Zanimivo je, kako hitro se stvari spreminjajo v avtomobilski industriji. Nissan je še pred letom in pol velike upe polagal v novega dizla, z novo generacijo pa so se morali prilagoditi novim razmeram na trgu. Govorimo seveda o čim nižjih emisijah CO2 in elektrifikaciji. Qashqai bo to počel na svoj, inovativen način. Kljub temu potrošniki, ki še niso pripravljeni na omejitve, ki jih prinašajo električna vozila, ne bodo prikrajšani.
Nissanov evropski šef Gianluca de Ficchy je leta 2019 povedal, da bo znamka do sredine leta 2021 povsem prenovila ponudbo križancev oziroma športnih terencev. Qashqai sodi v osrčje paletne Nissanovih SUV modelov. Predstavljena je bila povsem nova generacija, tretje generacije, s katerim želijo, kot trdijo v tovarni ostati referenčni model v priljubljenem avtomobilskem razredu. Do danes so namreč prodali tri milijone qashqaijev, ki velja za enega od pionirjev razreda. Na trgu je že vse od leta 2007.
Tako velika kolesa še ni imel
Bistvo nove generacije vozila je konstrukcijska osnovi CMF-C, ki je omogočila integracijo inovacij in novih tehnologij. V prvi vrsti to pomeni, da je prostorsko večji, saj so medosje podaljšano za dva centimetra. Pri Nissanu poudarjajo, da ponuja opazno več prostora. Samo prtljažnik je večji kar za 50 litrov. Poleg tega je 4,43 metra dolgi Japonec "shujšal" za 60 kilogramov.
Tudi tretjo generacijo so oblikovali v Evropi. Čeprav ima še vedno značilno obliko, je novi rod bolj mišičast, eleganten in moderen, so zapisali pri Nissanu. Zdaj si lahko omislite kar 20-palčna platišča.
Pri Nissanu poudarjajo velik skok naprej v digitalizaciji in kakovosti izdelave. Nova multimedijska naprava ima podaljšan nabor povezljivih storitev, med njimi tudi povezovanje pametnih telefonov, brezžično omrežje Wi-Fi za do sedem naprav znotraj avtomobila in posebno aplikacijo NissanConnect Services za upravljanje in nadzor avtomobila.
Večji, 22,86-centimetrski (9-palčen) zaslon z boljšo ločljivostjo NissanConnect je okno, ki vodi do navigacije, zabavnih funkcij in nastavitev avtomobila, in je združljiv tako z aplikacijo Android Auto® kot tudi z Apple CarPlay®, uveden pa je tudi brezžični Apple CarPlay®.
Nov povsem elektronski več funkcijski zaslon TFT velike ločljivosti z diagonalo 31,24 cm (12,3 palca) ponuja niz prilagodljivih postavitev za prikaz navigacije, zabavnih funkcij, obvestil o prometu ali delovanju avtomobila, ki se jih izbira z novim gumbom na dotik na volanu.
Nov projekcijski zaslon (HUD – Head-Up Display) z diagonalo 27,43 cm (10,8 palca) ponuja prikaz ključnih navigacijskih podatkov in podatkov, ki jih zagotavljajo sistemi za pomoč pri vožnji, vključno s cestnim informacijami. Vse se projicirajo na vetrobransko steklo v višini voznikovih oči.
Drugačna strategija z elektriko
Osrednja konzola zdaj ponuja polnjenje preko vtičnic USB spredaj in zadaj, podpira pa standarda USB-A in USB-C.
Japonci bodo najprej pod pokrov motorja umestili 1,3-litrski turbobencinski motor z blagim hibridnim sistemom. Štirivaljnik bo voljo s 101 kW/138 KM ali 114 kW/155 KM.
Nissanova inovacija, sistem ePower, ki bo zaživela v novem qashqaju ponuja povsem električni pogon, kar pomeni, da kolesa poganja le elektromotor. Sistem je sestavljen iz močnejše baterije in pogonskega sklopa, ki ga sestavljajo 1,5-litrski bencinski motor, električni generator, inverter in elektromotor. Skupna moč je 140 kilovatov (188 Nm) in 330 Nm navora.
Pri konvencionalnih hibridnih sistemih kolesa ženeta elektromotor in bencinski motor. V sistemu e-power pa bencinski motor ni povezan s kolesi, ampak zgolj polni zmogljivo baterijo. V nasprotju s povsem električnimi vozili je vir moči torej bencinski motor in ne le baterija.
V primerjavi s konvencionalnimi hibridi je ključna razlika v tem, da ima elektromotor velikost in zmogljivost, kakršna je značilna za povsem električna vozila, zaradi česar se na ukaz za pospeševanje odzove nemudoma, kar kupci električnih vozil zelo cenijo. Generator, ki ga poganja bencinski motor, ohranja napolnjenost baterije, lahko pa obenem zagotovi neposredno napajanje elektromotorja in s tem povečanje moči. Bencinski motor deluje pri optimalnih vrtljajih in s tem omogoča najboljši izkoristek goriva, obenem pa zagotavlja minimalno hrupnost in naraven občutek povezanosti med odločnim pospeševanjem.
Poleg tega IZBOLJŠANI sistem ProPILOT z Navi-link zdaj komunicira s qashqaijevimi radarji za mrtvi kot in posreduje pri popravljanju smeri, da prepreči menjavo voznega pasu v primeru, da je v mrtvem kotu drugo vozilo.
Tako velika kolesa še ni imel. Takoj v šolo na dodatne ure slovenščine!