Škoda karoq je zakorakal že v šesto leto svojega zelo uspešnega obstoja. Lani so ga prenovili, o čemer smo že pisali in ga tudi testirali. Zdaj smo zapeljali še njegovo različico za tiste, ki prisegajo na več mehanike in manj avtomatike. Govorimo o ročnem menjalniku, ki je bil vgrajen v kombinaciji z 1,5 TSI motorjem. Dvojec torej po eni strani nagovarja tiste, ki nočejo podhranjenega pogona v naloženem avtu, še vedno pa želijo imeti tudi nadzor nad prestavami ter ugodno porabo. Za štirikolesni pogon pa tudi še ni potrebe, niti denarja.
Bencinski motor ima poskočnih 110 kilovatov, ki pridejo ob pritisku na plin radi do izraza. Največji navor 250 Nm se prenaša na kolesa že od 1.500 vrtljajev, zato pretirano pritiskanje na plin sploh ni potrebno. Prestavna razmerja menjalnika so zastavljena tako, da lahko avto hitro in zvezno pridobiva hitrost ter niti pri avtocestni vožnji ne sili v previsoke vrtljaje. Posledično je poraba bencina res ugodna, sami smo jo držali pri 5,7 litrih na 100 kilometrov. Ročica menjalnika gladko izbira med stopnjami.
Velika večina ostalega iz testnega avta je že znanega. Če želiš biti na cesti manj vpadljiv, potem izbereš barvo, kot jo je imel testni karoq, na voljo pa je tudi precej živahnejših možnosti. Opremi sta pri tem motorju na voljo dve, dobre tri tisočake za bogatejšo style pa je po mojem mnenju dobra naložba, saj je poleg lepotnih nadgradenj med drugim avto opolnomočen za matrične žaromete, vstop in zagon brez ključa, samodejni radarski tempomat, s spletom povezljiv infozabavni sistem, vzvratno kamero, tudi prednje parkirne senzorje, boljšo izkoriščenost prtljažnika …
Mojstrska prilagodljivost različnim potrebam
Karoq je za svoj razred okoli 4,4 metra dolgega križanca prostorsko izredno dobro izkoriščen. Tako prednja kot zadnji potniki imajo dovolj prostora, sedeži so razredu primerni. Družinsko uporabnost nadgrajuje velik prtljažnik pravilnih oblik, ki s podiranjem naslonjal poveča prostornino s 521 litrov na 1.630 litrov. Med opcijami na ceniku je tudi vzdolžno pomična in po želji povsem odstranljiva zadnja klop, ko karoq lahko postane pravi selitveni avto. Na strehi ohranja dvignjene sani za pritrjevanje prečnih nosilcev.
Prednost karoqa je enostavna uporaba. Preglednost za volanom je dobra naprej in nazaj, sedi se seveda visoko, kar olajša samo vstopanje in izstopanje. Karoq za upravljanje s klimatsko napravo ohranja klasične gumbe, ki so morda na pogled že izgubili aktualnost, so pa zato toliko hitrejši in prijaznejši za nastavljanje med vožnjo. Pri opremi style je že omenjeni boljši infozabavni sistem, ki se za doplačilo z Applovimi telefoni lahko povezuje brezžično.
Karoq je z nami že kar nekaj let, in čeprav se to že pozna na katerem področju, v svojem bistvu ostaja zelo vsestransko uporaben in nenaporen avto s precej koristne tehnologije. Dober bencinski motor le še doda k pozitivni oceni. Medtem ko je njegova vstopna cena malo pod 27 tisočaki (1.0 TSI ambition), je bil testni avto z višjo opremo style in močnejšim bencinskim motorjem ter nekaj dodatki, kot je digitalni voznikov zaslon, ocenjen na 33.045 evrov.
Podatki o vozilu (škoda karoq 1,5 TSI style)
Pogon: bencinski, prednji pogon
Skupna moč: 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 250 Nm pri 1.500 vrt./min
Poraba po WLTP: 5,7, l/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.390 × 1.841 × 1.603, medosna razdalja 2.638
Prtljažnik v litrih: 521 - 1.630
Zmogljivosti: 211 km/h, 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 33.045 (s popustom)
PLUSI: prostornst in uporabnost, motor, enostavnost uporabe.
MINUSI: če iščete atraktivnost ...
sam fotko o prtljažniku z zloženimi zadnjimi sedeži pogledam in .. lahk ugotovim daje avto brez veze.. še to ne …
Ja glih SUV mora bit. 33k mala malica. Kupim kot snikers, daj 2, recem na blagajni. Vceraj sem na mojem …