Citroën je napovedal, da bo svojo ponudbo lahkih gospodarskih vozil na električni pogon nagradil z vodikovo tehnologijo, s čimer želi zadostiti potrebam osmih odstotkov tistih podjetij, ki opravljajo poti daljše od 300 kilometrov ali pa jim tekom dneva primanjkuje časa za polnjenje vozila. S tem želi znamka Citroën pokrivati vse potrebe tega avtomobilskega segmenta.
Ë-jumpy hydrogen bo kot električni kombi na gorivne celice in polnilne baterije s tem postal tudi prvi citroën, ki bo vpeljal novo obliko energenta. Čeprav je opremljen z novo tehnologijo, pa bo ohranil celotno uporabno prostornino in tovorne kapacitete. Ponašal se bo z več kot 400 kilometri dosega, njegove tri rezervoarje za vodik pod tlakom 700 bar iz ogljikovih vlaken, ki se nahajajo poleg baterije pod prednjimi sedeži, pa je možno napolniti v zgolj treh minutah.
Citroën bo še v letošnjem letu vso paleto lahkih gospodarskih vozil elektrificiral. Po ë-jumpyju bodo v drugi polovici leta novost različice my ami cargo, ë-berlingo van, ë-jumpy hydrogen in ë-jumper.
Ë-jumpy hydrogen je 100-odstotno električno vozilo, ki izkorišča dva vira energije: gorivno celico s 45 kW, ki proizvaja elektriko iz vodika, shranjenega v trivaljnem rezervoarju pod tlakom 700 bar, in baterijo z 10,5 kWh, ki deluje kot rezerva za 50 kilometrov in se samodejno sproži, ko je rezervoar za vodik prazen.
Doseg vozila zagotavlja vodikova gorivna celica, baterija pa je potrebna zgolj v prehodnih fazah, kot so nagla pospeševanja in vožnja po strminah, ki zahtevajo dodatno moč. Ta dva vira energije skupaj napajata motor in poganjata pogonski sklop. Baterija, ki med upočasnjevanjem generira energijo, se samodejno napolni z električno energijo, ki jo proizvede vodikova gorivna celica, da zagotovi zadostno stopnjo napolnjenosti. Napolnimo jo lahko tudi s kablom na posebnih polnilnicah za električna vozila.
Jumpya na vodik bodo izdelovali v dolžini 4,95 in 5,30 metra.
Tudi Renault še letos z masterjem na vodik
V vodik pa verjamejo tudi pri Renaultu, še enem velikanu pri lahkih gospodarskih vozilih. Skupaj s specializiranim podjetjem Plug Power Inc. za vodikove rešitve so ustanovili joint venture" podjetje HYVIA. Do konca letošnjega leta naj bi v Renaultovi tovarni v Flinnsu začeli s proizvodnjo sestavljanja gorivnih celic in polnilnih mest.
Prvo Renaultovo serijsko vozilo na vodik bo master, ki bo na razpolago v treh izvedenkah: kot furgon za prevoz blaga, kot šasija s kabino za nadgradnjo ter kot različica mestnega avtobusa za prevoz potnikov.