Letos bo natanko stoto obletnico doživela legendarna avtomobilska dirka 24 ur Le Mansa, ki so jo prvič priredili med 26. in 27. majem 1923. A ne le ta dirka, ampak okrogle obletnice praznuje tudi nekaj zel zanimivih avtomobilov.
VW passat
Zgodovina enega Volkswagnovih najbolj ključnih modelov se je pravzaprav začela z audijem 80, ki mu je Girogetto Giugiaro leta 1973 karoserijo preoblikoval v hatchbacka, pri Volkswagnu pa so mu namenili novo ime VW passat. V petih desetletjih in osmih generacijah so izdelali več kot 20 milijonov vozil, v določenih obdobjih pa je bil passat praktično vsak drugi izdelan volkswagen.
V Evropi ostaja zgolj v karavanski različici variant, ki jo bodo po Salzgitterju, Wolfsburgu in Zwickau izdelovali v Bratislavi. Lahko se zgodi, da bo to tudi zadnja generacija passata, saj na štartni črti za letošnje leto že čaka njegov električni naslednik, ki ga je napovedala študija ID.aero, verjetno pa se bo imenoval VW ID.7.
Mercedes-benz razred C
Lani smo obeležili štirideset let njegovega neposrednega prednika mercedesa-benza 190, letos pa bo starodobnik postal mercedes-benz razreda C, ki je za stuttgartsko znamko vsaj tako pomemben kot passat za Volkswagna, saj vse do danes ostaja eden najbolj uspešnih modelov znamke.
Zgolj v prvi generaciji so jih prodali več kot 1,8 milijona. Predstavili so ga maja 1993, eden pomembnejših faktorjev za njegov uspeh pa je bila obsežna varnostna oprema. Mercedes-benz razreda C ostaja varen avto vse do danes, ko je od leta 2021 na voljo že v peti generaciji.
Porsche 911
Eden najbolj ikonskih športnih avtomobilov porsche 911 bo letos praznoval že šestdeseti rojstni dan. Trenutno je na voljo že v osmi generaciji. Porsche ga je 12. Septembra 1963 na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavil kot porsche 901, vendar pa so morali ime zaradi Peugeotove pritožbe, ki si je zagotovil trištevilčno oznako z ničlo na sredi, spremeniti v porsche 911.
V naslednjih letih je porsche 911 postal zelo priljubljen in seje v portfelju stuttgartske športne znamke ohranil kljub temu, da so ga poskušali nadomestiti z drugimi modeli, ki jih je vse preživel. Do danes so jih izdelali več kot milijon, kar je za drag kultni športni avtomobil ogromno.
Chevrolet corvette
Deset let pred porschejem 911 je na ceste zapeljal drugi kultni športni avtomobil, chevrolet corvette, ki ga danes poznamo le še kot corvette, oziroma »vette«, kot ga ljubkovalno imenujejo ljubitelji. Corvette je premiero doživela januarja 1953 na Motorami, avtomobilski razstavi, ki jo je v njujorškem hotelu Waldorf Astoria priredil General Motors. Klasični športni avtomobil je doslej doživel osem generacij, prodanih pa jih je bilo več kot 1,5 milijona.
V nasprotju s porschejem 911 je corvette vedno bila tudi razmeroma dosegljiv športni avtomobil, saj jo je v zadnji generaciji možno dobiti že za okrog 90 evrskih tisočakov. V zadnji generaciji je doživela tudi spremembo, saj so motor izpod sprednjega pokrova preselili na sredinski položaj za voznikom.
Fiat uno
Letos bo štirideseto obletnico praznoval fiat uno, avtomobil, ki ga je že v naslednji generaciji nasledil punto, vendar pa kljub temu gre za za izjemno uspešni in ključni model italijanske znamke. Uno se namreč ni le prodajal kot »sveže žemljice«, ampak je v svojem času postavljal industrijska merila. Majhni fiat je bil namreč prvi avtomobil v zgodovini, ki so ga razvili za avtomatizirano proizvodnjo.
Za varjenje karoserije je namreč skrbelo 200 robotov, ki so popolnoma samodejno izvedli 2.700 točkovnih zvarov. Delavci so jim ročno dodali le 30. Leta 1993 je una v Evropi nasledil punto, v Braziliji pa je kot fiat mille uspešno služil vse do leta 2014.