To je resnica glede velikanske količine avtov iz uvoza pri nas

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24
Preverili smo, koliko rabljenih avtov je vsako leto prvič registriranih v Sloveniji. Številka je ogromna, nekatere znamke registrirajo nekajkrat več rabljenih avtov kot novih.
Oglej si celoten članek

Glede prodaje rabljenih uvoženih avtov pri nas ni uradnih podatkov.

Zato smo sami prečesali uradno statistiko ministrstva za infrastrukturo o prvih registracijah osebnih avtomobilov v Sloveniji, da bi ugotovili, kako velik je med njimi delež rabljenih avtov iz uvoza in katere znamke so zmagovalke tega zelo pomembnega dela trga.

Omenjena državna statistika namreč vsebuje povsem nova vozila kot tudi tista, ki so bila pred tem že registrirana v drugi državi in nato kot že rabljena pripeljana k nam ter tukaj registrirana s slovensko tablico. Razlika med njimi je v podatkih vidna pri datumu prve registracije. 

Ker nas je zanimalo razmerje med povsem novimi iz salonov in rabljenimi od drugod, smo združili podatke za vse mesece polnega leta 2018. V podatkih smo skušali minimalizirati delež "enodnevnih" registracij, zato nismo upoštevali vozil, ki so bila takoj po registraciji že tudi odjavljena. 

Top 10 Kateri rabljen in zanesljiv premijski avto se splača kupiti

Že tretjina prvič registriranih pri nas je iz uvoza!

Podatek o razmerju med novimi in uvoženimi avti bo za marsikoga presenečenje. V letu 2018 je skoraj tretjina ali natančneje 32,5 odstotka v Sloveniji prvič registriranih avtomobilov pred tem že bilo registrirano v neki drugi državi. Skupaj s povsem novimi si je slovenske registrske tablice nadelo 97.985 avtov, od tega jih je kar 31.856 pred tem že nosilo tablice v tujini. 

Formalno obstaja razlikovanje v terminih, kateri avto je iz uvoza. Če je bil avto  pripeljan k nam kot rabljen iz druge članice EU, potem govorimo o "pridobitvi" vozila. Če je poreklo izven EU, pa o dejanskem "uvozu." Za lažje razumevanje v članku za oboje uporabljamo termin "uvoz."

Podatki dokazujejo, da je delež rabljenih avtov, ki prihajajo v Slovenijo vsako leto, izredno velik in da narašča. Če je bilo še nekaj let nazaj razmerje en uvožen rabljen avto na tri nove v Sloveniji, je danes to razmerje že 1:2.

Z rabljenimi avti iz tujine se v zadnjem času zelo intenzivno ukvarjajo tudi avtomobilske prodajane mreže, ki so hkrati pooblaščeni trgovci določenih znamk. V primerjavi z malimi preprodajalci imajo praviloma boljše pogoje za dostope do velikih tranš rabljenih vozil po Evropi, lizinških hiš, službenih vozil avtomobilskih znamk ...

Največ rabljenih avtomobilov iz uvoza je bilo v Sloveniji registriranih marca, maja, julija in oktobra.

Kdo so zmagovalci med rabljenimi vozili?

Pri novih avtih v Sloveniji so bile v 2018 glede na statistiko registracij najbolj priljubljene znamke v tem vrstnem redu: 1. Volkswagen, 2. Renault, 3. Škoda, 4. Opel, 5. Fiat, 6. Peugeot, 7. Hyundai, 8. Citroën, 9. Kia, 10. Dacia ... 

Pri uvoženih rabljenih pa so razmerja popolnoma drugačna, le "zmagovalec" je obakrat isti - Volkswagen, saj je bilo registriranih skoraj sedem tisoč njegovih avtov, že kot rabljenih pripeljanih od drugod. Istega leta so Volkswagnovi prodajalci pri nas glede na uradno statistiko registrirali 11.817 povsem novih avtov, torej se uvoz-domači trg pokrivata 60-odstotno.

Drugo mesto med pripeljanimi od drugod zaseda BMW s kar 4.002 avtomobiloma (leta 2018 so pri nas prodali "le" 1.529 novih avtov), sledijo Audi s 3.862 (1.802), Mercedes 2.406 (1.397), Renault 2.204 (10.511), Citroën 1.985 (3.117), Ford 1.595 (2.436), Peugeot 1.554 (3.690), Volvo 1.305 (419), Škoda 1.266 (6.830), Opel 1.017 (4.607),  Fiat 543 (3.857) ...

Eno najbolj zanimivih spoznanj pri podatkih o uvozu je velikanski delež premijskih znamk. BMW, Audi, Mercedes-Benz in Volvo imajo skupaj kar 36-odstotni delež pri rabljenih vozilih. Pri prodaji novih iz salona je v Sloveniji njihov delež komaj sedemodstoten. 

Vaš novi avto Koliko bo vaš novi avto res še vreden po štirih letih?

Kakšne posledice ima poplava rabljenih za Slovenijo?

Predvsem predstavlja velikansko okolijsko breme. Medtem ko pri novih avtomobilih veljajo stroge omejitve glede doseganja okoljevarstvenih standardov, pa za uvoz rabljenih vozil praktično ni ovir. "Za pridobitev rabljenega vozila iz druge države članice EU ni nobenih omejitev glede emisijskih stopenj pogonskega motorja vozila," so potrdili na ministrstvu za infrastrukturo. 

O razmerju med posameznimi okoljevarstvenimi standardi (euro 4, euro 5, euro 6 ...) pri uvoženih avtih bomo pisali v prihodnjih dneh. Podatki so zelo skrb vzbujajoči.

Takšno število "novih" rabljenih avtov od drugod ima tudi pozitivne lastnosti. Država od vsakega obračuna in pobere davek na motorna vozila. Poleg tega je veliko dela za pooblaščene in nepooblaščene servisne delavnice ter trgovce z deli, saj je še posebej v premijska vozila vgrajenih veliko komponent, ki terjajo specialna orodja in specifična znanja.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 10

  • 23:51 28. September 2019.

    Najboljše je kupiti rabljen avto (2 leti star zgubi 40% vrednosti novega, še vedno super ohranjen). Vozite ga 8 let …

  • 22:25 28. September 2019.

    Saj se vidi na cesti, da niso za novega BMWja dali. Večina njih. Ne vem kako, ampak najbolj odpuljeni so …

  • 22:04 25. September 2019.

    Prava tema za javnosektoraške birokrate, so jim najbrž kar zasijale oči. Bi mogoče eno carinico, morda kakšno nalepko na šipo, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.