Zagon motorja avtomobila z izpraznejnim akumulatorjem s premostitvenimi kabli ni tako enostaven, kot se zdi na prvi pogled.
"Čedalje več se srečujemo s težavo nekakovostnih, oziroma prešibkih kablov. Vzrok je, da se varčuje povsod, tudi na materialih. Kabli, ki jih za nekaj evrov dobimo v nakupovalnih centrih, imajo pogosto premajhen presek, in niso sposobni prenesti tolikšnega toka, ki je potrebna za zagon motorja," pravi mehanik AMZS Jurij Kočar.
Prvi korak
Preden sploh povežemo bateriji obeh vozil s premostitvenimi kabli, moramo vedeti, kje je locirana baterija vozila, ki ga oživljamo in vozila, ki je pri tem v pomoč. Čedalje več vozil ima baterijo locirano drugje, kot pod pokrovom motorja. Novejši BMW in mercedesi imajo baterije v prtljažnem prostoru, citroën xsara picasso pod voznikovim sedežem, enoprosotrci, kot so citroën C8 in podobni, pod desnim sedežem spredaj ... "Za laika zna to predstavljati presenečenje,“ pravi Kočar. Ko lociramo obe bateriji, se je treba z drugim avtomobilom približati dovolj blizu avtomobila z izpraznenjenim akumulatorjem. Tako blizu, da kabli sežejo od enega akumulatorja do drugega.
Drugi korak
"Če se držimo najbolj črnega scenarija, kaj vse se lahko zgodi pri zagonu vozila s kabli, priporočamo uporabo zaščitnih sredstev, kot so očala in rokavice. Vedno obstaja možnost uhajanja jedke snovi - pri mokrih akumulatorjih je to žveplena kislina, pri drugih akumulatorjih pa geli, ki so prav tako agresivni,“ pojasnjuje strokovnjak.
Nato je postopek naslednji. Najprej z rdečim kablom povežemo oba pozitivna pola (oznaka +) na obeh baterijah. Najprej klemo namestimo na pozitivni pol izpraznjenega akumulatorja, nato še delujočega vozila.
S klemami črnega kabla (minus pol), pa najprej povežemo minus pol delujočega vozila, pri nedelujočem avtomobilu pa kleme kabla ne priklopimo na minus pol na akumulatorju, pač pa poiščemo dober neizoliran prevodnik okvarjenega avtomobila, bodisi na motorju ali karoseriji. To pa zato, ker vedno obstaja možnost, da so okrog okvarjene baterije hlapi, ki so vnetljivi in eksplozivni. "Že nemalokrat smo se srečali z eksplozijo okvarjene baterije,“ pravi Kočar, ki pojasnjuje tudi, da je pri sodobnih avtomobilih vsekakor potrebno upoštevati navodila proizvajalca, da se telo ne zaganja več ob polih, saj so tam raznorazni senzorji za battery management – senzorji, ki skrbijo, za merjenje tok in napetost. S priklopom ob ta senzor ga lahko poškodujemo, oziroma uničimo. Novejša vozila imajo tam še cel kup drugih senzorjev, odklopnikov.
Tretji korak
Motor delujočega avtomobila zaženemo in ga pustimo "teči“ 5-10 minut. S tem bomo poskrbeli, da bo delujoče vozilo napolnilo baterijo nedolujočega avtomobila - ki ga ne zaganjamo. S tem bomo del energije že oddali v izpraznjen akumulator, ki si bo tako malo opomogel. Po desetih minutah ugasnemo delujoči avto in zaženemo drugega. Še preden to naredimo v nedelujočem vozilu ugasnemo vse velike porabnike energije (gretje stekla, sedežev, klimo ...). Ko avto zaženemo je priporočljivo, da spet deset minut "teče“ na mestu, da se akumulator normalizira.
Kable odstranimo šele takrat, ko ugasnemo motor avtomobila, s pomočjo katerega smo zagnali izpraznjeni akumulator. Kable odstranimo v obratnem vrstnem redu – najprej črni kabel za minus pol iz okvarjenega vozila, nato delujočega in zatem še rdeči kabel iz okvarjenega in nazadnje delujočega avtomobila.
Kočar pojasnjuje, da največ pomoči na cesti pri AMZS pozimi opravijo ravno zaradi izpraznjenih baterij. Takrat strokovnjak pregleda stanje akumulatorja, naredi meritev, ki je skoraj 100-odstotno točna. "Za baterijo lahko trdimo, ali je dobra ali ne šele takrtat, ko jo do popolnosti napolnemo. Naši člani imajo to storitev brezplačno,“ zaključuje strokovnjak.
grega.prebil@zurnal24.si
Akumulator preveriš koliko je star..če ima 6, 7 ali več let greš in kupiš novega. Drugače ga dač na polnilec …
Kakorkoli zopet nekaj novega . Do sedaj sem bil prepričan , da gre najprej - na - in šele nato …
Če je akumulator "mrtev" (kot strokovno rečemo, da ga je kap) ga nobena stvar ne bo napolnila nazaj. Če je …