Tudi če ni audi ali mercedes, vsi gledajo za njim

Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon
Rad bi lepo, športno, kakovostno izdelano in uporabno limuzino. Mora biti res audi, BMW ali mercedes, da bodo na cesti vsi gledali za njo?
Oglej si celoten članek

VW arteon je izzivalec, kot ga premijske športne limuzine verjetno niso pričakovale. Obstajal je že passat CC, a to je bil še vedno predvsem passat. Pri arteonu je vendarle nekoliko drugače, kajti njegov videz in vsebina upravičujeta novo ime čudne izgovorjave, a močnega značaja. 

Na kratko smo preizkusili različico s srednje močnim dvolitrskim motorjem, ki se giblje v rajonu BMW 3/420 d (grancoupe), mercedesa C220 d in seveda audija A4/A5 sportback, s katerima si deli 143 kilovatni pogon. Povrh je bil arteon odet v R-line "oklep", na nogah pa je imel kar 20-palčna temna turbo platišča. Z vsem kromom, dodatki črne barve in nabitimi pragovi avto od zunaj deluje zares strupeno.

Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon

Všeč so mi vrata brez okvirjev, saj že pred vstopom vanj zaznam, da gre za poseben tip avta. Kupejevsko nrav občutim tudi zaradi nizkega, a dovolj enostavnega vstopa v športni sedež z odličnim prileganjem telesu in nastavitvijo dolžine sedalnega dela. Športni volan je odličen pri hitrem in natančnem krmiljenju čez ovinke, saj sta od enega do drugega skrajnega kota koles dovolj dva polna zasuka.

Digitalni voznikov prikazovalnik je tipični izdelek VAG skupine, kar pomeni veliko podatkov, ki pa so obvladljivi prek domišljenih ekranov in množice tipk na volanu. Sam bi sicer katero od njih razvrstil nekoliko drugače. Zmogljivejši vmesnik z velikim osrednjim zaslonom nudi številne funkcije in je povezljiv na različne načine, všeč mi je tudi, da pri VW nikoli ne pozabijo na pomen dobrega sprejema signala radia in reprodukcije zvoka. Upam le, da bodo kmalu vrnili fizični vrtljivi gumb za nastavljanje glasnosti. 

Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon

Trenutna asistenčna tehnologija Volkswagna, vgrajena tudi v arteona, je lahko vzor v avtoindustriji - asistent za držanje smeri nežno in brez trganja volana iz rok popravlja smer, radarski tempomat daleč vnaprej predvidi potrebno spremembo hitrosti, svetlobna opozorila asistenta za mrtve kote so jasno vidna, parkirni asistent zmore avto pospraviti v tesna parkirišča.

Škoda, da več modelov nima skrite kamere, kot arteon, ki se prikaže izza logotipa šele pri vzvratni prestavi. Zato je slika vedno čista, tudi v slabem vremenu. Kot njegovi sorodniki pa si tudi arteon zasluži zaradi majhnosti ikone in s tem skoraj nevidnega opozarjanja na prekratko varnostno razdaljo na spodnjem delu voznikovega zaslona.

Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon

Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon

Kilometri v arteonu minevajo zelo udobno in zanesljivo. Zaradi nizke silhuete je zračnega upora malo, zatesnjenost pred hrupom zelo dobra. Podvozje z dinamičnimi blažilniki prelisiči luknje in grbine na cesti navkljub velikim kolesom, če to voznik želi, ali pa zagotavlja visoko stabilnost na zavitih prometnicah. Je prednji pogon arteona tako oster kot BMW serije 4? Ni, a to bo opazilo le zelo malo ljudi. 

Velikih sprememb pri izbiri različnih dinamičnih nastavitev nisem opazil, oziroma niso tolikšne, da bi govoril o velikem preskoku med običajnim in športnim programom. 143 kilovatov je za tak avto že konkretna zaloga moči. Kdo bo sicer pihnil, ker ne presega magične številke 200 "konjev", a je štirivaljnik dovolj športen za nagle pospeške z mesta ali pri prehitevanju, obenem je zelo ekonomičen. Tudi ob grdem preganjanju poraba ni šla prek sedmih litrov. Pri zahtevnejši vožnji DSG menjalnik s sedmimi stopnjami pokaže slabosti počasnejšega oziroma bolj zmedenega prestavljanja. 

Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon

Zelo mi je všeč notranja prostornost arteona za ostale potnike. Dva normalno rasla potnika zadaj ne bi smela imeti težav s prostorom za glavo, za kolena pa sploh ne. Eno najmočnejših prostorskih orožij arteona pa je prtljažnik, ki se skriva za petimi vrati, saj je dovolj velik tudi za nekoliko bolj zahtevno družinsko rabo in kot tak avto sploh ni bistveno manjša alternativa karavanom. 

Zmes številnih prostorskih namembnosti in voznih značilnosti, združenih v podobo kupe-limuzine, se je torej arteonu zelo dobro posrečila. A to še ne pomeni, da mu je cilj postati velikoserijska uspešnica. Cena je namreč bistveno višja od klasičnega limuzinskega passata, pri testnem avtu z dobrimi osmimi tisočaki dodatne opreme pa se je ustavila tik 50 tisoč evri. To pa je meja, kjer ima marsikdo še vedno (neupravičene) pomisleke, ali je znamka Volkswagen izdelovalec resnično premijskih vozil. Arteon je dokaz, da se moti.

Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon

Podatki o vozilu (Volkswagen arteron R-line 2.0 TDI 190)

Motor: 1.968 cm3, turbodizel, štirivaljnik 
Moč: 140 kW (190 KM) pri 3.500 vrt/min.
Navor: 400 Nm pri 1.900 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.862 × 1.871 × 1.450, medosna razdalja 2.837   
Prtljažnik (v litrih): 563  
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 164 g/km
Zmogljivosti: 233 km/h, 7,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 49.766 € 
Konkurenti: audi A5 sportback, mercedes-benz C, peugeot 508, BMW 4 gran coupe ... 

PLUSI: oblika, tiha vožnja, sedenje, spodobne zmogljivosti, raven udobja, uporabnost prostora, asistenčni sistemi.

MINUSI: tudi cena je premium, opozorilo na varnostno razdaljo.

Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon Foto: Anže Petkovšek Volkswagen Arteon

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 13:04 12. November 2019.

    Ne vem za druge, meni ni nič posebnega... avto, katerega niti opazim ne, kaj šele, da bi se ozrl za …

  • 12:18 12. November 2019.

    To je najboljše delo, ki ga Google zdaj plačuje.Dobil sem prvi mesec 27936 evrov za delo 3 ure na dan.Začel …

  • 09:51 12. November 2019.

    Zunanjost je lepa, v notranjosti pa Passat! Tukaj so po mojem zajebali in to jim bo odžiralo kupce. Notranjost bi …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.