Test: Najboljše in najslabše gume za leto 2016

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Test letnih pnevmatik za leto 2016, ki jih je opravila organizacija AMZS, je prinesel kar nekaj presenetljivih rezultatov glede uvrstitve na lestvico najboljših in najslabših gum. In še ena ugotovitev - nikar ne verjemite oznakam na obodu gume!
Oglej si celoten članek

Pri AMZS so skupaj s partnerskimi klubi po Evropi (ADAC, ÖAMTC, TCS ...) pred sezono menjave pnevmatik opravili tradicionalni test letnih gum. Tokrat so se posvetili dimenzijam 185/65 R15 (hitrostna oznaka H do 210 km/h) in "športni" oznaki 225/45 R17 (hitrostna oznaka Y do 300 km/h).

Tako kot vedno so se preizkuševalci na posebnem poligonu in pod enakimi pogoji za vse pnevmatike posvetili lastnostim, kot so obnašanje pnevmatik na suhi podlagi, na mokri podlagi, njihova glasnost, vpliv na porabo goriva in obrabo. Vse pnevmatike so nabavili "na skrivaj" iz običajne trgovinske ponudbe, tako da proizvajalci niso mogli vplivati na boljše lastnosti, kar se je v preteklosti že dogajalo. 

Testa v obeh dimenzijah sta načeloma potrdila ugotovitve zadnjih let, da najboljše izdelke praviloma ponujajo uveljavljene znamke z dolgoletnimi izkušnjami in ki so sposobne tudi velikih vlaganj v nove tehnologije. Vseeno pa je med obema testiranima kategorijama kar nekaj pozitivnih, pa tudi negativnih presenečenj. 

V kategoriji 185/65 R16 (citroën berlingo, dacia duster, kia ceed, hyindai i20/i30, opel corsa ...) so na modelu renault clio preizkusili 16 modelov pnevmatik. Sedem od njih si je zaslužilo oceno "zelo priporočljivo. 

Bistvene ugotovitve:

Najbolj uravnotežena pnevmatika trenutno na trgu v tej kategoriji je vredestein sportrac 5, zelo dobre so še continental conti premium contact 5, dunlop sport blu response, goodyear efficient grip performance, hankook kinergy eco K425, nokian line in kumho ecowing ES01 KH27. Med navedenimi pnevmatikami so lahko precejšnje cenovne razlike, zato je mogoče privarčevati kar nekaj evrov, a še vedno imeti na avtu zelo dobro gumo.

Takoj za najboljšimi je sava intensa HP, ki je iz elitne sedmerice izpadla zaradi nekoliko slabšega obnašanja na suhem, razočaranje v tej skupini sta gotovo visokocenovni pnevmatiki michelin energy saver+ in bridgestone turanza T001, ki sta obe dali prednost obrabi pred zanesljivostjo v mokrem. 

Najslabša sta modela nankang green sport eco 2+ (kako zveneče ime!) in GT radial champiro VP1. Kakšen razkorak je lahko med pnevmatikami, priča podatek, da je imela najslabša pnevmatika kar 11 metrov (37 odstotkov!) daljšo zavorno pot, na betonski podlagi (predori ...) pa kar 17,4 metra (41 odstotkov). Velike razlike so tudi pri točki, ko avto splava.

Zakaj ni na lestvici Pirellijeve gume P1 verde? Ker so preizkuševalci ugotovili, da je kljub identičnim specifikacijam velika razlika v kakovosti glede na to, ali omenjeni model izdelajo v tovarni v Romuniji ali tovarni v Turčiji. Pri Pirelliju so se izgovarjali na "pomoto" pri prilagajanju proizvodnje. 

Druga testirana kategorija letošnje sezone je 225/45 R17 Y. Te pnevmatike ima lahko nameščena pestra paleta avtov: audi A3/A4, ford focus/C-max/mondeo, honda civic/accord, kia ceed, mini cooper/countryman, opel astra/meriva/zafira, renault capture/clio/megane/scenic, škoda octavia/superb, toyota auris/avensis/verso, volkswagen caddy/golf/passat/schirocco ...

Bistvene ugotovitve

Preizkusili so 16 različnih modelov, pri čemer so najboljšo oceno dobile štiri pnevmatike. Če zmagovalec ni presenetljiv - gre za model continental conti sport contact 5 - pa je zanimivo drugo mesto, ki jo je osvojila Slovencem malo znana švicarska znamka Esa z modelom tecar spirit 5 UHP, ki je kljub zelo dobremu oprijemu najbolj varčna pnevmatika. Pirelli s P zero in Vredestein z ultrac vorti modelom sta prav tako prejela oceno "zelo priporočljivo". 

Glavnina preostalih pnevmatik spada v kategorijo "priporočljivo." Spet je tik za najboljšimi sava intensa UHP zaradi lažjih slabosti na mokri cesti, znova pa je zgolj z uvrstitvijo v sredino lestvice razočaral Michelin z modelom pilot sport 3, fulda sport control je še slabša. Semperit, ki je pred leti veljal kot znamka z dobrim razmerjem med kakovostjo in ceno, je tudi v tej kategoriji pri dnu lestvice. Zgolj oceno "priporočljivo z omejitvami" je prejela pnevmatika maxxis victra VS01.

V tej kategoriji je bilo razlik med najboljšimi in najslabšimi glede zmogljivosti manj. Čeprav naj bi bil ta tip pnevmatik zelo športen na suhi cesti, so to dokazovali le štirje modeli. Precejšnje razlike so lahko opri obrabi, kjer je sava intensa UHP nesporni kralj po trdoživosti.

V testu niso bili zajete gume dunlop sport maxx RT, goodyear eagle F1, bridgestone potenza S001 in kumho KU39, saj so proizvajalci za letošnjo sezono napovedali nove modele, ki pa še niso bili na razpolago za enakovreden test.

Kupite najboljšo in dobite pnevmatiko zastonj

Cenovna primerjava med pnevmatikami ni enostavna, saj je odvisna od mesta nakupa, dodatnega servisa (zastonjska menjava), morebitne poštnine in podobno. Smo pa s pregledom pri enem od internetnih ponudnikov pnevmatik ugotovili, da je mogoče pri kategoriji širine 185 Vredesteinova zmagovalna pnevmatika pravzaprav med najcenejšimi v kategoriji sedmih najboljših in je mogoče v primerjavi s cenami premium znamk ob nakupu kompleta Vredesteinovih pnevmatik četrto pnevmatiko dobiti "zastonj".

Manjše cenovne razlike med najboljšimi so pri kategoriji 205, je pa tam kar nekaj modelov iz naslednje kategorije "priporočljivo", ki so znatno cenejši od najboljše četverice.

Nikar ne slepo verjemite, če se guma kiti z A razredom!

Pri AMZS izpostavljajo, da je letošnji test znova dokazal velike razlike v kakovosti pnevmatik, v nekaterih primerih je bil razkorak še posebej velik. Predvsem pa so ugotovili, da se na oznake na pnevmatikah glede kategoriziranja, v kateri razred spada nek model po oprijemu v mokrem (razredi A, B, C, D ...), hrupnosti in pri porabi goriva, res ne gre zanašati.

Le dve tretjini oznak se sklada z ugotovitvami testa, medtem ko pri nekaterih modelih lahko prihaja do velikih razhajanj od oznake na obodu in dejanskim stanjem. Zato se velja pred izbiro pnevmatik veliko bolj zanašati na potrošniške teste, kot je AMZS-jev.

dezurni@zurnal24.si

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 18:10 13. Maj 2016.

    Zanima me samo ali je to test AMZS ali pa so oni samo prevedli ADAC-ov test !

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.