Prvi in najbolj nevarni scenarij je da nam zaradi tega lahko preskoči zobati jermen ali pa ga celo odtrga. "Pri motorjih z verigo za pogon odmičnih gredi je to zelo redek slučaj. Posledica tega je poškodba ventilov v glavi motorja in batov v bloku motorja zaradi udarca med seboj," pravi mehanik Primož Rožnik.
Drugi scenarij, ki ga navaja mehanik je, da ob tem pride do zelo velikih obremenitev sklopke in predvsem pri novejših vozilih tudi dvomasnega vztrajnika in posledično tudi do njune poškodbe. Tretji scenarij pri novejših vozilih je, da zaradi izpraznjenega akumulatorja in njegove prenizke napetosti lahko pride do poškodb elektronskih sklopov.
Mehanik pojasnjuje
Rožnik pravi, da do napake prvih dveh scenarijev večinoma pride zaradi zelo sunkovitega povečanja obratov glavne gredi motorja na bistveno višje število obratov glavne gredi kot pri zaganjanju motorja z zaganjačem. "Sile obračanja glavne gredi pa se prenašajo s koles preko menjalnika ter preko sklopke in gibljivih delov dvomasnega vztrajnika. Pri zaganjanju motorja z zaganjačem pa se te sile prenašajo neposredno preko zunanjega ozobljenja vztrajnika na glavno gred motorja," pravi strokovnjak in pojasnjuje tudi tretji scenarij: "Zaradi prenizke napetosti akumulatorja in na drugi strani zaradi aktiviranja elektronskih sklopov se pojavljajo tako imenovane napetostne špice, ki lahko poškodujejo razne diode in ostale elektronske elemente."
Pred leti okvare pogoste
Pri starejših vozilih se je na ta način sicer dalo zagnati motor ob skoraj popolnoma izpraznjenemu akumulatorju ali odpovedi zaganjalnika. Pri novejših pa je to možno večinoma samo še pri odpovedi zaganjalnika. Novejša vozila za zagon motorja potrebujejo poleg obračanja glavne gredi motorja tudi napetost akumulatorja vsaj nad 9,6V zaradi napajanja računalnikov, črpalke goriva, vžigalne tuljave in še nekaj ostalih sklopov. Ti se sicer razlikujejo pri bencinskih in dizelskih motorjih, vendar brez električnega napajanja vsaj osnovnih sistemov se motor ne zažene.
"Po izkušnjah izpred let so te okvare ob takem načinu zaganjanja motorja bile kar pogoste. Sedaj pa tega ni več skoraj zaslediti saj se vozniki zavedajo, da so vozila kompleksnejša in da pri večini takih okvar ni priporočljivo iskati bližnjic," o zaganjanju s pomočjo porivanja vozila pravi Rožnik.
"Edini pravi način zaganjanja motorja ob izpraznjenemu akumulatorju je zaganjanje s premostitvenimi kabli ali s tako imenovanimi "Booster pack" akumulatorji, ki jih imamo v delavnicah. Ob odpovedi zaganjača pa je pri novejših vozilih edina pravilna pot z avtovleko do servisne delavnice katere obiska se ob taki okvari vsekakor ne moremo izogniti. Poleg tega pa je pri vseh vozilih z avtomatskim menjalnikom nemogoče zagnati motor s porivanjem vozila," zaključuje storkovnjak.
pa dajte no eno in isto pišete, to je bilo slab mesec nazaj objavljeno samo drug naslov ste dali, kaj …
Se strinjam s predhodnikom, ne vem zakaj bi bilo porivanje škodljivo. Za zagon motorja je treba zavrteti glavno gred motorja, …
Ne verjamem. Če jermen preskoči je bil zanič. dober ne more kar tako preskočit, Obremenitve na sklopki so med vožnjo …