Križanci iz avtomobilskega segmenta C so zelo priljubljena avtomobilska vrsta, ki so zaradi svoje vsestranskosti in privlačnega nastopa hitro na radarju marsikaterega voznika, zato je pomembno tudi, koliko stanejo.
Kako se je v tem pogledu odrezalo dvanajst avtomobilov, ki smo jih tokrat preskusili na primerjalnem testu? Na hitro spomnimo, kateri avtomobili to so. Tokrat so se na testu pomerili alfa romeo tonale, citroën C5 aircross, cupra formentor, ford kuga, hyundai tucson, jeep compass, mazda CX-30, opel grandland, peugeot 3008, seat ateca, škoda karoq in volkswagen tiguan.
Test športnih terencev, ki nastopajo v segmentu C-SUV smo nazadnje opravili pred petimi leti, ko so na testu bili hyundai tucson, kia sportage, nissan qashqai, opel grandland X, peugeot 3008, renault kadjar, seat ateca, toyota C-HR in volkswagen tiguan. Na testu je tedaj torej bilo devet križancev in nekateri, ki smo jih preskusili tedaj, se tokrat niso pripeljali na test, nekaj pa je bilo tudi letos novih, ki jih tedaj ni bilo.
Cene rastejo
Neposredne primerjave torej ni mogoče narediti, lahko pa opozorimo na nekaj dejstev. Recimo spremembe nakupnih cen. Še enkrat lahko predvsem potrdimo znano dejstvo, da so se avtomobili v zadnjih času precej podražili.
Cene tedaj preskušenih avtomobilov s solidno opremo so se brez upoštevanja popustov gibale od 27.390 do 33.070 evrov, letos pa bi morali za križance iz istega razreda odšteti od 33.008 do 44.975 evrov. Če upoštevamo popuste, je pred petimi leti cenovni razpon segal od 25.100 do 39.470 evrov, letos pa od 33.008 do 41.490 evrov. Tedaj je povprečna cena brez popustov znašala 28.850 evrov, letos pa 39.700 evrov, po popustih pa so avtomobili pred petimi leti povprečno stali 26.660 evrov, letos pa dobrih 37.000 evrov.
K temu moramo dodati, da so letos na test pripeljali precej bolj opremljeni avtomobili kot pred petimi leti, vendar je rast cen kljub temu več kot očitna. Dodati tudi velja, da so vpričo situacije s povečanimi obratovalnimi stroški in težavami z dobavami trgovci letos tudi manj pripravljeni na odobritev popustov, zato se več avtomobilov proda po začetno določenih cenah, če jih je sploh mogoče dobiti. Prodajalci so sicer popusti ali višji popust pripravljeni ponuditi predvsem v primerih, ko nakup finančno pokrijete z njihovo shemo financiranja.
Kaj pa slovenski vozniki trenutno najbolj kupujejo?
Odgovori svetovalcev so bili zelo različni. Pri nekaterih znamkah se stranke odločajo za osnovne ali akcijske različice, s čimer si zagotovijo sprejemljivo ceno, obstajajo pa tudi kupci, ki jim ni težko odšteti do 40.000 evrov. Povprečno se cene prodanih avtomobilov gibljejo med 33.000 in 36.000 evri.
Med primerjanjem cenikov smo odkrili še neka zanimivih podrobnosti. Ponudba trgovcev denimo kaže, da smo v zadnjih letih doživeli precejšnji premik v smer samodejnih menjalnikov, ki so v tem razredu precej priljubljeni. Kar štirje avtomobili s testa, alfa romeo tonale, citroën C5 aircross, jeep compass in volkswagen tiguan, v kombinaciji s testiranim motorjem namreč sploh ne ponujajo možnosti ročnega menjalnika. Med opremo, s katero bi morda lahko deloma opravičili dvig cen so še večja razširjenost led svetilk, električni dvigi prtljažnih vrat in morda več asistenčnih sistemov in infozabavne tehnike.
Letos se tudi v tem segmentu trgovci soočajo predvsem z negotovostjo dobav. Prodajalci pravijo, da tudi njihovi kupci dobro poznajo situacijo in so se pripravljeni prilagoditi ali kupijo drugače opremljeni avtomobil, ki je hitreje dobavljiv. Razlike med znamkami obstajajo in so odvisne od tega, kako zaključene pakete opreme imajo. Na avtomobile se sicer okvirno čaka okrog šest mesecev, vendar a so pri nekaterih lahko dobavni roki tudi precej krajši, lahko pa se tudi zavlečejo preko enega leta.
1.500 evrov brez goriva
Pomemben del lastništva avtomobila predstavljajo tudi stroški za redno vzdrževanje. Upoštevali smo obdobje šestih let oziroma 120.000 prevoženih kilometrov. Različne znamke imajo različne servisne intervale. Pri znamkah Hyundai, Ford, Seat, Škoda, Volkswagen in Cupra smo zato upoštevali štiri servise na 30.000 kilometrov, pri Mazdi šest servisov na 20.000 kilometrov, pri ostalih pa osem servisov na 15.000 kilometrov. Ugotovili smo tudi, da stroške servisov nekoliko dvignejo denimo samodejni menjalniki, katerih servisiranje je dražje od ročnih.
Stroški registracije so bili precej odvisni od delovne prostornine motorja, saj je ta precej vplivala na cestnino. Pri zavarovanju pa sta na končno ceno močno vplivala moč motorja in nabor varnostnih in asistenčnih sistemov, poleg tega pa tudi nabavna cena in opcije.
Izkazalo se je, da nas križanec iz C-SUV segmenta vsako leto stane od 1.500 do 1.700 evrov, po šestih letih oziroma 120.000 prevoženih kilometrih pa med devet in deset tisoč evri. In to še preden začnemo k temu prištevati stroške za avtocestne vinjete in porabljeno gorivo in podobno, ki stroške uporabe še precej dvignejo.
Matija je tako nekaj posebnega, a ne Janežič, pa koga brigajote tvoje blodnje, kameltrajbarje, al kr tako neki, …
Cene novih okoli 35.000 eur, v 10 letih še 15.000 eur za registracije in za 200.000 km še 30.000 eur …