Razlika med ceno, za katero avtomobil kupite in z kolikor ga na koncu prodate, je običajno največji strošek posameznikove osebne mobilnosti, saj običajno močno presega stroške goriva in zavarovanj. Zato je ob nakupu avtomobila dobro imeti predstavo tem, kako z leti ohranja vrednost in koliko bomo v času lastništva z njim izgubili.
Še več tveganja v tem pogledu prinašajo električni avtomobili, pri katerih skrb morebitnih kupcev rabljenih zaradi degradacije in zmanjšanje kapacitete baterij lahko pripomore k precejšnjemu dodatnemu padcu denarne vrednosti. In v tem primeru ni govora zgolj o nekaj odstotkih.
Pri enem največjih ameriških portalov za spletno prodajo avtomobilov iSeeCars so na podlagi prodaje 6,9 milijona tri leta starih rabljenih avtomobilov opravili preiskavo, kateri so izgubili najmanj in kateri največ svoje vrednosti.
Več kot 60 odstotkov izgube
Ugotovili so, da vrednost avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje v treh letih po nakupu povprečno pade za 39,1 odstotka. Električnim avtomobilom v enakem obdobju cene povprečno padejo za 59,2 odstotka. Glede na to, da se električni avtomobili uvrščajo tudi med najdražje, je dejanska izguba v denarju še toliko večja in sega tudi do več deset tisoč evrov. Med električnimi avtomobili je sicer največ vrednosti izgubil BMW i3, ki bi bil tri leta star rabljen vreden 60,4 odstotka manj od novega. Nissan leaf je zgubil 60,2, kia soul pa 58,7 odstotka vrednosti.
A obstajajo tudi izjeme. Tesla Motors ima očitno tako zagrizene občudovalce, da so modeli tega podjetja vrednost izgubljali celo počasneje od avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje. Limuzina tesla model S je tako v treh letih izgubila 36,6, športni terenec tesla model X pa 33,9 odstotka vrednosti. Absolutna izjema tega pravila je tesla model 3, ki je v treh letih izgubil le 10,2 odstotka vrednosti.
Razlog za to je nenehno povpraševanje po tej Teslini manjši limuzini, ki pripomore k ohranjanju vrednosti. Čeprav nikakor ne gre za poceni avtomobil, so stroški njegovega lastništva lahko celo nižji od konkurence z motorji na notranje zgorevanje, vsekakor pa je nekaj posebnega tudi v premiumskem segmentu.
sanjate, napačni podatki. Pred letom so bili novi BMW i3 in egolf preko 40t eur, lani i3 30t in egolf …
Pišite kar hočete, moj Citroen je še po 21 letih kot nov, pa če nič ne dobim čez 2o let.