Vozili smo četrtega priusa, ki spreminja filozofijo Toyote

Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius Foto: Gregor Prebil Toyota prius
Največja novost pri četrti generaciji pionirja med hibridnimi vozili, toyote priusa, ni posodobljen hibridni pogonski sklop, ampak povsem nova modularna platforma. Po videnem in preizkušenem je novi prius veliko bolj vozniško orientiran, hkrati pa kar za 21 odstotkov bolj ekonomičen od modela, ki ga po osmih letih na trgu zamenjuje.
Oglej si celoten članek

Prius je postal polnoleten. Po treh generacijah in več kot osem milijonov prodanih hibridov, je Toyota predstavila četrto generacijo priusa. V Evropi je bilo prodanih 300.000 priusov, pri nas nekaj manj kot 400.

Prius, ki se je v serijsko vozilo razvil iz konceptnega vozila project 21, je utiral pot vsem naslednjim hibridom, ki so danes zaščitni znak Toyote in njene premium znamke Lexus. Oznako hibrid nosi 36 modelov (všteti so tudi avtobusi in tovornjaki). Delež hibridov v prodajni paleti japonske znamke, ki je največji proizvajalec vozil na svetu, so impresivne. 36 odstotkov yarisov je hibridov, aurisov kar 55 odstotkov, pri znamki Lexus hibridi predstavljajo skoraj dve tretjini prodaje.

Pri Toyoti hibridno ofenzivo nadaljujejo tudi v prihodnje, novem priusu pa bo že jeseni tudi pri nas sledil hibridni športni terenec C-HR, ki smo ga pod drobnogled vzeli na Ženevskem avtomobilskem salonu.

Nova platforma izničuje Toyotino kompleksnost gradnje

Zakaj je četrti prius tako poseben? Zaradi štirih stvari, pravijo pri Toyoti. Prva in največja je nova modularna platforma TNGA, druga je izboljšana oblika in aerodinamika (koeificient zračnega uporaba je 0,24), tretje prenovljen hibridni pogonski sklop in četrto, nove tehnologije za varnost in udobje.

Nova modularna platforma, polno ime je Toyota New Global Arhitecture ali TNGA, je Japoncem omogočila izboljšanje kompleksnosti njihovih vozil. Če so morali prej skoraj za vsak model razviti nov volanski drog, kolensko zračno blazino ali ročico menjalnika, je to zdaj poenoteno. Samo zaradi tega so privarčevali petino časa za razvoj, ki so ga usmerili drugam.

Prav zaradi nove platforme je novi prius zdaj dinamično vozilo in ne le udobno ter ekonomično, kot je bil to primer prej. Prvi se je leta 2013 vanj vsedel predsednik Toyote, Akio Toyoda, ki je strastni privrženec dirkanja in tudi sam podal vse pripombe, ki so jih upoštevali pri nadaljnem razvoju.

V primerjavi s priusom tretje generacije im novinec za 60 odstotkov bolj togo karoserijo, je 50 kilogramov lažji, za 2,5 centimetra so znižali težišče, kar za 5,5 centimetra so spustili položaj sedenja, kar se po preizkušenem pozna tudi pri vožnji, ki je veliko bolj športna.

O dizajnu se krešejo mnenja

Prius je z dizajnerskega vidika nenavaden, nekaterim bo všeč, drugim ne - tako kot predhodnik bo kresal mnenja. Ne moremo pa oporekati, da ni dinamičen. Je veliko daljši od predhodnika, kar za šest centimetrov, streho so pomaknili za 17 centimetrov naprej, zaradi izboljšanega pogonskega sklopa so nikelj-metalhidridne baterije manjše in umeščene pod zadnje sedeže, s čimer so v prtljažniku pridobili kar za 57 litrov prostora (volumen prtljažnika je 502 litra). 17-palčna platišča so lažja, z njimi so prihranili tri kilograme na skupni masi, spredaj svetijo edinstveno oblikovani bi-led žarometi, tudi zadaj so žarometi s tehnologijo led, a sta v njih le dve diodi. Zaščitni znak ostaja razdeljeno okno zadaj. Posebnost maske motorja je, da ima prilagodljive lopute, ki usmerjajo zračni tok pod karoserijo.

Na avtocesti porabi toliko kot dizli

Znotraj (na voljo sta dve barvi potovalne kabine - siva in črna) je v prid boljših občutkov med vožnjo volan manjši, na 4,2 palčnem zaslonu se prikazujejo vsi za voznika pomembni podatki, všeč mi je nov head-up zaslon, ki je pregleden, barvit, grafika je kakovostna.

Pogonski sklop je za 12 odstotkov bolj učinkovit, kot je bil pri predhodniku, kar smo podrobno opisali na mednarodni predstavitvi, ko smo priusa temeljito preizkusili v Valencii v Španiji. Baterije so manjše in učinkovitejše - za 28 odstotkov so izboljšali sposobnost polnjenja med vožnjo. V teoriji je možno zgolj na elektriko prevoziti dva kilometra poti, zdaj pa je možno v električnem načinu voziti do hitrosti 110 km/h. Pri Toyoti izpostavljajo manj hrupa v notranjosti, ki ga je povzročal CVT menjalnik, saj zdaj vrtljaji pri bencinskem motorju naraščajo veliko bolj linearno.



Pri Toyoti so izpostavili kar nekaj zanimivih podatkov. Če je prva generacija priusa v kombiniranem ciklu v povprečju porabila 5,1 litra bencina na 100 kilometrov, druga 4,3 litra in tretja 3,9 litra, najnovejši prius porabi zgolj tri litre bencina na 100 kilometrov, v zrak pa izpusti 70 gramov CO2 na kilometer, kar je okroglih 50 gramov CO2 manj od pionirskega priusa.

Zanimiv je tudi podatek o povprečni porabi goriva na avtocesti pri stalni hitrosti 120 km/h. Pri drugi generaciji je bila poraba 5,8 litra na 100 kilometrov, pri tretji 5,3 litra, zdaj pa le še 4,6 litra, kar je primerljivo z dizelskimi vozili pravijo pri Toyoti.

Dražji kot predhodnik, a radodarnejši z opremo

Prius ima tudi celoten nabor asistenčnih sistemov iz zbirke TSS, pri čemer za razliko od aurisa sistem prepoznava tudi pešce in samodejno zavira, ima tudi sonar za merjenje oddaljenosti od ovir, bolj učinkovit klimatski sistem in brezžični polnilnik za telefone.



Cene s popusti se pri nas za osnovi paket opreme (luna) z vključenim popustom začnejo pri 25.950 evrih, kar je 1.360 evrov več, kot je stala tretja generacija priusa, a pri Toyoti to opravičujejo s tem, da ima novinec za 2.000 evrov dodatne opreme. Za paket sol je treba odšteti 28.900 evrov, za najbolj popoln paket opreme (executive) pa 30.790 evrov.

Pri nas so od leta 2004 do danes prodali nekaj manj kot 400 priusov, največ leta 2008 (78), lani pa le enega. S prihodom nove generacije načrtujejo, da bodo letos prodali okoli 30 priusov, ne ciljajo pa le na fizične kupce, ampak tudi flotne stranke.

grega.prebil@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.