Gre za gorivo z oznako HVO100, ki je 100-odstotno izdelano iz nefosilnih obnovljivih virov, kakršno je denimo odpadno jedilno olje, ki ga bosta lahko v Zahodni Evropi uporabljali toyoti land cruiser in hilux, ki ju bodo izdelali po prvi četrtini 2023.
Hidrirano rastlinsko olje HVO-100 namreč po novem ustreza evropskemu standardu EN 15940, ki velja za parafinska dizelska goriva. Takšno gorivo ima višje cetansko število od fosilnega dizla, manjša pa je vsebnost žvepla in aromatov v njem. Za surovino mu služijo rastlinska olja, kakršni sta palmovo ali repično, ter odpadna olja, kakršna so jedilna olja po uporabi v gospodinjstvih.
Črpalke za gorivo HVO-100 so sicer v Zahodni Evropi že precej razširjene, najdemo pa jih predvsem v Belgiji, na Danskem, Finskem, Švedskem in Nizozemskem ter v Latviji, Litvi in Norveški. S povečevanjem povpraševanja se povečuje tudi njegova proizvodnja, ki trenutno znaša 4 milijone ton na leto, do leta 2030 pa naj bi se dvignila na 15,5 milijona na leto.
Kaj bomo pa jedli? Ce bojo vse jjivevpokrite z repico?
no kmalu ne bo več olja za na solato. hitro prodat fritezo in kupit lonec na vroč zrak, ker drugače …