Da si avtomobilski proizvajalci delijo nekatere modele, ni nič čudnega. Najbolj znani primerki prihajajo iz skupine PSA, kjer so nazadnje predstavili na las podoben trojček avtomobilov. Za ta korak so se odločili tudi pri Subaruju in Toyoti, rezultat pa je prvi enoprostorec znamke Subaru, ki pa ni niti približno tipičen predstavnik te japonske znamke avtomobilov.
V trezii se na mnogo načinov skriva klon toyote verso S, ki je k nam še ni. Pri Subaruju so še najbolj spremenili videz avtomobila, s katerim namigujejo, da gre za Subarujevo linijo modelov.
Skoraj štiri metre dolgo malo MVP-vozilo je na videz dinamično s športnimi oblikovalskimi potezami, s čimer sledi smernicam podjetja. Najbolj izrazito je to pri sprednji maski vozila. Tudi dvignjen zadek s trapezastimi žarometi je bolj športen od Toyotinega. Posamezni elementi na avtomobilu, kot so vgrajeni smerniki v vzvratna ogledala, pa avtomobil naredijo bolj prestižen.
Notranjost je morda še najboljši del vozila, saj je prostorna in predvsem uporabna. Vozniku prijazna pa je postavitev stikal na armaturni plošči, ki so postavljena v vrsto in zato preglednejša. Menjalnik je postavljen višje, kar hvalimo, prostora za glavo je dovolj tudi na zadnji klopi, ki pa žal ni pomična, so pa sedeži spredaj premajhni in ponujajo občutno premalo bočnega oprijema, pogrešali pa smo tudi žepke na zadnji strani in zložljive poličke. Pred voznikom so pregledni merilniki, v avtomobilu pa so številne odlagalne površine, tudi prostor za kozarce za potnike zadaj, v dvodelnem sovoznikovem predalu pa so tudi vsi možni priključki za IT-povezave. Na žalost je povsod preveč plastike, zaman pa smo iskali tudi zaslon na dotik, ki ga je premogla verso-S. Prtljažnik je dovolj prostoren, saj že v osnovi ponuja 429 litrov, ob podrtju deljive zadnje klopi pa lahko ta naraste do največ 1388 litrov. Funckionalnost prtljažnega prostora je poudarjena z dnom, ki ga lahko znižamo za dodatnih 12 centimetrov, lahko pa se tudi odstrani pregrada, kjer naj bi bilo rezervno kolo.
Tehnika s podpisom Toyote
Trezia nas je pred prvo vožnjo presenetila že ob zagonu motorja, ki deluje uglajeno in brez velikih vibracij. Všeč nam je bil položaj ročnega šeststopenjskega menjalnika, ki ima dobro odmerjene prestave za vožnjo po odprtih cestah, pri višjih hitrostih pa se motor precej napreza, pa tudi hrup v potniški kabini je precej moteč. Podvozje je boljši del voznih karakteristik, saj se vozilo pretirano ne nagiba in omogoča tudi hitrejše vstope v ovinke. V mestu se je z obračanim krogom 5,4 metra izkazala za zelo okretnega.
Od 1070 kilogramov težkega avtomobila z 1,3-litrskim bencinskim motorjem in 73 kilovati moči (znan je že iz yarisa in urban cruiserja) pa vseeno ne smete pričakovati čudežev. Za živahnejši tempo ga je treba ohranjati v višjih vrtljajih. No, takrat lahko na tovarniško predpisano porabo 5,5 litra kaj hitro pozabite, pri nas smo jo umirili na povprečno 6,3 litra.
Podatki o vozilu: (Subaru trezia 1,3 trend)
Motor: 1.329 cm3
Vrsta: štirivaljni bencinski
Moč: 73 kW (99 KM)/pri 6.000 vrtljajih na minuto
Navor: 125 Nm pri 4.000 vrtljajih na minuto
Poraba na testu: 6,3 litra/100 km (mešani cikel), 176 gramov CO2
Zmogljivosti: 170 km/h, 13,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):3.955x1.695x 1.595, medosna razdalja 2.550, prtljažnik (v litrih): 429-1388
Cena: 15.590/16.790 EUR (osnovni/testni)
Trezia ni tipičen subaru
Trezia ni tipičen subaru, niti zaradi občutka v vožnji niti zaradi tega, ker bencinski motor ne premore boxer zasnove, pa tudi štirikolesnega pogona ne. Nič čudnega, če pa si večino delov deli s sestrsko toyoto.