Uvajajo radarje hrupa

Foto: Mercedes-AMG
Foto: Mercedes-AMG
Avtomatiziran merilec hrupa, ki preglasnim voznikom pošlje položnico na dom.
Oglej si celoten članek

Onesnaženje s hrupom je še vedno precej podcenjeno področje, ki pa pušča za seboj visoke račune v obliki poslabšanja fizičnega in mentalnega zdravja ter obremenitev gospodarstva. Posledice so vidne pri stroških za zdravstvene storitve in zdravila, pri padanju cen nepremičnin, težavah ljudi s spanjem, učenjem, debelostjo, kardiovaskularnimi boleznimi ... Da o posledicah za naravno okolje ne govorimo.

Trenutno je meja za hrup v večini držav pri 95 decibelih, a se jo ponekod trudijo zmanjšati. V Nemčiji na primer želijo uvesti mejo pri le 80 decibelih. 

V Franciji so s študijo na nacionalni ravni izračunali, da jim prekomerni hrup na leto povzroči kar za 156 milijard evrov neposredne in posredne škode, vsaj občasno pa ga občuti 25 milijonov prebivalcev države. Viri hrupa so najrazličnejši, od glasnih sosedov, domačih živali do gradbiščnih con. A dve tretjini hrupa povzroča promet, so po pisanju Le Figaroja ugotovili Francozi. 

V državi so napovedali številne ukrepe, jeseni pa naj bi sprejeli tudi ustrezne popravke zakonodaje, ki bodo podlaga za uvedbo avtomatskih merilcev hrupa vozil, ki se jih je že oprijelo ime "radarji hrupa". Takšne merilce uporabljajo že zdaj, a le v statistične namene, po novem pa bo merilnik lahko tudi podlaga za kaznovanje. 

Foto: Profimedia Motoristi

Merilnik deluje podobno kot kamera za prehitro vožnjo - ko z mikrofoni zazna vozilo, ki se mimo njega pelje glasneje od dovoljene ravni, ga 360-stopinjska kamera fotografira, na podlagi obdelave podatkov pa bo pristojni organ poslal lastniku na dom obvestilo skupaj z denarno kaznijo.

V francoskem načrtu je široka mreža merilnikov po vsej državi, ki bodo delovali samodejno 24 ur na dan.

Trenutno je meja za hrup na javnem prostoru v večini držav pri 95 decibelih, a se jo ponekod trudijo zmanjšati. V Nemčiji na primer želijo uvesti mejo pri le 80 decibelih. Industrijski standardi pri vozilih so sicer pred leti precej zaostrili dovoljen nivo hrupa pri vozilih, vendar se številni lastniki poslužujejo predelav in menjav izpušnih cevi za takšne, ki so glasnejš. Predvsem je to značilno za motorna kolesa. 

Foto: Proizvajalec Merilec hrupa

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 08:35 3. Avgust 2021.

    pokriješ tablico in čau

  • 17:52 2. Avgust 2021.

    Ja, s temi elektronskimi nadzornimi napravami bodo zasrali celotno ozemlje in na kraju bodo morali kar sami sebi pisati kazni …

  • 12:55 2. Avgust 2021.

    kaj bo naslednje? avtomatska položnica za prdenje?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.