"V Sloveniji manjka med pet in šest tisoč avtov"

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Ledena doba, ki je v poletnih mesecih zavladala Evropi, je zajela tudi Slovenijo.
Oglej si celoten članek

Podatki evropskega združenja proizvajalcev so zgovorni. Po štirih mesecih nagle rasti je julija prodaja upadla kar za 23 odstotkov, avgusta pa še za 19 odstotkov. 

Prodaja je upadla na vseh največjih trgih, julija v Franciji kar za 35 odstotkov, le malo manj v Španiji, Nemčiji in Italiji. Podobno je sledilo avgusta, tako da so skupno v EU prodali le še slabih 623 tisoč vozil. V Sloveniji so avgusta prodali 19 odstotkov manj avtomobilov kot v istem obdobju lani.

Še pred vstopom v poletje je kazalo precej bolje, trgovci so bili zadovoljni z okrevanjem. Skupaj so v osmih mesecih po Evropi prodali 6,8 milijona vozil, kar še vedno pomeni 11,2-odstotno rast v primerjavi z istim obdobjem lanskega leta. Tudi največji trgi so bili pozitivni.

V Sloveniji pa ni bilo tako dobro, v prvih osmih mesecih je bilo prvič registriranih malo manj kot 39 tisoč novih avtov, kar je le za slabih 200 avtov več kot leto prej.

Foto: Profimedia Prodaja nakup novih avtov parkiršče

Kako bo naprej?

Zelo nepredvidljivo. Povratek pandemije in težave v avtoindustriji zaradi pomanjkanja čipov vsaj še nekaj mesecev ne vlivajo optimizma trgovcem. Številne tovarne proizvodnjo krčijo, jo zapirajo ali pa izdelujejo nedokončane avte, ki nato na parkiriščih čakajo, da jim bodo naknadno vgradili manjkajoče dele.

Marko Škriba, direktor znamke Volkswagen pri podjetju Porsche Slovenija, je novinarjem pojasnil, da so samo pri njihovi znamki v zaostanku z okoli tisoč avtomobili, medtem ko na po njegovih predvidevanjih v tem trenutku "v Sloveniji manjka že med pet in šest tisoč avtov," ki bi bili v normalnih razmerah že pri kupcih doma. 

Dobavni roki postajajo zelo dolgi, še posebej za vozila z netipičnimi opremami, zaloga trgovcev lahko le delno nadomesti povpraševanje. 

Posebej je Škriba opozoril tudi na splošni upad rasti prodaje električnih vozil v Sloveniji, ki je obstala na lanskoletnem nivoju oziroma pod tisoč vozili. To pa je po njegovem tudi posledica neaktivne oziroma nespodbudne politike države, da bi se ljudje in podjetja lažje odločili za prehod na nov pogon. 

andrej.leban@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 15:55 21. September 2021.

    ja saj je direktor škode omenil da bo kmalu cena škod še narasla in to hudo.. pa so ga takoj …

  • 12:32 21. September 2021.

    Prvi mesec sem od tega preprostega spletnega gospodinjskega dela prejel 26391. To delo je na spletu in je delno ali …

  • 10:30 21. September 2021.

    Naj še malo dvignejo cene. Kupna moč upada. Večina ali vsaj polovica zaposlenih je na minimlcu. Pred desetletjem si je …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.