"Ustvariti smo želeli letečo preprogo"

Foto: Citroën Citroën Foto: Citroën Citroën Foto: Citroën Citroën Foto: Citroën Citroën Foto: Citroën Citroën Foto: Citroën Citroën Foto: Citroën Foto: Citroën Foto: Citroën Foto: Citroën Foto: Citroën
Želja vsake avtomobilske znamke je, da je po nečem še posebej prepoznavna. Ko voznik avto zapelje, mora "v miže" vedeti, avto katere znamke vozi.
Oglej si celoten članek

Pogovarjali smo se Pierre-Yvesom Couineaujem, Citroënovim strokovnjakom za produkt C5 aircross SUV, ki, tako kot številni Citroënovi izdelki iz preteklosti še posebej stavi na eno izrazito posebnost - to je udobje. Couineau nam je v pogovoru razložil, kako so si zadali in izpeljali cilj, narediti avto, ki ponuja občutek lebdenja na "leteči preprogi".

Foto: Citroën Citroën

Udobje je eno od področji, ki mu pri razvoju že vse od začetka posvečate veliko pozornost. Kako so ga kupci dojemali pred 20 leti in kako danes? Kakšne so razlike, na kakšen način so tako vozniki kot potniki bolj zahtevni?

Pred 20 leti je udobje temeljilo predvsem na vzmetenju in sedežih. Pravzaprav je podobno še danes. Zato pri Citroënu veliko gradimo prav na inovacijah s področja vzmetenja. Pri tem mislim na naše progresivne hidravlične dročnike oziroma omejevalnike tresljajev in naše sedeže, ki imajo na primer 15 milimetrov debelo oblogo iz pene. Gre za strukturirano peno, peno z visoko gostoto. Pa ne samo. Prav zaradi poudarka na udobju, ki se mu posvečamo že več desetletij, smo ustanovili svoj program Citroën Advanced Comfort - gre za sodoben in 360 stopinjski pristop do udobja, pri čemer ne upoštevamo samo vzmetenja ali sedežev, temveč tudi številne druge elemente, kot so akustika, izbira materialov in še marsikaj drugega.

Foto: Citroën Citroën

Ob vsakem preizkušanju novih in novih avtomobilov se nam zdi, da inženirji med razvojem vzmetenja vedno iščejo ravnotežje med udobjem in "športno" vožnjo. Nam lahko orišete ozadje, kako zadovoljiti voznike, ki si na eni strani želijo udobje, hkrati pa se v ovinkih ne želijo pozibavati. Še več ovinek želijo odpeljati čim bolj dinamično.

Mi pravimo, da je naše vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi dročniki ravno prava zmes udobje in vodljivost na cesti. Če odgovorim na vprašanje, smo do tehnologije prišli iz izkušenj Citroëna na avtomobilskih tekmovanjih v zadnjih 25 letih. Spomnimo se legend: ZX Rallye-Raid, Xsara WRC, C4 WRC ali C3 WRC. Vsi so bili opremljeni s to tehnologijo. Gre za popolno kombinacijo med blaženjem udarcev pri počasnih hitrostih, gladkim pogonom pri srednje konstantnih hitrostih in oporo telesa, ko je vožnja bolj dinamična.

225 konjskih moči Avto, ki ti zleze pod kožo

C5 aircross, kot že omenjeno, uporablja progresivne hidravlične dročnike, ki so precej edinstveni v današnjem času. Kako delujejo in kako jih lahko primerjamo z drugimi vrstami vzmetenj, na primer z zračnim vzmetenjem?

Princip delovanja je preprost. Medtem ko klasično vzmetenje sestavljajo amortizer, vzmet in mehanski dročnik, ima tehnologija "Progressive Hydraulic CushionsTM" še dodatna dva hidravlična dročnika (za raztezanje in za kompresijo), po enega na vsaki strani. Vzmetenje tako deluje dvostopenjsko, odvisno od jakosti vzbujanja: pri rahli kompresiji in rahlem raztezanju vzmet in amortizer istočasno nadzorujeta vertikalne premike brez posredovanja hidravličnih dročnikov. Vendar pa so lahko inženirji po zaslugi teh dročnikov zagotovili vozilu bolj neoviran hod vzmetenja, kar daje občutek lebdenja na "leteči preprogi" in se zdi, kot da vozilo preletava deformacije na cestišču; pri močnejši kompresiji in močnejšem raztezanju pa vzmet in amortizer delujeta istočasno s hidravličnim dročnikom za kompresijo ali raztezanje, ki tako premik progresivno upočasnijo, in s tem preprečijo nagle zaustavitve na koncu hoda. V nasprotju s klasičnim mehanskim dročnikom, ki energijo absorbira in jo delno povrne, pa hidravlični dročnik energijo absorbira in jo razprši. Pri tem torej ni nobenega odskoka. Kot del razvoja je bilo prijavljenih 20 patentov. Ta sistem je povsem mehanski brez dodane elektronike.

Foto: Citroën Citroën Foto: Citroën Citroën

Med vsemi Citroëni, ki smo jih preizkušali, se nam je prav pri C5 aircrossu občutek udobja zdel daleč najboljši. Zakaj?

Vzrokov je več. Prvi so komfortni sedeži, kjer smo ubrali drugačen pristop k drži in udobju v vožnji. Hkrati laminirana okna spredaj pripomorejo k mirnejši vožnji in manjšemu hrupu, tretji vzrok pa se skriva v samodejnem osemstopenjskem menjalniku EAT8, ki omogoča bolj gladko prestavljanje prestav skozi optimizirano izmenjavo navora med motorjem in menjalnikom.

Avto Bivak, ki gre z vami kamorkoli, tudi pod gore

Kako vidite prihodnost razvoja vzmetenja ob prehodu na povsem električna vozila? EV avtomobili so na primer precej težji, občutek v vožnji je nekoliko drugačen.

Novi C4 in ë-C4, ki jih boste lahko kmalu preizkusili, so dober primer tehničnih možnosti: različici ICE (motor na notranje zgorevanje) in BEV (električni motor) delita isto vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi blazinami®. To pomeni enak občutek udobja in vodljivosti na cesti. Nastavitve se lahko razlikujejo, vendar je namen strankam zagotoviti enako raven udobja v različici z motorjem na notranje zgorevanje in povsem električni različici. Vseeno smo izvedli nekatere prilagoditve, kot pri izvedbi s C5 aircross SUV Hybrid: tradicionalno zadnje vzmetenje različic z motorji na notranje zgorevanje je zadaj zaradi dodatne teže, ki jo prinašajo baterije pod zadnjimi sedeži, zamenjalo večtočkovno zadnje vzmetenje. 

Foto: Citroën

Ali električni avtomobili prinašajo drugačno dojemanje potovanja v prihodnosti? Kako bi lahko vplivali na dojemanje udobja v prihodnjih avtomobilih, predvsem kar se tiče vzmetenja in sedežnega udobja?

V električnih in priključno hibridnih avtomobilih prevladuje vtis tišine, saj se pomirijo vsi čuti in občutek imamo, kot da sedimo v kokonu. Vožnja v električnem načinu še dodatno okrepi občutek udobja, ki ga zagotavljajo elementi Citroënovega programa Advanced Comfort. Program ë-Comfort je stopnja više, saj prinaša tudi ničelni hrup, ničelne izpuste, ničelne vibracije, ničelni stres in nič kompromisov. Celotni paket udobja mora biti na najvišji ravni.

Nove barve Barve: Dve novi, ki bosta še posebej zažigali

Kakšne spremembe lahko pričakujemo v prihodnjih modelih? Bi morda lahko ročico za izbiro voznih programov premestili ob volanski obroč ali pa jo nadomestili z gumbi na armaturni plošči ter s tem vozniku in potnikom na sprednjih sedežih zagotovili več prostornosti in udobja?

Prestavno ročico ob volanskem obroču že ima citroën grand C4 spacetourer in potnikom spredaj res zagotavlja več prostora. Povečevanje deleža samodejnih menjalnikov nam omogoča drugačne zasnove kabine, z več prostora za potnike ali odlagalne površine. V novem citroënu C4 boste denimo odkrili novi regulator samodejnega menjalnika, ki zagotavlja veliko več prostora za odlagalne površine. 

Foto: Saša Despot Citroen C5 aircross hybrid

Ali namerava Citroën v bližnji prihodnosti uvesti tudi kakšno napovedno vzmetenje, kot ga že lahko vidimo pri modelih vaše sestrske znamke DS?

Citroën namerava svojim strankam ponuditi vedno več udobja. Ne glede na recept je namen zagotoviti najboljšo raven udobja, brez kakršne koli tehnološke prilagoditve.

Avto Dokaz, da je videz še vedno številka 1 pri kupcih

Ali današnje stranke dojemajo progresivno vzmetenje blazin na enak način kot nekdaj hidropnevmatsko vzmetenje?

Kupci so se spremenili. Prišlo je do velike standardizacije trga. Kljub temu smo pri Citroënu prepričani, da ostajamo blagovna znamka, ki je posebna prav zaradi udobja. Ko vozite citroëna, veste, da vozite citroëna, in ne vozila katerekoli druge znamke!

Foto: Saša Despot Citroen C5 aircross hybrid

Pomemben mejnik Citroënovih modelov v preteklosti je bila tudi zelo mehka pena dunlopillo, ki je veljala tudi za ključni element posebne »francoske« rešitve problema udobja. Sedeži v današnjem citroënu C5 aircrossu in drugih modelih so veliko bolj trdi, vendar tudi veljajo za zelo udobne. Zakaj, menite, se je to dojemanje spremenilo? Ali le sledi dojemanju ljudi o udobju ali so poleg tudi drugi faktorji?

Dojemanje udobja se je skozi čas spreminjalo, pa tudi način, kako danes nastajajo avtomobili. Danes morajo sedeži zagotavljati okrepljeno oporo, da omogočijo udobje tudi dalj časa in po intenzivni uporabi. Advanced Comfort sedeži združujejo vizualno in vabljivo udobje ikonskih Citroënovih avtomobilov z dinamičnim in opornim udobjem sodobnih avtomobilov. Pena z visoko gostoto, ki jo uporabljamo v sedežih Advanced Comfort, je legitimna naslednica pene dunlopillo.

Foto: Saša Despot Citroen C5 aircross hybrid

Lansko leto sem se lahko usedel na sedeže v študiji citroën 19_19, ki so hkrati zelo udobni in zelo futuristični. Lahko kaj podobnega pričakujemo v prihodnjih Citroënovih modelih?

Vse študijske avtomobile naredimo zato, da bi dajali iztočnice za prihodnost znamke, pa naj gre za dizajn, tehnologijo, oprem ali udobje. Študiji 19_19 smo namenili tri različne tipe sedežev (zadnja zofa, sopotnikov naslanjač in voznikov sedež), s katerimi smo nakazali različne načine, na katere si predstavljamo prihodnje udobje v avtonomnih avtomobilih. Če se ozrete v sedanjo Citroënovo ponudbo, lahko vidite, da citroën grand C4 spacetourer že ponuja sovoznikov sedež z električno nastavljivo oporo za noge, ki precej poveča sopotnikovo udobje.

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 09:50 15. November 2020.

    Skirca. Sem vozil tesnega in daleč od udobnega in prostornega

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.