Na Žurnal24 nadaljujemo s pregledom rabljenih vozil.
S pomočjo strokovnjakov z AMZS, ki ne le upravlja portal rabljenih vozil DoberAvto.si, ki zagotavlja pregledni nakup rabljenih avtomobilov, ampak se neposredno ukvarja tudi s tehničnimi pregledi, servisi avtomobilov in asistenco na cesti, smo pogledali, kaj lahko pričakujejo kupci rabljene ford fieste šeste generacije.
Fiesta je bila osebni projekt Fordovega predsednika Henryja Forda II., ki se je menda strastno navduševal nad majhnimi avtomobili. Leta 1974 so novinki nadeli ime fiesta, ki naj bi namigovalo na živahnost in dinamičnost. Za Ford je pomenila tudi precejšen prelom s preteklostjo, saj je bila prvi njihov zares uspešni avtomobil s pogonom na prednja kolesa.
In to se je preneslo tudi na šesto generacijo fieste, ki je na ceste zapeljala leta 2008. Ford jo je leto pred tem v Frankfurtu napovedal s študijo ford verve, ki ji je bil serijski avto precej blizu, lansiral pa jo je v okviru tedanje strategije »One Ford«, kar je pomenilo, da ji je namenil vlogo svetovnega avtomobila. V Evropi sta jo izdelovali tovarni v Kölnu in Valencii.
Eden najboljših avtomobilov v razredu
Kritiki so fiesto šeste generacije, ki je prenovo doživela leta 2013, njena proizvodnja pa se je zaključila leta 2017, hvalili kot enega najboljših avtomobilov v svojem razredu in to se je pokazalo tudi v visokih prodajnih številkah.
V primerjavi s predhodno generacijo ni imela le bolj elegantnih zunanjih in notranjih oblikovnih potez, ampak je bila znotraj tudi veliko bolj moderna. Med drugim je razpolagala tudi s sodobnim infozabavnim sistemom, ki se je za prostoročno telefoniranje lahko povezal s telefonom, za komunikacijo med voznikom in infotainmentom je lahko prvič skrbel tudi govorni vmesnik, opremljena pa je bila tudi s priključkom USB.
Fiesta je z novo generacijo pridobila tudi bolj prostorno notranjost, v kateri je za boljše vzdušje skrbela danes že kar običajna ambientalna razsvetljava.. V petvratni karoserijski različici je segala celo v domeno večjega forda focusa, zato je takšna bila gotovo bolj zanimiva od bolj osnovne in manj praktične trivratne različice. V vsakem primeru je fiesta voznika razvajala z odličnimi voznimi lastnostmi in dinamiko, ki jo je še posebej izpostavila različica ST.
Solidni motorji
Fiesta je motorje v začetku sicer prevzela od svoje predhodnice, kar pomeni, da je bil osnovni 1,25-litrski bencinski štirivaljnik, ki je nastal v kooperaciji Forda s Kawasakijem, nad njim je bil 1,4-litrski štirivaljnik, vrh pa je predstavljal različno močan 1,6-litrski štirivaljnik. Turbodizelsko ponudbo sta predstavljala 1,4- in 1,6-litrska štirivaljnika duratorq TDCi.
Prenova leta 2013 je fiesti prinesla tudi nove bolj sodobne motorje. Izstopal je predvsem turboobencinski trivaljnik 1,0 ecoboost z močmi od 65 do 140 'konjev', poleg njega pa sta bila na voljo še 1,5-litrski štirivaljnik duiratec z močmi 107 ali 112 'konjev' in 1,6-litrski štirivaljnik duratec Ti-VCT z močjo 125 'konjev'. Seveda ne gre pozabiti 1,6-litrskega turbobencinskega štirivaljnika ecoboost Ti-VCT, ki je z močmi 182 ali 200 'konjev' poganjal fiesto ST.
Posodobljeni so bili tudi turbodizelski motorji oziroma motor. Pod motornim pokrovom je bil namreč po obnovi novi1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik duratorq TDCi, sprva le v 75-'konjski različici, od leta 2013 pa še v 95-'konjski' različici, ki je tedaj zamenjala enako močan motor 1,6 duratorq TDCi.
Dodati velja, da vseh motorjev pri nas ni bilo mogoče dobiti, saj so bili nekateri omejeni na druge trge.
Mnenje strokovnjaka
Gre za kompakten, a za svoj razred presenetljivo prostoren avto, Pri katerem je treba biti pozoren na nekaj stvari. Pazljivo preverite morebitne težave s sklopko, saj gre za mestni avto. Vonj po zažgani sklopki ali popuščanje med pospeševanjem so recimo opozorilni znaki, da nekaj ni v redu.
Tudi pretikanje prestav v menjalniku mora biti gladko, brez zatikanja. Prav tako morate pri avtomobilih s turbo motorji preveriti, če turbo polnilnik deluje pravilno. Med pospeševanjem, ko se vključi turbo polnilnik, bi morali čutiti majhen, a opazen porast moči.
Pozor pri motorjih
Med bencinskimi motorji so zelo pogosti in priljubljeni 1.0 litrski trivaljni motorji ecoboost, ki so bili ob prihodu na trg kar nekako revolucionarni zaradi variabilne tehnologije, ki vključuje tudi variabilno oljno črpalko.
Ta motor je specifičen po tem, da ima glavno in odmično gred povezano prek jermena v oljni kopeli. Ob neustreznem servisiranju in uporabi neustreznega tipa olja prihaja do poškodb jermena. Jermen se prične luščiti, ostanki gume pa se nabirajo na dnu korita, kar posledično lahko privede do zamašitve filtra in prekinitve mazanja motorja. To seveda lahko povzroči hude poškodbe motorja. Vsekakor priporočamo, da se ob nakupu fieste s tem motorjem opravi preventivni servis z menjavo ustreznega olja in filtrov, oziroma se prepričate ali je bil avto servisiran po predpisih, ki jih podaja tovarna.
Zelo zanimiv je tudi motor 1.25. Gre za nekoliko starejšo a preizkušeno tehnologijo
Pri dizelskih različicah fieste je treba biti pozoren na morebitne težave s sistemom vbrizga goriva. Če pride do tovrstnih težav je lahko popravilo drago, zato imejte to v mislih, če se odločite, da želite eno od teh različic. So pa dizelski motorji poskočni in varčni. Zato moramo še enkrat poudariti, kako pomembno je redno in ustrezno servisiranje.
Karoserija in podvozje
Na podvozju pri tem avtomobilu ni bilo kakšnih težav. Tudi sam avto ima namreč sloves da je podvozje kakovostno, kar se odraža tudi v dobri legi na cesti. Seveda pa je pred nakupom priporočljivo preveriti ali so na delih podvozja kakšne zračnosti.
Fieste se pogosto uporabljajo v mestu, zato skrbno preverite praske, odrgnine in umazanijo pri parkiranju ter preverite predvsem platišča iz lahke zlitine. Preverite tudi kako deluje volan oziroma volanski sistem. Če zaznate neenakomernost pri sukanju volana ali kakršnokoli ponavljajoče se zvoke z območja koles ali druge nenavadne simptome je lahko težava v zobati letvi volana.
Elektronika, na kaj je dobro biti pozoren
Predvsem je dobro preveriti, če merilniki delujejo brezhibno. Sicer pri tem avtomobilu ni bilo kakšnih znanih napak.
Kabina, na kaj je dobro biti pozoren
Kakšnih posebnosti pri tem avtomobilu nismo zaznali. Če je avto redno in ustrezno servisiran potem ne bi smelo biti težav. Preverite morebitna puščanja vode v notranjost karoserije kar je lahko posledica tega, da se pravočasno ne čisti kanalov za odtekanje meteorne vode.
AMZS portal DoberAvto.si za večjo zanesljivost nakupa in pomoč pri transparentni prodaji rabljenega avtomobila
Kupci rabljenih avtomobilov si lahko pri nakupu pomagajo tudi s spletnim avtomobilskim oglasnikom DoberAvto.si, ki pod okriljem AMZS deluje eno leto. Njegov glavni namen je voznikom omogočiti transparenten nakup dobrega rabljenega avtomobila.
Ker ima vsak avto na oglasu prikazano VIN številko (ta podatek je pri oddaji oglasa obvezen), se na DoberAvto.si avtomatsko prikažejo tudi podatki o dejansko prevoženih kilometrih. Iskanje novega avtomobila si obiskovalci DoberAvto.si bistveno olajšajo s pomočjo treh filtrov na vstopni strani portala: obetavna vozila, preverjena vozila in najbolj gledana vozila. Pri znački AMZS Obetavno gre za avtomobile, starejše od štirih let in ki so registrirani v Sloveniji, kjer sistem ni zaznal anomalij pri prevoženih kilometrih. Še bolj varen nakup pomenijo avtomobili z značko AMZS Preverjeno. To so avtomobili, ki so jih v AMZS centrih na 100+ kontrolnih točkah pregledali neodvisni AMZS strokovnjaki.
Prodajalec, ki ničesar ne skriva, s takšnim oglasom izkaže dejansko stanje avtomobila, kupec pa je lahko miren saj ve kakšen avto kupuje in se izogne dodatnim stroškom izrednih popravil. S temi orodji lahko kupec med oglasi hitro najde rabljene avtomobile, za katere se je z lastnikom smiselno dogovoriti za ogled.
Najboljša ponudba ... Google je za vsa spletna dela od doma plačal 638 do 957 dolarjev na dan. Moja mlajša …
Trenutno stanje s trgom avtomobilov je porazno, vse zj$#ano, razbito, prodaja se kot zlato. Če imaš srečo ti kaka fizična …