Za vozila z dizelskim motorjem tipa EA189 so zdaj predložena vsa potrebna dovoljenja upravnih organov za izvedbo servisnega ukrepa v pristojnosti Zveznega urada za motorna vozila (KBA), so sporočili iz Volkswagna.
Koncernske znamke, ki so imele v ponudbi navedeni motor, bodo v prihodnjih tednih o tem postopno obvestile lastnike vozil v Evropi in zunaj Evrope, pri čemer so bodo natančno uskladile s pristojnimi organi. Vse stranke se bodo nato lahko v kratkem dogovorile za termin izvedbe servisnega ukrepa na poljubnem pooblaščenem servisu.
Pri slovenskem uvozniku za vozila znamk koncerna Volkswagen so povedali, da bodo z obveščanjem poslednjih strank zaključili predvidoma še pred koncem leta, tako da naj bi bilo več desettisoč prizadetih avtomobilov, ki se oziroma so se vozili po Sloveniji, tehnično prilagojenih že v kratkem.
Različne prakse od trga do trga
V Evropi je bilo prodanih daleč največ vozil z generacijo motorja, ki je imel vgrajeno kodo za goljufanje z izpusti škodljivih NOx emisij. Lastnikom med vpoklicem na pooblaščenih servisih na novo naložijo programsko kodo, le pri manjšem delu motorjev so potrebne še manjše fizične spremembe.
Vpoklic v Evropi se je zavlekel daleč čez pričakovane roke, saj bi moral biti zaključen že sredi letošnjega leta. A so pri modelu amarok, ki je bil vpoklican prvi, nadzorni tehnični strokovnjaki ugotovili, da popravljena koda vpliva na povišanje porabe, zato so morali prej poiskati nove bolj ustrezne rešitve, poroča Spiegel.de.
V ZDA in Kanadi pa VW tovrstnih popravkov ne izvaja, marveč je dosegel z lokalnimi oblastmi dogovor o odkupu vseh prizadetih vozil, kar bo koncern skupaj z naloženo kaznijo stalo milijarde dolarjev. Nekateri kupci so se tam znašli po svoje.
V Južni Koreji se vpoklic ni začel, tam namreč tečejo pravni postopki proti VW.
dezurni@zurnal24.si