Težava: Zakaj v temi zadnje luči ne svetijo?

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Ste preverili, če na zadku vašega avtomobila v slabih svetlobnih pogojih svetijo luči? Prav možno je, da ne svetijo.
Oglej si celoten članek

Sodobni avtomobili so danes večinoma opremljeni z led dnevnimi lučmi, ki svetijo spredaj, zadnje luči pa so ob zadostni dnevni svetlobi ugasnjene, saj jih zakon izrecno ne zahteva. Ko se začne temniti in tipala za svetlobo to zaznajo, se na tako opremljenih avtomobilih avtomatsko prižgejo zasenčene luči in zadnje luči.

Avto Ledice, halogenke, matrični ... kaj je to?

A to pri marsikaterem avtomobilu velja le za mrak, ne pa za siv oblačen dan ali meglo, saj tega tipala ne zaznajo. In zato se lahko zgodi nekaj takšnega, kar je opisal bralec na forumu: »Danes čez dan sem bil na izletu po Štajerski avtocesti iz Ljubljane proti Murski Soboti. Vreme je bilo oblačno, megleno, občasno je padal tudi dež. Skratka, bila je slaba vidljivost. In ko se tako vozim, opazujem predvsem novejše avtomobile, ki se vozijo brez zadnjih luči (tudi v predorih). Ko jih prehitevam ugotovim, da jim prednje ledice brezhibno svetijo, zadaj pa tema. In takih je na cesti veliko.«

Foto: Bralec Vožnja brez luči

Dodal je: » Zanima me vaše mnenje o novodobnim dnevnih lučeh. Sam menim, da bi bilo bolje če bi svetile luči tudi zadaj, predvsem zaradi takih voznikov, ki ne vedo, da morajo v megli, dežju in v slabem vremenu prižgati zasenčene luči, da bodo vidni tudi z zadnje strani. Predvsem zaradi svoje varnosti in varnosti drugih.«

Pogosti dogodek

To se na žalost pogosto dogaja, prihaja pa celo do ekstremov, ko na cesti denimo srečate avtomobil, ki celo v trdi temi vozi popolnoma neosvetljen. Pet let nazaj nam je bralec poslal video posnetek avtomobila, ki je brez luči po avtocesti brez luči vozil celo ponoči in to s hitrostjo 130-140 kilometrov na uro. Z avtomobilom seveda ni bilo nič narobe, saj so se zavorne luči in smerniki prižigali, le voznik ni vedel, da mora ročno prižgati »prave« luči. In tega se ni domisli niti po tem, ko ga je na neprižgane luči poskušal opozoriti skoraj vsak mimovozeči.

Dolenjska AC pri 140 km/h Video: Po dolenjki pri 140 km/h brez prižganih luči

In četudi takšnemu vozniku »poblendate«, da bi ga opozorili, naj končno prižge luči, se ne bo nič zgodilo, saj ne ve, da je z njegovim avtomobilom kaj narobe, saj so osvetljeni instrumenti v notranjosti avtomobila osvetljeni. Kvečjemu bo mislil, da ste nestrpen voznik, ki mu na njegovi vožnji nekaj ni všeč. Učinek takšnih opozoril zato navsezadnje doseže prav nasprotno in  takšen voznik zaradi vašega opozarjanja celo naredi kakšno dodatno neumnost.

Razumljivo je torej, da si veliko voznikov želi, da bi se zadeve na nek način uredile. Ena rešitev bi bila ta, da se v avtomobile vgradi dovolj natančna tipala, ki bodo zaznala ne le mrak, ampak tudi slabe svetlobne razmere podnevi, druga in verjetno bolj razumljiva rešitev pa bi bila, da zadnje luči preprosto vedno svetijo. Za prometno varnost bi bila ta rešitev morda še bolj pomembna kot pa led dnevne luči spredaj, saj je bila ureditev s prižganimi lučmi navsezadnje sprejeta z obrazložitvijo, da bodo avtomobili zato podnevi bolj vidni.

Voznik mora poznati svoj avtomobil

Za pojasnilo, kaj menijo o tej težavi, smo vprašanja naslovili tudi na Policijo in Agencijo za varnost prometa (AVP). Z AVP so nam odgovorili: »71. Člen Zakona o pravilih v cestnem prometu med drugim navaja, da mora voznik motornega vozila ali skupine vozil v cestnem prometu voziti s prižganimi dnevnimi svetilkami ali zasenčenimi žarometi. Ob zmanjšani vidljivosti se praviloma uporablja zasenčene žaromete ali meglenke s kombinacijo teh žarometov.«

Tudi vi delate to napako? Takih nevidnih voznikov je ogromno

Dodajajo, da iz zgoraj napisanega lahko ugotovimo, da je v lepem vremenu in ob dobri vidljivosti voznikom  prepuščena izbira med dnevnimi lučmi ali zasenčenimi žarometi. V primeru slabe vidljivosti pa je voznik odgovoren, da poskrbi za zadostno vidnost svojega avtomobila. Dnevne luči torej v tem primeru niso dovolj, saj zadaj ne svetijo. Voznik mora svoj avtomobil tudi poznati do te mere, da ve, če se žarometi vključijo samodejno, sicer jih mora prižgati sam. Voznikom svetujejo, da v vsakem primeru preverijo, če ima vozil, ki ga vozijo, samodejni vklop zasenčenih žarometov.

Foto: Žurnal24 Luči pri avtomobilu

Ker kljub samodejnemu vklopu zasenčenih žarometov v prometu pride do situacij, ko je bolj varno, če voznik sam vključi zasenčene žaromete (in z njimi tudi zadnje luči), pri AVP voznikom svetujejo, naj takoj, ko se vidljivost poslabša, sami vključijo zasenčene luči in poskrbijo za lastno in varnost drugih udeležencev v prometu.

Pri Policiji svetujejo, da vozniki ob slabi vidljivosti, če se te ne prižgejo avtomatsko, sami prižgejo zasenčene žaromete. Dodajajo, da so tudi oni v zadnjem času prejeli nekaj pobud občanov za ureditev tega področja. Zato so o tem obvestili tudi Ministrstvo za infrastrukturo, ki na tem področju pripravlja zakonodajo in predlagali, da preuči ustreznost ureditev na tem področju.

80 evrov Ali sploh še veste, zakaj uporabljamo pozicijske luči?

Skratka, če zadek našega avtomobila ob slabi vidljivosti ni osvetljen, za to ne moremo kriviti avtomobila ali proizvajalca, ampak smo tako kot v mnogih drugih primerih, ki se tičejo varnosti, sami dolžni poskrbeti, da z neosvetljenim avtomobilom ne ogrožano sebe in drugih udeležencev v prometu. Nevednost tudi v tem primeru ne bi smela biti izgovor za prometno nesrečo.

Foto: Žurnal24 Gneča ob izvozu iz boksov ob rdeču luči.

Avto Premijski DS sveti po slovensko

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 14:45 2. Januar 2022.

    Imam ”avtomatiko”, ki pripali dolge LED, ko dohitim rikverc meglenkara. Takih idiotov nikoli ne zmanjka!

  • 14:35 2. Januar 2022.

    na vseh treh avtih pri hiši sem usposobil delovanje zadnjih luči ob prižganih dnevnih sprednjih. res je žalostno, da tega …

  • 11:12 2. Januar 2022.

    Za zadaj vozeče voznike je zelo moteče (predvsem ponoči in ob dežju) tudi pritiskanje na zavoro pred križišči, ko že …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.