Tipični znak, da vam vozilo kmalu ne bo več vžgalo

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Pozimi je izpraznjen akumulator še vedno najbolj pogost vzrok za odpoved avtomobila, saj nizke temperature slabo vplivajo nanj. Vendar pa lahko nanj s svojimi dejanji slabo vplivajo tudi vozniki. Toyotin strokovnjak Mitja Bulc nam je razložil, na kaj mora biti pozoren prav vsak voznik.
Oglej si celoten članek

Akumulator je v hladnem vremenu izpostavljen zelo hudim obremenitvam. Ne le, da mu zaradi mraza precej pade kapaciteta in se tudi težje polni, večja je tudi poraba energije. Več energije za svoj zagon potrebuje že motor sam, potem pa so tu še dodatni porabniki, ki jih poleti ni, kakršni so denimo gretje stekel ali sedežev in podobno.

Razlogi Zato je treba v zimskih mesecih avto prati bolj pogosto

Sodobna vozila so opremljena tudi s številnimi elektronskimi sistemi, ki poskrbijo za še varnejšo in udobnejšo vožnjo. Številne funkcije in sistemi, kot so satelitska navigacija, bluetooth, sistemi za pomoč pri parkiranju in avdio-vizualni razvedrilni sistemi, zahtevajo zanesljivo električno energijo. Prav lahko se torej zgodi, da v akumulatorju zmanjka napetosti.

Foto: Anže Petkovšek Toyota servis

Prvi znaki pešanja

Poleg tega tudi vozniki do akumulatorja nismo najbolj prizanesljivi, saj od avtomobila pričakujemo enake zmogljivosti kot poleti, hkrati pa vključimo tudi veliko dodatnih porabnikov elektrike. Na kaj bi morali torej biti kot vozniki pozorni, da akumulatorju tudi pozimi podaljšamo življenje?

Zimska dejstva Zimska dejstva: Izpuščanje zraka iz gum

Direktor poprodaje pri Toyoti Slovenija Mitja Bulc pojasnjuje, da so prvi tipični znaki pešanja akumulatorja lahko "slabša svetilnost žarometov ali »utripanje« glede na vrtljaje motorja. Lahko, da vozila ne morete vžgati, lahko se začnejo prižigati in ugašati določene kontrolne lučke, oziroma se lahko prižge kontrolna lučka za akumulator."

Lahko se izognete nepredvidenim težavam

V izogib težavam v hladnih mesecih svetuje preventivni pregled na servisu, kjer vam bodo pregledali najbolj vitalne točke vozila, vsekakor pa svetuje, da: "akumulator natančno ustreza predpisanim karakteristikam proizvajalca. Akumulatorji, ki jih vgrajujemo pri Toyoti, so naši originalni in imajo tri leta garancije, ne glede na število prevoženih kilometrov, in ne zahtevajo vzdrževanja. Prav tako zagotavljajo visoko zmogljiv način Eco, posebej zasnovan za vozila, opremljena s sistemom Start & Stop, ki lahko podaljša življenjsko dobo akumulatorja za do 50 %."

Krajši dan Krajši dan: Ujeli smo nevidnega voznika

Od samega modela vozila sta odvisna tudi napetost in cena akumulatorja. Za toyoto yaris je na primer predviden 35 Ah akumulator, ki stane 78 evrov, za največji in najbolj zmogljiv terenec highlander pa 70 Ah akumulator, ki stane 143 evrov. Kaj pa pri hibridih, ki jih pri Toyoti prodajo največ in so v zadnjih letih nasploh postali zelo razširjeni med slovenskimi kupci vozil? Bulc pravi: "Zagonska baterija za motor je normalna baterija za zagon bencinskega motorja. Za električni pogon, pa ima vozilo tudi hibridno baterijo."

Foto: Anže Petkovšek Mitja Bulc

Vse več porabnikov elektrike v avtomobilih

Akumulatorji so se morali na račun vgrajene dodatne elektronike, ki je obvezna pri novih vozilih, pa tudi start/stop sistemov, zelo prilagoditi. "Zato, da se motor v korist nižjih izpustov ugaša in zaganja pri vsakem ustavljanju, so akumulatorji posebej dizajnirani za tako vrsto vožnje in delovanja. Na ta način vzdržijo več ciklov zagona motorja," pravi Bulc in dodaja, da je zaradi vse večjega števila porabnikov pomembna kapaciteta akumulatorja. "Le s posvetovanjem in pravilno izbiro akumulatorja boste svojemu vozilu zagotovili, da bo zagotavljal napajanje dlje časa."

Življenjska doba akumulatorjev je lahko različna. "Iz prakse se začne menjava akumulatorja po petih do sedmih letih. Na Toyota servisih je test akumulatorja sestavni del pregleda, stranka pa vsakič prejme informacijo o stanju. Na podlagi poročila, se nato stranki predlaga polnjenje ali menjava akumulatorja, če je to treba," pojasnjuje Bulc.

Foto: Saša Despot Servis Toyota

Slovenija Pozor: nekaterih zimskih pnevmatik bi lahko kmalu zmanjkalo

Na kaj morate še posebej paziti? 

Verjetno pa ni treba več poudarjati, da kratke vožnje škodijo akumulatorju. Kratke vožnje ga namreč močno obremenijo. Ta za zagon motorja porabi veliko energije, ki je na kratki vožnji ne more nadomestiti z energijo, ki jo v tem času ustvari alternator. Če so ob tem v uporabi še drugi porabniki, kakršna sta avtoradio in gretje sedežev, se poraba elektrike še poveča. Rešitev: daljše vožnje ali redno polnjenje akumulatorja z zunanjim polnilnikom.

Foto: Žurnal24 Akumulator Opozoriti velja tudi na 12-voltne vtičnice, ki so lahko aktivne tudi, ko je avtomobil ugasnjen, in če je nanje priključen zunanji porabnik, so pogoji za prazen akumulator izpolnjeni. To velja tudi za porabnike, ki so neposredno priključeni na električno omrežje. Tudi, če je poraba elektrike v tem primeru majhna, lahko privede do praznega akumulatorja, če avtomobil dolgo stoji na mestu. Zato je med postankom avtomobila vedno dobro izključiti zunanje porabnike.

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 06:25 3. November 2022.

    Sploh pa start-stop sistem uničuje akumulator.

  • 08:22 31. Oktober 2022.

    če sveti lučka za akumulator in da avto vžge je alternator fuč,akumukator če je fuč pa ne bo vžgal in …

  • 08:15 31. Oktober 2022.

    Ko je avto ugasnjen se morajo izklopiti vsi porabniki razen alarmnega sistema!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.