To so uradni podatki, koliko vam glede porabe laže vaš avto

Foto: Andrej Leban
Foto: Andrej Leban
Kateri modeli avtov, ki se vozijo po naših cestah, v povprečju najmanj lažejo voznikom glede porabe goriva? Nad ugotovitvijo boste gotovo presenečeni, lahko pa preverite, koliko vam laže vaš model ... V Sloveniji gre skozi motorne valje za najmanj 100 milijonov evrov preveč goriva.
Oglej si celoten članek

Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave je v sodelovanju s slovenskim ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo naredil primerjalno ocenjevanje, v katerih je ugotavljal razkorak med uradnimi podatki in realno porabo goriva, na katere že nekaj let opozarjajo tako potrošniške kot okoljevarstvene organizacije. Ocenjevanje so zasnovali na podlagi evidence v Sloveniji registriranih vozil.

Pri pridobivanju podatkov o realni porabi pa so si avtorji analize pomagali z nemškim spletnim portalom Spritmonitor, eno od najbolj obširnih tovrstnih baz podatkov v Evropi, v katero podatke o porabi goriva prispevajo vozniki sami, in je uporabljena kot natančna in verodostojna referenca v podobnih raziskavah. Ločeno so obravnavali tudi dizelske in bencinske motorje ter primerjali, kako se je poraba goriva spreminjala med enakimi avtomobili različnih generacij.

Temeljni ugotovitvi, ki veljata, sta dve. Razkorak med oglaševano in dejansko porabo je večji pri novejših avtomobilih. Druga ugotovitev pa je, da najbolj lažejo dizelski motorji, zato je tudi dodaten strošek, ki ga mora potrošnik plačati za gorivo, pri dizelsko gnanih avtomobilih bolj izrazit kot pri bencinskih.

Kaj to pomeni v denarnici?

V povprečju vozniki vsako leto za gorivo porabijo dobrih 88 evrov več, če prevozijo 10.000 kilometrov oziroma 132 evrov, če prevozijo 15.000 kilometrov z dizelskim motorjem, medtem ko je pri bencinskem motorju dodaten strošek doseže nekaj manj kot 72 oziroma 108 evrov. Kljub na prvi pogled zanemarljivemu znesku pa je treba upoštevati, da so avtomobili pri vsakem lastniku v uporabi nekaj let. 

Prvih 25 modelov po številu registracij namreč pomeni skoraj 80.000 avtomobilov z dizelskim in 108.000 z bencinskim motorjem. Ker po nekaterih podatkih Slovenci v povprečju letno prevozimo blizu 15.000 kilometrov, škoda zaradi napačnih podatkov o porabi zgolj pri 50 obravnavanih modelih doseže več kot 22,5 milijona evrov. Ko obravnavo razširimo na vse v Sloveniji registrirane avtomobile, pridemo do ocene, da bi lahko vsako leto privarčevali vsaj 130 milijonov evrov, če bi podatki o porabi goriva, ki jih objavljajo proizvajalci, vsaj približno držali.

V primerjavi so tudi ugotovili, da je pri dizelskem avtomobilu treba v povprečju upoštevati vsaj 15,6-odstotni pribitek, pri novejših avtomobilih pa razlika med realnimi in laboratorijskimi vrednostmi lahko preseže 35 odstotkov.

Lastniki katerih modelov so najbolj zavedeni?

Kot najmanj resnicoljuben se je izkazal VW passat z dvolitrskim dizelskim motorjem z močjo 103 kW. Le za odtenek boljša sta VW touran in VW golf z 1,6-litrskim dizelskim motorjem z močjo 77 kW.

Lestvica resnicoljubnih in lažnjivih pri dizlih

Na drugi strani razpredelnice so štirje VW golfi in citroën xsara picasso starejšega datuma, ki uradno izmerjene porabe v realnem svetu ne presegajo za več kot 10 odstotkov. Izpostaviti velja predvsem golfa z 1,6-litrskim dizelskim motorjem z močjo 77 kW, ki ustreza standardu Euro 4, in je, torej, predhodnik avtomobila, ki je pri ocenjevanju dobil eno od najslabših ocen. 

Omeniti velja še legendarnega dizelskega VW golfa generacije 2 iz časov slovenske osamosvojitve, saj po dosegljivih podatkih o uradni porabi goriva (takrat jih še ni bilo treba objaviti na enak način kot danes), v realnem prometu kupci porabijo celo za pet odstotkov manj od obljub tovarne.

Lestvica resnicoljubnih in lažnjivih pri bencinarjih

Pri avtomobilih z bencinskim motorjem so razlike med uradno in v prometu izmerjeno porabo goriva pri 25 najbolj pogosto registriranih modelih v povprečju sicer manjše od 10 odstotkov, a tudi pri njih dva modela izstopata. Pri oplu corsi z 1,4-litrskim motorjem z močjo 74 kW je razlika več kot 25-odstotna, več kot 23-odstotna pa je tudi pri renaultu cliu z 1,2-litrskim motorjem z močjo 54 kW. Oba ustreza standardu Euro 5.

Kot dodajajo pri Zvezi potrošnikov Slovenije, ki je objavila rezultate analize, je zelo pomenljivo, da kar 17 od 25 modelov "laže" za manj kot 10 odstotkov, najmanj dva renaulta (clio in megane), ki ustrezata standardu Euro 2 in na cesti porabita praktično enako količino bencina kot kažejo uradni podatki, ki so jih uspeli najti.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 11

  • 14:08 14. December 2016.

    pisat za vsak liter in vsak kilometer se mi zdi kot da bi si celo zivljenje vodil stroske al sem …

  • 14:06 14. December 2016.

    halo, men avto porabi 8,5l, prevozil sem 500.000 km, za gorivo sem porabil preko 50.000 evrov za vse ostale stvari …

  • ode
    18:53 12. December 2016.

    Sicer pa "težka noga" potegne za sabo enormni porast stroškov: hitreje obrabljene zavore, sklopka in gume, predčasni veliki servis, pogostejše …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.