Za pogonske sisteme električnih vozil velja, da so izjemno učinkoviti, saj lahko elektromotor v vrtenje pretvori do 90 odstotkov električne energije. Če to primerjamo z motorji na notranje zgorevanje, ki imajo v najboljšem primeru 40-odstotni izkoristek, ugotovimo, da so elektromotorji zares veliko bolj učinkoviti.
Vendar to ne pomeni, da pri uporabi električnih vozil ne nastajajo energetske izgube, le na drugem koncu energijske verige jih moramo iskati. Problematično je namreč njihovo polnjenje, ki je odvisno od zakonov fizike. Če hočete namreč baterijo napolniti do 100 odstotkov kapacitete, morate zagotoviti več energije od uporabne kapacitete. Polnjenje namreč nikoli ni 100-odstotno učinkovito razlog za to pa so toplotne izgube.
Nekaj takšnega se vam pri avtomobilu z motorjem na notranje zgorevanje ne more zgoditi, saj bi v enakem primeru morali v posodo natočiti več goriva kot pa ga gre vanjo in plačati za prelite litre. Vendar pa pri električnih avtomobilih zadeve delujejo natanko tako. Plačate namreč tudi energijo, ki se nikoli ne naloži v vašo baterijo. In te, kot je pokazala ADAC-ova preiskava, ni ravno malo.
Enotnega kriterija ni
Pri nemškem avtomobilskem klubu so natančno izmerili izgube pri polnjenju 25 električnih avtomobilov. Ker jih niso hoteli na noben način diskvalificirati, so vse polnili z elektriko z močjo 22 kilovatov, saj bi sicer izgube lahko bile še večje. Da bi dosegli večjo objektivnost, so vse pod enakimi pogoji in na istem polnilniku napolnili do 100 odstotkov uporabne kapacitete.
Izkazalo se je, da je 10-odstotna deklarirana izguba pri polnjenju močno optimistična celo v teh razmeroma ugodnih pogojih, saj so bile izgube veliko večje. Nekateri avtomobili so namreč »vrgli stran« celo petino za polnjenje porabljene energije.
Najslabše sta se izkazala BMW-jev in Renaultov model. Če hočete namreč do vrha napolniti BMW i3 ali renault zoe, zavržete do 20 odstotkov elektrike. Podobno je tudi z minijem SE, ki uporablja BMW-jevo tehniko. Vendar pa to ne pomeni, da so avtomobili z manjšimi baterijami na slabšem. Na šestem mestu se je namreč znašla tesla 3 long range, ki velja za enega najbolj izpopolnjenih električnih avtomobilov.
Ta namreč med polnjenjem zavrže 16,2 odstotka elektrike. V bolj natančnih številkah to pomeni, da če hočete v baterijo naložiti 75 kilovatnih ur elektrike, porabite do 89,5 kilovatne ure, kar pomeni 14,5 kilovatne ure presežka, ki gre v toplotne izgube.
Učinkovitost še vedno večja
Pri drugih avtomobilih se izgube sicer zmanjšajo, a ne dramatično. Mercedes-benz EQC denimo med polnjenjem zavrže 14 odstotkov , korejski hyundai kona electric ali kia e-soul pa okrog 13 odstotkov. Pri porscheju taycanu izguba znaša okrog 12 odstotkov. Z 10-odstotnimi izgubami so med najboljšimi nissan leaf, smart EQ, peugeota e-208 in e-2008, audi e-tron 55 sportback in volkswagen ID.3.
Če dodamo izgube pri polnjenju, je učinkovitost električnih avtomobilov torej veliko manjša, kot pa navajajo podatki o porabi elektrike na pogonskem sklopu. Vendar pa je treba dodati, da so celo z omenjenimi izgubami še vedno precej bolj učinkoviti od avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje. Vendar pa je pri nakupu električnega avtomobila to kljub temu dobro upoštevati in na izgube računati.
Te so sicer odvisne tudi od hitrosti polnjenja. Hitreje namreč polnite baterijo, večje bodo. Če namreč avtomobil stalno polnite na ultra hitrih polnilnicah, vas lahko kilometer stane do 90 centov, kar močno poslabša izračun stroškov, če pa baterije počasi polnite doma, je lahko to veliko ceneje že zaradi cenejše elektrike, veliko manjše pa so tudi izgube pri polnjenju.
Ah, pa saj ne gre za ekogijo...ampak za preserav...nje bogatih, njih ne brigajo zgarani sužnji v rudnikih.
Pozdravljeni. Sam sem testiral električnega Mercedes.a EQA250 in povedal vam bom vsem da tukaj ni prihodnosti, samo metanje denarja in …
Da ne govorimo poleti o nepričakovanem zastoju proti obali pri 33.stopinjah, ko ti napolnjena baterija zaradi prižgane klime na full …