Samodejni menjalniki že prevladujejo v dražjih, večjih in zmogljivejših vozilih, predvsem v kombinaciji z velikimi dizelskimi motorji. V malih avtomobilih in tudi nižjem srednjem razredu so zaradi cene trenutno še vedno glavni ročni menjalniki, a se bo tudi to kmalu spremenilo. Predvsem na račun asistenčnih sistemov za pomoč vozniku. Samodejni menjalniki namreč že danes uspešno sodelujejo z navigacijskimi sistemi (samodejni menjalnik že vnaprej predvideva, v katero prestavo bo prestavil glede na konfiguracijo ceste), radarskimi tempomati (vozilo samodejno sledi vozilu pred seboj, tudi samo zavira in speljuje), kamerami in tudi na ta način omogočajo bolj dinamično in bolj ekonomično vožnjo kot v primeru ročnih menjalnikov.
Priljubljenost samodejnih menjalnikov raste na račun bliskovitega razvoja tovrstnih prenosov moči, saj so po ekološki plati in hitrosti pretikanja že prehiteli ročne menjalnike. Zato jih vse pogosteje prodajalci uvrščajo v testno floto vozil. Prav to je pogostokrat odločilno za nakup vozil s samodejnim menjalnikom, čeprav je dražji od ročnega.
Inženir: Želeli smo veliko navora
Andreas Holl, Oplov inženir, nam je na prvi vožnji grandlanda X z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom pojasnil, da so moderni samodejni menjalniki že bolj ekonomični in tudi dinamični v primerjavi z ročnimi menjalniki. Tako je osemstopenjski menjalnik lažji od šeststopensjekga, ki ga ga nadomešča, omogoča manjše emisije in manjšo porabo goriva, v prvi vrsti pa udobnejšo vožnjo, saj je prestavljanje bolj gladko, vožnja pri večjih hitrostih pa je bolj tiha, saj se motor vrti v nižjih vrtljajih. "Zanimanje in prodaja samodejnih menjalnikov se bo krepko povečala. Ročni menjalniki bodo sicer obstali, vendar pa bo njihov delež manjši. Nisem 100-odstotno prepričan, verjamem pa, da bodo avtomatski menjalniki zelo zanimivi tudi za najmanjša vozila," nam je povedal Holl, ki je pojasnil, zakaj so se pri PSA (Peugeot, Citroën in Opel) odločili za elektronsko nadzorovani 8-stopenjski menjalnik in ne dvosklopčni samodejni menjalnik: "Vzrok je čim večji navor. V primeru grandlanda X z dvolitrskim turbodizelskim štirivaljnikom je maksimum 400 Nm. To z menjalnikom z dvojno sklopko ne bi bilo možno." Je pa sogovornik le skomignil z rameni, ko smo ga vprašali ali bo v prihajajočem priključnem hibridu grandland X tudi klasični osemstopenjski menjalnik. Dodal je le, da so občutki vožnje s samodejnim menjalnikom, ki je enake zasnove kot v peugeotu 3008, razvili pa so ga skupaj s specialistom Aisinom, zaradi tuninga drugačni.
Pri prodajalcih premijskih vozil je delež vozil z avtomatskim menjalnikom 80 odstotkov in več. V to razmerje so vključena tako vozila, ki imajo samodejni menjalnik v osnovi opremi, kot tudi tista, za katera so se odločili kupci sami.
Samodejni menjalnik v vse modele vozil
Pri podjetju Opel Slovenija so nam posredovali statistične podatke, ki razkrivajo, da so z novim modelskim letom samodejni menjalniki na voljo skoraj v vseh modeli Oplovih osebnih vozil (adam, corsa, astra, cascada, zafira, crossland X, mokka X, grandland X, insignia). Brez različice z avtomatskim menjalnikom so vsa lahka gospodarska vozila (combo, vivaro, movano in corsa van), vendar sta corsa van in movano na voljo s polavtomatskim menjalnikom.
Delež avtomatskih menjalnikov je glede na celotno število prodanih vozil v letu 2017 dobrih pet odstotkov (264 vozil od 5009 prodanih v letu 2017). Pogosteje se za samodejni menjalnik odločajo lastniki dizelskih modelov (dizel 67%, bencin 33%). V Oplovih vozilih je samodejni menjalnik najpogostejša izbira pri modelu insignia (28 %), sledijo modeli grandland X (17 %), crossland X (6 %), mokka X (6 %), Astra (4 %). Pri ostali modelih je ta delež manjši od štirih odstotkov.
1.500 evrov doplačila
Pri Oplu izpostavljajo, da si predvsem pri insgnii, pa tudi grandlandu X obetajo večji skok prodaje samodejnega menjalnika, predvsem zato, ker je pri insignii 6-stopenjski samodejni menjalnik prišel kasneje v prodajo, zdaj pa ga nadomešča 8-stopenjski samodejni menjalnik. Menjalniki z osmimi in tudi devetimi prestavami danes predstavljajo že standard pri samodejnih menjalnikih. Doplačilo za samodejni menjalnik je pri Oplu v povprečju 1.500 evrov (povsod se ne da primerjati kot doplačilo, saj gre včasih tudi za kombinacijo z močnejšim motorjem ali višjo stopnjo opreme).
Da se bo deleže samodejnih menjalnikov že v bližnji prihodnosti poveča kažejo tudi usmeritve avtomobilskih proizvajalcev. Usmeritev skupine PSA glede samodejnih menjalnikov v prihodnosti nakazuje, da bodo od leta 2019 naprej še povečali proizvodnjo samodejnih menjalnikov, ki so jih razvili ob sodelovanju s specialistom podjetjem Aisin.
Avtomatika je itak zakon. V evropi so nas proizvajalci 30 let nategovali da so ročni kao boljši samo zato, da …
naročite proizvajalcem električnih vozil takih ali drugačnih naj pomislijo malo na slovenčke ki si tako zelo želijo ročnega menjalnika
od vas štirih se nestrinjam automatika je zakon ne pa navadni menjalnik ni stega probali če ga okusiš ne greš …