Vest o tem, da v francoskem proizvajalcu poteka preiskava, je javnosti sporočil kar predstavnik enega od sindikatov v tovarni. Preiskovalci naj bi obiskali več Renaultovih izpostav, ki so povezana s standardiziranimi testiranji in certificiranjem njihovih vozil, ter zasegli računalnike. V sindikatu so zato mnenja, da je preiskava v povezavi z morebitnim goljufanjem pri motornih emisijah, podobno kot v primeru Volkswagna, poroča Automotive News.
Iz Renaulta so po začetnem molku kasneje potrdili, da so predmet preiskave, a zatrjujejo, da testi niso dali "nobenega dokaza" o tem, da bi skušali načrtno potvarjati rezultate. Preiskovalci naj bi po njihovih besedah želeli preizkusiti opremo v tovarnah, Renault pa da z njimi v vsem sodeluje.
Royalova: Renaultovi avti dimijo preveč
A besede francoske ministrice za okolje Segolene Royal pravijo nekoliko drugače. Kot je danes dejala, Renaultovi dizelski motorji presegajo omejitve izpustov, vendar pa v njihovih avtomobilih niso odkrili programske opreme, s katero bi goljufali pri emisijah.
Enako so pokazali tudi rezultati za dva tuja avtomobilska proizvajalca, je še dodala po poročanju STA.
Francoska vlada je po izbruhu afere Volkswagen ustanovila neodvisno tehnično komisijo, katere namen je preveriti, da francoski proizvajalci ne vgrajujejo podobne opreme v svoja vozila, so dodatno sporočili iz slovenske podružnice Renaulta. Med vožnjo v prometu bodo testirali 100 vozil, od tega 25 vozil znamke Renault, kar ustreza njegovemu deležu na francoskem trgu. Do konca decembra je bilo zaključenih 11 testov na vozilih, od tega so bila štiri vozila znamke Renault.
Vzporedno s tem pa so se znotraj francoskega gospodarskega ministrstva odločili uvesti dodatno preiskavo pri Renaultu, "katere namen je potrditi rezultate analiz, ki jih bo pridobila neodvisna tehnična komisija", so pojasnili.
Vplivalo tudi na velikega konkurenta
Vesti iz enega najbolj znanih francoskih proizvajalcev je imel velik vpliv na borze - delnica Renaulta je v nekaj urah padla tudi za 20 odstotkov, pa se potem nekoliko pobrala, upadle so tudi delnice konkurenčnega proizvajalca PSA.
Francoske oblasti so jeseni ob izbruhu škandala v Volkswagnu uvedli preiskavo, med katerimi so naključno začeli ponavljati teste na določenih modelih ter rezultate primerjali s tistimi, ki so jih navajali proizvajalci.
PSA je takrat kategorično zanikal, da bi se posluževal podobne prakse kot Volkswagen, ko je priznal, da je prirejal motorno elektroniko, s čimer je na uradnem testu dosegal boljše rezultate.
dezurni@zurnal24.si
Točno to je cilj VW-ja: prepričati, da vsi goljufajo. Res, prav vsi priredijo avto za laboratorijski test - vse v …
A je to potem dopustno pravilno itd? NE!!! Sedaj veš edino to, da ne veš kaj kupiš!<br />Naj bodo ocene …
To da uporabniki to vedo še ne opravičuje laži.