Karabinierji, ki izvirajo iz vojaških vrst in so danes samostojna enota s širokimi pooblastili nadzora, veljajo v Italiji za "premijsko" različico mož v modrem. Temu primerno se znajo tudi vesti in še posebej tujim voznikom pokazati, kdo je gospodar na italijanskih cestah.
Skozi celotno zgodovino so bili neločljivo povezani z italijanskimi avtomobilskimi znamkami, med katerimi se je še prav posebna vez spletla z Alfo Romeo. Tudi danes imajo na voljo alfe giulie in giuliette, pa tudi bombastično giulio QV. V dar so pred časom prejeli tudi dva lotusa evori, v uporabi so že imeli seat leona, do danes pa so se izogibali nemškim znamkam in do lanskega leta tudi francoskim. Za potrebe lokalnega prevoza zaposlenih so namreč v 2016 v temno modro prvič obarvali francoski avto - renault clia. Omeniti velja še električnega mitshubishija i-MiEV, ki ga uporabljajo v nekaterih velikih italijanskih mestih, medtem ko se na terenu zanašajo na land roverje.
A pri nadzoru prometa so za karabinierje z izjemo omenjenih podarjenih lotusov vedno prišli v poštev le italijanski avti.
Sedaj pa se je zgodilo nekaj presenetljivega, saj so sklenili pogodbo s Peugeotom. Tako so predstavniki koncerna PSA karabinierjem pred dnevi kot donacijo slovesno predali v uporabo en primerek modela peugeot 308 GTi. Hitri galski šprinter je namenjen za najzahtevnejše naloge v prometu, saj ima pod prednjim pokrovom kar 270 petelinov - no, konjev (200 kW), ki zmorejo avto pognati za kršiteljem s pospeškom šestih sekund za prvih 100 km/h.
Za potrebe karabinijerjev so ga primerno usposobili z zunanjo "uniformo" in notranjimi prilagoditvami, med drugim ga nameravajo uporabljati tudi za prevoz organov do bolnišnic. Čeprav bo za zdaj v italijanščini rjovel le en lev, pa gre za zanimiv preskok v tradiciji karabinijerjev.
dezurni@zurnal24.si