Slovenija je v avtomobilski industriji najbolj znana po novomeškem Revozu, kjer so po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije izdanih v aktualni brošuri v letu 2015 izdelali 130 tisoč vozil.
Revoz je tudi edina tovarna avtomobilov v Sloveniji, kjer pa je avtomobilska panoga najmočnejša, ko govorimo o izvozu. Tudi največji delež vrednosti prodaje v proizvodnji motornih vozil, prikolic in polprikolic v Sloveniji ustvari proizvodnja osebnih avtomobilov.
Ta delež je kar 41-odstotkov.
Proizvodnja motornih vozil spada v isto kategorijo, kot tudi proizvodnja prikolic in polprikolic. S to dejavnostjo se je leta 2015 v Sloveniji ukvarjalo 178 podjetij, to je okoli en odstotek vseh podjetij v predelovalni dejavnosti, ki so zaposlovala 12.707 ljudi, oziroma sedem odstotkov vseh zaposlenih v predelovalni dejavnosti. Povprečna plača po podatkih SURS v tej dejavnosti je bila v letu 2015 21.852 evrov, kar je odstotek več od povprečne bruto plače zaposlenih v vseh predelovalnih dejavnostih skupaj.
V vsakem avtomobilu vsaj delček iz Slovenije
Kar 71 odstotkov teh podjetij spada v proizvodnjo delov in opreme za motorna vozila. Tako med priznanimi znamkami avtomobilov praktično ni vozila, ki ne bi imel vgrajenega vsaj enega dela s podpisom "made in Slovenija."
V Evropski uniji so leta 2015 od skupno 16 milijonov vozil največ avtomobilov proizvedli v Nemčiji (skoraj 35 odstotkov), sledi Španija (14 odstotkov), Združeno kraljestvo (skoraj 10 odstotkov), Francija (9 odstotkov) in Češka Republika (skoraj osem odstotkov). Slovenija se je uvrstila tik za Švedsko na 12. mesto. Pri SURS so pod drobnogled vzeli prav to bogato skandinavsko državo, domovino Saaba in Volva, vendar pa je za slednjega značilno, da ga proizvajajo v tovarnah izven Švedske, večinoma v Aziji.
V Sloveniji smo proizvedli tega leta 2015 vozil. To je kar 35 odstotkov manj kot leta 2008, a se že letos obetajo velike večje številke. Začela se je namreč proizvodnja novega clia, o čemer smo pisali v zadnjih dneh. Vrednost prodaje v Sloveniji proizvedenih osebnih avtomobilov je bila v letu 2015 malo manj kot milijardo evrov (in se je od leta 2013 povečala).
Izvoz od leta 2013 naprej narašča, kar je dobro znamenje, Slovenija pa si dolgoročno veliko obeta tudi od tovarne Magna, kjer naj bi v končni fazi, ko naj bi zagnali tudi proizvodnjo, na leto izdelali okoli 200 tisoč vozil. Tako bi lahko po najboljšem scenariju že čez nekaj let v Sloveniji na leto proizvedli skoraj pol milijona vozil.
V letu 2015 smo največ osebnih avtomobilov iz Sloveniji izvozili v Nemčijo (24,5 odstotkov), sledita Francija in Italija. Največ avtomobilov pa smo uvozili iz Južne Koreje (18,2 odstotka), sledita Francija in Nemčija.
ne primerjaj revščine pri nas z plačam ki so tam, razlika je sigurno več kot 1000 evrov, pa ne delamo …
Vse panoge v porastu, place pa na istem. <br /><br />Razlika so jadrnice na morju.
Nikar primerjati banano državo s Švedsko.... ker nas bodo Švedi tožili zaradi žalitve.