Toyota je predstavila drugo generacijo modela mira na gorivne celice. Spremembe so konkretne, Toyota pa z drugo generacijo cilja na vsaj 10-kratno povečanje globalne prodaje modela mirai.
Toyota je že leta 1992 začela razvoj vozila na gorivne celice, leta 2014 pa je uspešno predstavila prvo generacijo modela mirai, ki je temeljil na dolgoletnih izkušnjah s področja hibridnih tehnologij.
Temeljni koncept hibridne moči je bil uspešno implementiran pri izdelavi hibridnih električnih (HEV), priključnohibridnih električnih (PHEV) in baterijskih električnih vozil (BEV). Z modelom mirai pa so ta pristop prvič uporabili tudi pri električnem vozilu na gorivne celice (FCEV). Vsaka izmed teh različic ima svoje prednosti, ki omogočajo različne oblike mobilnosti.
Mirai v svoji drugi generaciji ki tehnologijo pogona na električne gorivne celice dviguje še na višjo raven. Izdatno posodobljen sistem gorivnih celic v sodelovanju s številnimi pametnimi rešitvami in izboljšano aerodinamiko ponuja približno 650 km dosega, pri čemer so edine emisije kapljice vode.
Večja moč, dodaten rezervoar za vodik, zdaj ima kar tri in boljša aerodinamika pripomorejo k povečanju dosega za 30 odstotkov. Rezervoarji so razporejeni v tako imenovani formaciji črke T – najdaljši teče vzdolžno in sredinsko pod tlemi vozila, dva manjša rezervoarja pa sta nameščena na straneh pod zadnjimi sedeži in prtljažnim prostorom. Skupaj hranijo do 5,6 kg vodika, kar je za en kilogram več kot v dveh rezervoarjih prve generacije modela mirai. Položaj rezervoarjev še dodatno znižuje težišče avtomobila, hkrati pa nikakor ne vpliva na prostornost kabine. Rezervoarji so izdelani iz močnejše večplastne konstrukcije. Vodik v njih predstavlja le 6 odstotkov skupne teže rezervoarjev.
Sklop gorivnih celic je prestavljen. V prvi generaciji je bil nameščen pod tlemi potniške kabine, zdaj pa je spravljen v sprednjem delu avtomobila. Visokonapetostna baterija, ki je bolj kompaktna, in električni motor pa sta nameščena nad zadnjo osjo. Vse to omogoča tudi idealno razporeditev teže med sprednjim in zadnjim delom avtomobila, v razmerju 50:50.
Platforma GA-L omogoča tudi razvoj novega sklopa gorivnih celic in konverterja (FCPC). Oblikovalcem je uspelo v enoten okvir združiti tudi številne druge elemente (vodno črpalko, hladilnik, zračni kompresor in črpalko za recirkulacijo vodika). Vsi sestavni deli so manjši in lažji, hkrati pa zmogljivejši. Sklop je manjši zaradi posebnega načina varjenja, ki zmanjšuje razmak med gorivnimi celicami in okvirjem.
Sklop gorivnih celic uporablja trdni polimer, ki je podoben tistemu iz prve generacije, le da je manjši in ima manj celic (330 namesto 370). S tem so dosegli rekordno specifično gostoto moči 5,4 kW/l. Maksimalna moč je povečana s 114 kW na 128 kW. Boljša je tudi zmogljivost v hladnem vremenu, zagon je zdaj mogoč pri temperaturah do –30 stopinj Celzija.
Na splošno je uporabljenih precej manj sestavnih delov, kar povečuje prostornost in zmanjšuje težo. Z inovativnimi pristopi so pri večini sestavnih delov zmanjšali težo za 50 odstotkov, hkrati pa za 12 odstotkov povečali njihovo zmogljivost. Tovrstni prijemi omogočajo tudi prestavitev razdelilnika, kar spet povečuje prostornost in znižuje težo.
Enota vključuje tudi konverter enosmernega toka gorivnih celic in modularnih visokonapetostnih delov. Ti so v primerjavi s prvo generacijo za 21 odstotkov manjši in za 2,9 kg lažji (zdaj tehtajo 25,5 kg).
Inženirji so zasnovali avtomobil z negativnimi emisijami, kar pomeni, da mirai med svojo vožnjo dobesedno čisti zrak. Za ta namen ima avtomobil nameščen poseben filter, ki med zajemom zraka odstrani 90–100 odstotkov delcev v velikosti od 0 do 2,5 mikrona.
Tudi pri preostalih sestavnih delih so si prizadevali za zmanjševanje velikosti in teže. Celoten zračni sistem je za 30 odstotkov manjši in za 34,4 odstotka lažji kot pri prvi generaciji modela mirai.
Novi mirai je opremljen z litij-ionsko baterijo, ki je nadomestila nikel-metalno enoto, nameščeno v prvi generaciji. Čeprav je dimenzijsko manjša, njena zgoščena energija zagotavlja več moči, poleg tega pa je prijaznejša do okolja. Sestavljena je iz 84 celic, ima nazivno napetost 310,8 v primerjavi z 244,8 in zmogljivost 6,5 Ah v primerjavi s 4,0 Ah. Nižja je tudi teža, ki se je s 46,9 znižala na 44,6 kg. Moč pa se je s 25,5 kW x 10 sek povečala na 31,5 x 10 sek.
Manjše mere omogočajo namestitev za zadnjimi sedeži, kar ohranja prostornino prtljažnega prostora. Optimizirana hladilna pot pa diskretno poteka ob stranskih zadnjih sedežih.
CENA??? Aja...sitnica, seveda...