Če se sprašujete, kaj pomeni bayon? V skladu z obstoječo Hyundaijevo strategijo poimenovanja športnih terencev je ime navdihnila počitniška točka Bayonne, glavno mesto francoske Baskije in ena najlepših destinacij na jugozahodu Francije. Ker je bayon zasnovan tako, da ustreza zahtevam evropskega trga, so se pri Hyundaiju odločili, da mu nadenejo evropsko ime.
Bayon se umešča pod model kona in je tako tudi najmanjši križanec znamke. To pomeni, da konkurira avtom, kot so VW T-roc in škoda kamiq. Tehnični podatki so nas zbodli. V dolžino meri dobrega 4,18 metra, kona v dolžino meri le tri centimetre več - 4,21 metra! Zakaj je Hyundai sploh potreboval bayona? Pri Hyundaiju med bayonom in kono ne boste izbirali zaradi velikosti, saj zanimivo velike razlike ni, vendar pa bayon razlike utemeljuje na drugih področjih.
Najmanjši član korejske družine SUV si platformo deli z modernim i20. Vendar pa je že na prvi pogled opaziti, da je večji, kljub enaki medosni razdalji, kar se v praksi najbolj občuti v večjem prtljažniku in prostornosti kabine. Pa tudi opazno drugačen je.
Z i20 si deli najnovejšo platformo, s tem pa tudi napredno tehnologijo in motorje. Kona je kljub prenovi v tem primeru zadaj - tehnološko in oblikovno. Kona temelji še na platformi modela i30, ki ni namensko evropski avto, kot sta to i20 in od njega večji in višji bayon.
Sorodnik i20, a uporabniško precej drugačen
V primerjavi z i20 je daljši za 14 centimetrov, tudi širši 2,5 centimetra in štiri centimetre višji. Če komu ne moremo očitati, da kopira druge, je to Hyundai s svojimi najnovejšimi izdelki. Tudi bayon je zelo originalen avto. Že na pogled je bolj robusten kot i20. Priznati moramo, da je privabljal poglede mimoidočih, ki so se spraševali, kaj je to za en nenavaden avto pred mojo garažo. Najbolj izstopajo tridelnimi žarometi.
Zunanja oblika je zaznamovana še z Evropejcem bolj ljubimi odsekanimi deli, poudarjenimi linijami in omenjenimi ozkimi svetili. Zadnje luči so v obliki bumeranga in so povezane z diodnim trakom. Z velikimi kolesi in plastičnimi obrobami daje vtis, da je pripravljen na terenske izzive, čeprav o možnosti 4x4 pogona ni govora. Pika na i je bila vojaško zelena barva, ki je delila mnenja - prav gotovo pa je bil zaslužna, da je avto na cesti in parkirišču izstopal iz množice štirikolesne pločevine. Seveda tudi pri testnem avtomobilu ni manjkala kontrastna kombinacija s črno streho. Preden ga že vidite pred svojo garažo, poglejte še na ceniku, kaj vsi dodatki pomenijo za vaš proračun.
Pod pokrovom motorja brez presenečenj
Od tal je oddaljen 18,2 centimetra, tri centimetre več kot i20, kar pomeni kakšna praska manj pod sprednjim odbijačem, ko boste zapeljali na višji robnik, boste pa morali malo več pozornosti nameniti odpiranju prtljažnih vrat v kakšni nizki garaži.
V notranjosti je povezava z i20 veliko bolj izrazita. Testni avtomobil je imel celotno armaturno ploščo digitalno, to pomeni par velikih 10,25-palčnih zaslonov. Velik osrednji zaslon je na voljo že od drugega nivoja opreme dalje, hvalim pa tudi zelo dobro sliko kamere za vzvratno vožnjo.
Če ga primerjamo s kono, ki je občutno cenejša, blesti na vseh področjih, od kakovosti materialov, do estetike in občutka pod prsti. Na zadnjih sedežih je sicer prostor omejen, a je prtljažnika na primer kar za 411 litrov, to je 60 litrov več kot v i20. To je tudi eden boljših podatkov v razredu mestnih križancev in občutno več od standarda za avte, celo razreda VW golf. Je pa manjše razočaranje prostornost na zadnji klopi, saj je ni nič več kot v i20. Spredaj se sicer sedi zelo udobno.
Tudi sedi se višje in bolj pregledno kot v i20, oba modela pa sta nas prepričala na področju nabora in delovanja asistenčnih sistemov.
Že v osnovni opremi bayona so vključeni številni asistenčni sistemi (samodejno zaviranje v sili, ohranjanje voznega pasu, opozorilo na speljevanje vozil pred vami, prepoznava znakov, preklop žarometov ...) Kar lahko potrdimo, je, da vse deluje tako, kot je treba. Še več. Ko smo v BTC zapeljali v napačno vrsto na parkirišču, kjer poteka enosmerni promet, nas je na primer avto kar sam opozoril, da smo zapeljali v enosmerno ulico. Redkost v tem razredu je tudi opozorilo o prisotnosti otrok na zadnjih sedežih.
Pohvalimo lahko tudi povezljivost. Telefon se nam je polnil brezžično na polički, na enem od številnih odlagališč v vozilu. Vsebino telefona na srednji zaslon prenesete preko vmesnika Apple CarPlay in Android Auto. Za voznika in potnike so v vozilu trije USB vtiči. Sistem Hyundai Bluelink pa omogoča oddaljeni dostop do podatkov o vozilu. Zanimivo je, da manjši ("cenejši") 8-palčni sistem omogoča brezžično povezavo s pametnim telefonom prek Apple Carplay ali AndroidAuto, večji 10,25-palčni pa še vedno le po žici.
Presenetil me je tudi zvok. Za to skrbi Bose ozvočenje.
Pod pokrovom motorja je Bayon prevzel Kappine bencinske motorje i20. To je dobra novica, saj gre za preverjene rešitve. Preizkusili smo ga v najmočnejši izvedenki s 120 konjskimi močmi in 48V sistemom mehkega hibrida, ki malenkost zmanjšuje porabo, predvsem tam, kjer je veliko speljevanja – v mestu. V pomoč pri agilnosti pri hitrem pospeševanju je sedemstopenjski DCT menjalnik, ki skrbi tudi za dovolj dobro dozo udobja. Skupaj s podvozjem, ki je miks udobja in dinamike. Avto se lahko pelje tudi malo bolj dinamično, tudi po zaslugi natančnega krmilnega mehanizma. Eden od treh programov je tudi šport, ko je avto malenkost bolj odziven na stopalki za plin in menjalniku, digitalni merilniki pa se privlačno obarvajo v rdečo barvo. Edina zamera je glasnost pri pospeševanju v klanec in slabša izolacija hrupa motorja pri večjih hitrostih.
Čudežev od trivaljnika, kljub 88 kilovatov moči, ne gre pričakovati, prav tako je bila pričakovana povprečna poraba nekaj pod sedmimi litri. Standard za tovrstna vozila.
Nekoliko preseneti le končna cena, saj je vozil cenovno primerljivo kot nekoliko večje, a tehnično ne tako dovršena kona. Testni avtomobil s popustom tako stane nekaj pod 26 tisočaki, kar bi znal biti za marsikaterega kupca mestnega križanca velik zalogaj. Za tistega, ki želi nekaj več v tem avtomobilskem razredu, pač ne.
Podatki o vozilu: (Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 120 Impression)
Prostornina motorja: 998 ccm
Moč motorja: 88 kW (120 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 172 Nm med 1.500 in 4.000 vrt./min
Zmogljivosti: 185 km/h, 10,4 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,7 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.180 x 1.775 x 1.490 medosna razdalja 2.580
Prostornina prtljažnika (v litrih): 411-1205
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 124 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 17.990 (osnovni) 21.690 (testni) / 25.710 (testni z dodatki in popustom)
Plusi: Digitalni merilniki, tehnična naprednost, slika kamere, delovanje sistemov;
Minusi: Veliko plastike v kabini, končna cena;
Google je vsak teden plačal spletno delo od doma od 6000 do 10000 evrov. Od Googla sem prejel prvi mesec …