Oblikovno je to avto, ki izgleda veliko dražje, kot v resnici je. Tudi zaradi pretekle slave. Jaguar je v primerjavi z neško premium trojko pri nas vseeno eksotična znamka. Na cesti jih ni veliko.
Dinamičen, a ohranja vtis aristokrata
Že bolj mišičaste in napete linije, predvsem pa moderen videz z nizko položenim motornim pokrovom in "divji pogled“, ki ga uprizarjajo ozki žarometi, nakazuje, da gre za nekaj čisto drugega, kot smo bili vajeni pri njegovem predhodniku - modelu x-type. Kljub športnim proporcem pa uspe še vedno pričarati aristokratski vtis, kar je neznačilno za segment vozil, v katerem pri nas prevladujejo BMW serije 3, audi A4, manj mercedes-benz razreda C, ki ima zaradi poudarjanja udobja in luksuza nek svoj status.
Podrobnosti in dodatki, ki so tradicionalni za Jaguar, najdemo tudi v XE - namesto klasičnega menjalnika je tako kot v preostalih, večjih modelih znamke, na grebenu med sedežema okrogel gumb, pozicija vzvoda za električno nastavljanje volanskega obroča pa je tam, kjer imajo drugi avtomobili volansko ključavnico.
Spredaj se sedi športno, zadaj zmanjka centimetrov
Prednja sedeža sta bila oblečena v atraktivno dvobarvno usnje in vozniku ter sopotniku ponujata športen oprijem in sta hkrati udobna. Tudi sedi se zelo nizko, zato je občutek za tiste, ki prisegajo na športno vožnjo, še boljši.
Zadnja klop v širino ni radodarna s centimetri. Še posebej tisti na sredini zadaj bo na daljših vožnjah "trpel". Tam je namreč tudi tunel za prevoz daljših predmetov. Ostala dva potnika bosta sedela udobneje, pa čeprav presežka s centimetri za kolena in glavo ni. Med najbolj praktičnimi ni niti prtljažnik, glede na to, da se bolj kot v širino razteza v globino, nalaganje večjih in oglatih predmetov pa ovirajo tudi vodila. Odpre se ga lahko sicer s pritiskom na gumb na ključu ali stikalo v potovalni kabini, zapre pa ročno.
S 450 litri sicer zadovoljuje družinske potrebe, seveda z uporabo strešnega kovčka, ko se odpravimo na smučanje.
Zabavno-informacijski sistem ponuja povsem drugačne rešitve kot nemška trojka. Namesto samostoječega zaslona, s katerim pri Nemcih upravljamo z vmesnikom na sredinskem grebenu, je pri Jaguarju zaslon vgrajen v armaturno ploščo, hkrati je pogreznjen. To je manj pregledna rešitev, tudi upravljanje na dotik je bolj zamudno, kot, če bi to počeli vrtljivim stikalom med prednjima sedežema. Zato pa je resolucija slike kamere za vzvratno vožnjo zelo kakovostna, odlagalnih mest in gadgetov (na primer držala za lončke, plastenke) je dovolj, zame kot uporabnika zelo pomembno.
Tudi zaradi popusta je zelo konkurenčen
Dvolitrski turbobencinski motor z 147 kilovatov moči ni osnovna izvedenka. To je motor za tiste, ki ne mislijo sklepati kompromisov med porabo goriva in voznimi zmogljivostmi. Prožen agregat odlično pospešuje v širokem območju vrtljajev, k temu pripomore tudi odziven osemstopenjski samodejni menjalnik. Poraba je odvisna od načina vožnje – med osem in desetimi litri, ob agresivnejši vožnji tudi več.
Cenovni preskok med stopnjami opreme ni visok, kot pri konkurenčnih modelih, saj je že osnovna izvedenka opremljena dovolj bogato, testnik z opremo R sport pa osnovni model s šibkejšim bencinskim motorjem presega za okoli sedem tisočakov. Dobrih 38 tisočakov za osnovno izvedenko je še vedno več, kot pri BMW serije 3 ali Audi A4, vendar pa pri Jaguarju na model XE ponujajo 5.500 evrov popusta.
Motor:1.999 ccm, 147 kW (200 KM), 320 Nm od 1.750 vrt./min
Poraba na testu:8,7 l 100 km, 179 g CO2/km
Zmogljivosti:237 km/h, 7,7 sek 0-100 km/h
Cena:38.940 € / 45.410 (osnovni/testni R sport)
AvtoTest
Centimetrsko je bolje poskrbljeno za potnika spredaj, kot tiste, ki sedijo zadaj. Zadaj je dovolj prostora za dva in ne tri odrasle, pa še to je prostor za kolena in glavo odmerjen skopo. Tudi prtljažni del je volumensko podpovprečen. Se pa spredaj sedi zelo športno, zaradi dobrega oprijema nelagodlja pri „polaganju“ ovinkov ni. Vzmetenje, kljub temu, da je bilo športno in prilagojeno dinamiki vožnje, dobro požira neravnine, prek večjih grbin pa bo tistim zadaj manj udobno. K voznikovemu udobju in varnosti dodatno pripomore tehnologija v obliki številčnih asistenčnih sistemov. Poleg uveljavljenih izpostavljam barvni in pregleden HUD zaslon, ki sicer postaja nujen pripomoček v premium vozilih in radarski tempomat s funkcijo zaustavljanja in speljevanja. Deluje že zelo dobro in manj moteče za voznika (brez silovitega zaviranja in počasnega speljevanja), kot smo bili to vajeni ob uvajanju radarskih tempomatov v avtomobile.
Dvolitrski turbobencinski motor je primeren za tiste, ki iščete športen avtomobil in ste pripravljeni na mesec odšteti nekaj več za gorivo kot v primeru dvolitrskega turbodizelskega motorja, ki je sicer cenovno zelo primerljiv. Prisilno polnjeni motor se je za zelo „eksplozivnega“ izkazal že pri vrtljajih okoli 1.500, čeprav največjo moč doseže nad 5.000 vrtljaji. Gre za zelo prožen motor, ki se rad zavrti v visoke vrtljaje, kar vozniki od tovrstnih avtomobilov pričakujejo. Torej, avtomobil je hiter na avtocesti, pri speljevanjih in prehitevanjih na podeželjskih cestah. Pri tem zelo dobro sodeluje z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki nima prestavne palice, ampak okrogel gumb – všečno. Športno podvozje se je v ovinkih izkazalo za dovolj čvrsto, voznik pa s pritiskom na stikalo izbira režim vožnje. V športnem režimu in s težjo nogo je poraba hitro nad desetimi litri, pri običajni vožnji je med osmimi in devetimi litri, kar ni pretirano za tako zmogljiv stroj. K dobri vozniški izkušnji pripomore tudi natančen in informtiven volan ter zmogljive zavore.
Ali lahko jaguar konkurira BMW serije 3 in audiju A4? Z znižanjem mase, 75 odstotkov ga je iz aluminija, ostalo pa iz ultratrdnega jekla in magnezija - rezultat je zelo lahka konstrukcija, zaradi premišljenega oblikovanja pa koeficient upora znaša le 0,26, je to postal avtomobil, ki je odlično vodljiv. Tu se je zelo približal celo znamki BMW, ki velja za najbolj dinamično med nemško premium trojko. Šibka točka jaguarja je prostornost na zadnji klopi in le povprečen prtljažnik, tudi zabavno-informacijski sistem je manj pregleden in bolj zapleten za upravljanje. Zato pa je z novim videzom in športno-aristokratskim pristopom ter detajli v potovalni kabini, kot je samodejni menjalnik v obliki vrtljivega gumba, posebnež. Tega avtomobila ne bo imel vsak. Hvalimo tudi to, da je to eden najbolj varnih avtomobilov, kar potrjujejo neodvisni testi evropskega konzorcija Euro NCAP. Tudi zahvaljujoč odlični opremljenosti, veliko sistemov pa je na voljo serijsko, kar za Nemce ravno ni navada.
Čisto osnovni XE z dvolitrskim turbobencinskim motorjem z 120 kilovatov moči (163 KM) in ročnim šeststopenjskim menjalnikom stane 38.940 evrov – osnovni BMW serije 3 stane 36.350 evrov, audi A4 pa 37.900 evrov. Oba dvolitrska motorja pri obeh Nemcih sicer premoreta nekaj več moči. Pri Jaguarju ponujajo še zajeten popust v višini 5.500 evrov. Zato pa že osnovno opremljeni XE vključuje veliko lepotnih in tehničnih rešitev – 17-palčna platišča, dvopodročna samodejna klimatska naprava, tempomat, sistem za opozarjanje na zapuščanje smernega pasu, zagon vozila brez ključa in še bolj pomembno – serijski sistem za opozarjanje na nevarnost trčenja in samodejno zaviranje v sili, ki deluje do hitrosti 80 km/h. Tesni model je bil opremljen z opremo, ki prinaša najbolj športen videz – R sport. V kombinaciji z dvolitrskim motorjem z 147 kilovatov moči in samodejnim osemstopenjskim menjalnikom brez popusta stane 45.410 evrov. R sport vključuje športno podvozje, odlične športne usnjene sedeže, 18-palčna platišča, aerodinamične rešitve. Zato pa XE še nima polnih led žarometov, ki smo jih ob doplačilu že navajeni v tem razredu vozil. XE ima zgolj bikenonske luči.
https://www.youtube.com/watch?v=094CGti-3fQ<br /><br />https://www.youtube.com/watch?v=ELgQTiCOUJ8