S prihodom podatkovnih omrežij 5G in množično širitvijo omrežij 4G/LTE bodo operaterji mobilnih omrežij začeli postopoma izključevati starejša omrežja, med katerimi sta omrežji 3G in 2G, ki naj bi večinoma nehali delovati do leta 2030. Nekateri ponudniki jih bodo izključili že do konca letošnjega leta. To je za operaterje pomembno zato, da bodo lahko sprostili frekvenčna območja za novejša omrežja.
Večina uporabnikov mobilnih naprav izključitev sploh ne bo občutila, saj te večinoma že delujejo v omrežjih 4G/LTE. Zaskrbljeni pa morajo denimo biti avtomobilski proizvajalci, ki so v razvoju teh tehnologij povsem zaspali. Poleg tega je veliko avtomobilov starih deset in več let in za uporabo sodobnih tehnologij potrebujejo nadgradnje. To na žalost velja tudi za kritične sisteme.
Za kaj pravzaprav gre?
Ko se je v ZDA pred nedavnim izključilo omrežje AT&T 3G, je več milijonov lastnikov vozil izgubilo vrsto varnostnih sistemov, ki slonijo na predplačilnih in brezplačnih podatkovnih prenosih. Med njimi so tudi samodejno opozarjanje pred trki in nevarnimi situacijami in podatki o stanju v prometu. Starejša elektronika v avtomobilih namreč ne prepozna standarda 4G/LTE in v tem omrežju ne more prenašati podatkov.
Avtomobilski proizvajalci so za to težavo vedeli že nekaj časa. Nekateri so se aktivno lotili njenega reševanja, drugi pa so se jo odločili ignorirati. Volkswagnova skupina denimo z zunanjim partnerjem Mojio razvija opremo za nadgradnjo starejših sistemov. Ta se poveže z avtomobilom in zagotovi, da tudi po izključitvi omrežja 3G delujejo opozarjanje pred nesrečo, klic v sili, asistenčne storitve, lokacija ukradenega vozila in podobno. Nekatera velika podjetja, kot so denimo Nissan, Toyota ali Mercedes-Benz pa se reševanju težave izogibajo.
Vrsta težav
Težave zaradi izključitve omrežij 3G bi lahko prizadele več milijonov avtomobilov, ki bodo vsaj začasno ostali brez dostopa do pomembnih podatkov. Slabo je tudi za proizvajalce, ki si prizadevajo, da bi čim več dohodka pridobili tudi s prodajo spletnih storitev in nadgradenj. Za njih torej težava ni le v tem, da bi v primeru, da se ne lotijo rešitve te težave, njihovi avtomobili izgubili dostop do podatkov, ki so pomembni za delovanje sistemov, ki so v nekaterih primerih celo obvezni.
Zaradi ignoriranja težav se jim namreč lahko zgodi, da bodo ne le izgubili stranke, ampak lahko izgubijo tudi dohodke, ki si jih obetajo od prodaje spletnih storitev in nadgradenj. Pri tem jim v zelje hodijo tudi tehnološki giganti, kakršna sta Apple in Google, ki se tudi koncentrirata na avtomobilski trg in ponujata rešitve. Če bodo vozniki namesto pri avtomobilskih proizvajalcih nadgradnje kupovali pri tehnoloških gigantih, bi lahko proizvajalci avtomobilov izgubili to vrsto dohodka in tudi dostop do podatkov, ki jih potrebujejo, da lahko voznikom ponudijo personalizirane storitve.
Kolikor vem še vedno obstajajo po radiu prometno informativne novice + tega se pa moraš preden greš na pot pozanimati …
koga bruga avto.. telefoni so važni. kdo mi bo podaril nov mobilc ? hočem nazaj fitipaldija. se kdo vpraša zakaj …