Citroën C5 aircross zaradi robustnejše oblike križanca prikriva svoje glavne prvine - mehkobno in udobno vožnjo, vsestransko družinsko uporabnost, tehnično naprednost. Kot da bi znamki ravno s C5 aircrossom po dolgem času spet uspelo v enem avtu ujeti vse tiste temeljne značilnosti, s katerimi je znala skozi zgodovino štrleti iz povprečja. In več kot enkrat sem ob C5 aircross zaslišal stavek "To je pa po dolgem času spet citroën, ki bi ga rad imel".
Danes morajo avti znati še vse kaj drugega kot pred desetletjem. Tempo življenja se je pohitril, kar je opazno tudi v prometu. Avti so večji, več pa je tudi živčnosti in iz tega izhajajočih napak, ki jih počnemo med vožnjo. Vozimo se več in dlje, ob tem pa moramo biti stalno zbrani, na žalost pa med vožnjo početi še kaj drugega razen gledati na cesto. Povsem jasno je, da gre razvoj avtomobilov vse bolj v smer avtonomne vožnje, ko bo lahko voznik zaupal delo stroju, sam pa predvsem nadziral in po potrebi vskočil. Princip, ki pri letalih deluje že dolgo časa.
Moderen avto ima danes 20 in več asistenčnih sistemov
C5 aircross se zdi trdno na poti takšnega razvoja, saj s kombiniranjem okoli 20 različnih asistenčnih sistemov in podsistemov na različne načine pomaga, da je vožnja od zagona motorja pa do končnega parkirišča za voznika oziroma voznico čim varnejša in čim manj stresna. Poglejmo, kako delujejo.
Glavne "oči" avtomobila predstavlja kombinacije kamere na vetrobranskem steklu in radarja, ki je vgrajen v prednji odbijač. Potem pa sta tu še dve parkirni kameri, ki s programiranim sestavljanjem slike ustvarjata 360-stopinjski pogled, in različni senzorji, namenjeni spremljanju vozil na bokih in pri parkiranju.
Aktivni parkirni asistent poskrbi za prvo pozitivno presenečenje, saj zmore avto hitro in varno parkirati tudi bočno, ne le pravokotno. Treba je le upravljati s plinom in zavoro. Na začetku vožnje pa zmore avto tudi varno odparkirati iz tesnih prostorov. Po ulicah naselja nato senzorji aktivno spremljajo druge udeležence v prometu. V situacijah, ko je pogled na križišče ali prehod oviran, zmore avto sam od sebe prepoznati pešce ali celo kolesarje in v primeru nevarnosti bližnjega srečanja z njimi tudi samodejno ustaviti. Podobno seveda tudi pred motornimi vozili.
Samodejno drži smer po sredini voznega pasu
V poplavi raznih napisov in tabel se mimogrede spregleda ključne znake, na primer za začetek cone 30. C5 aircross jih prepozna namesto nas in izpiše hitrost na armaturi, hkrati pa že tudi ponudi hitro potrditev, da zgolj s pritiskom tipke na volanu že začne upoštevati trenutno omejitev. Radarski tempomat pri križancu deluje dobro in močno razbremeni starša za volanom. Ne le zaradi samodejnega vzdrževanja varnostne razdalje do spredaj vozečih, temveč tudi zaradi funkcije za zastoje, ko lahko avto zavira do ustavitve in nato spet spelje sam od sebe. Še ena od bolj epizod na cesti, ki jo lahko prečrtamo iz spiska povzročiteljev stresa.
Poleg tega je tempomat povezan z asistentom za aktivno držanje smeri, kar omogoča polavtonomno vožnjo. Pri Citroënu so sistem nadgradili na način, da upošteva voznikove navade, ali je vajen voziti bližje sredinski ali robni črti ceste. Ali po sredini. Avto pri večjih hitrostih, na primer avtocesti, z rahlimi popravki volana pomaga usmerjati vozilo, tako da je takrat upravljanje vozila resnično enostavno početje. Hkrati je Citroënov sistem med bolj zanesljivimi kar se tiče držanja rok na volanu. Lažnih alarmov, da mora voznik s tresenjem volana dokazovati prisotnost, je manj kot v marsikaterem konkurentu. Spremljanje voznika je sicer zelo pomembna funkcija avta. Sistem pri hitrostih nad 65 km/h ves čas spremlja volanske popravke voznika in jih primerja s podatki kamere o poteku cestnih oznak. Če opazi anomalije, ki spominjajo na zaspano ali nekoncentrirano vožnjo, takoj opozori voznika. Prav tako avto opominja voznika oziroma voznico, če za krmilom vztraja dlje kot dve uri vožnje. Zaradi varnosti družinskih potnikov je čas je za pavzo, cilj bo že počakal.
V določenih primerih pa pride zelo prav hitra tipka za ugasnitev sistema opozarjanja na prehajanje voznega pasu. Slovenske ceste so pač pogosto ozke in ovinkaste, zato marsikdaj preprosto ne gre drugače, kot zapeljati nekoliko čez črto. Če je sistem aktiven, skuša namreč z navorom v volanu preprečiti vožnjo po ali prek črte, kar je lahko tudi moteče.
Ko vas avto opozori na enosmerno cesto
Že omenjeni napredni sistem za prepoznavo znakov ima poleg hitrostnih v bazi tudi nekatere druge pomembne omejitve. Tako nam pomaga s prikazom znaka stop, za enosmerno cesto ali za prepoved prehitevanja.
Nismo še omenili, a velika dodana vrednost avta je prav gotovo tudi osemstopenjski samodejni menjalnik, ki je precej prijaznejši od ročnega menjalnika predvsem pri speljevanju, vožnji v zastoju ali po počasnih cestah s pogostim prestavljanjem. Voznik pa lahko kadarkoli poprime za delo in med prestavami pretika sam s pomočjo obvolanskih naperkov. Med nočno vožnjo pa je zelo koristna funkcija samodejnega preklapljanja med dolgim in kratkim snopom LED žarometov.
Ob zaključku poti pa lahko spet prepustimo avtu, da samodejno dokonča parkirni manever v zaznani prazni prostor na parkirišču.
Pod črto se C5 aircross izkaže za tehnično zelo sposobnega križanca, ki z delujočo in pragmatično zastavljeno tehnologijo močno olajša delo vozniku oziroma voznici. Pot je ob pravilni uporabi tehnologije varnejša in bolj sproščena, pa četudi ima vedno zadnjo besedo tista oziroma tisti, ki sedi za volanom.
opozori ali avto ustavi? pa povejte tole vsem tupim turistom, ki gledajo samo v tako opevane asistenčne sisteme in vozijo …
Google plačuje dobro plačo od doma od 4500 do 6000 dolarjev na teden, kar je neverjetno pred letom dni, ko …
Nobenega francoskega in italijanskega avta nikoli več.