnostjo led svetlobnih črt, prav tako pa tudi udobni sedeži s prevlekami iz umetnega usnja, dvobarvnega usnja ali kombinacije usnja in kašmirske volne, prav tako pa tudi dodatki iz kristala, ki smo jih prav tako spoznali na BMW-ju iX.
Dodajmo še, da premožno potniki na zadnjih sedežih ne bodo več treba plačevati dodatnega služabnika za odpiranje vrat, saj so pri BMW-ju med funkcije nove sedmice vključili tudi možnost samodejnega odpiranja in zapiranja vrat s funkcijo varovanje pred morebitnimi trki z drugimi vozili. Ta funkcija je menda med slovenskimi kupci precej priljubljena.
Seveda je tisto, kar loči novo sedmico od prejšnje, tudi zunanjost, kjer izstopajo novi BMW-jevi ledvički, ki sta lahko tudi osvetljeni, in dvodelne prednjih luči. Žarometi so serijsko LED prilagodljivi in matrični, v zelo tankem zgornjem segmentu pa so združeni dnevne luči, smerniki in luči za stransko osvetlitev. Pri BMW-ju izpostavljajo tudi možnost žarometov »Iconic Glow«, pri katerih z zadnje strani osvetljeni kristali znamke Swarowski poskrbijo za poseben blesk. Dnevne luči so sicer preko linije, ki teče čez vso karoserijo, povezane tudi z zadnjimi LED lučmi, ki s tanko zasnovo in širino močno vplivajo na vtis zadka.
, poglejte armaturno ploščo, ma dve štirioglati svinjari kraljujeta nad prelepimi krivuljami. ogabno ni kaj.. in za konec trajnostan mobilnost …
Je bolj grd kot razkošen.