Ceed je v tretji generaciji tako trdno ugnezden med težkokategorniki golfovega razreda kot še nikoli.
Kia je v zadnjih dveh letih z različnimi novimi modeli v ponudbi (stinger, stonic …) dokazala, da zna razmišljati tudi nekonvencionalno, a pri modelu ceed je konvencionalnost še kako pomembna. Prvi dve generaciji tega modela sta si priljubljenost med kupci nabirali na konzervativen način, vztrajno. Le malo stvari je bilo prepuščeno ljubezni na prvi pogled. Zanesljivost, vsestranskost in dolga garancija so bili nosilni aduti ceeda, veliko pomembnejši kot pa izkazovanje talentov glede zmogljivosti motorjev, vožnje ali asistenčnih sistemov, kar so morda nekateri tekmeci doslej bolj poudarjali. Rezultati niso izostali, kar se je poznalo pri prodaji tako novih kot rabljenih ceedov.
Novi ceed tega prigaranega statusa "best buy" avtomobila očitno ne namerava zapraviti, kvečjemu nadgraditi. Krajše druženje s testnikom tretje generacije, ki je imel 1,0-litrski turbobencinar in najbolj ciljan srednji nivo opreme LX edition, je pokazal, da so strahovi odveč, napredek pa očiten.
Ceed je od zunaj privlačnejši avto kot kadarkoli doslej, oblikovalcem pa je vsaj po moji oceni uspelo združiti v eni podobi mladostnost in elegantnost brez drznih odklonov, tako da je lahko avto všeč katerikoli starostni skupini in obema spoloma.
Ceed povzema tipično notranjo podobo zadnjih sorodnikov. Volan je tudi glede razporeditve in oblike stikal velikanski preskok naprej. Sedenje ni kak poseben presežek, treba je priznati, da se v golfu, peugeotu 308 ali mazdi3 sedi bolje. Ceed torej še ni mišljen kot dolgoprogaš.
Evolucija je pri ceedu izboljšala kakovost stikal na armaturni plošči, kljub velikemu zaslonu na njenem vrhu pa je bolj kot digitalizacija še naprej v ospredju klasično pritiskanje in vrtenje vzvodov. Čisto v redu! Vsaj pri tem nivoju izbrane opreme bo tiste, ki so vajeni barvitega življenja, zmotila monotona črnina. Novi rod multimedijskega vmesnika je ličen in raznovrsten, ne manjka možnost neposredne povezave z iOs ali Androidom.
Morda je za zadnje potnike resda na voljo nekaj več prostora kot v predhodniku, a ceed ni nikakršen prvak po prostornosti. Srednji sedež je ozek. Mikavnejši pa je pogled v prtljažnik, kjer se za robom skriva 395 litrov. V tem razredu kombilimuzin je to skoraj največ, kar je na razpolago. Ne manjka niti ločen prostorček za drobnarije oziroma "razsuti" hitri nakup iz trgovine.
Litrski trivaljnik se zdi najmikavnejša izbira med petimi motornimi različicami, s katerim lastnik zadane zlato sredino živahnosti in ekonomičnosti. Ne gre za najboljšega trivaljnika, saj po umirjenosti in poskočnosti zaostaja za malimi srčki iz PSA ali Forda, je pa dober izdelek. 88 kilovatov je za namembnost takšnega avta dovolj, še posebej pri vožnjah izven avtocest. Vrtenje volana je izdatno umetno podprto s servoojačevalnikom. Spet gre za kompromis, ki bo všeč tistim, ki iščejo udobje, manj pa onim, ki zahtevajo lastno angažiranost v vožnji.
Zgodba se ponovi pri podvozju, ki se v ovinkih in prek neravnin obnaša povsem pričakovano, ne več, ne manj. Hitreje odpeljani ovinki ali obnašanje karoserije pri avtocestni vožnji pokaže, zakaj so avti tipa golf, megane ali focus boljši. Ampak spet, to bo opazila le specifična skupina voznikov.
Kia je v zadnjem obdobju naredila konkretne korake naprej pri asistenčnih sistemih. Ceed ima kar bogat nabor serijskih pomagal - samodejno preklapljanje med glavnimi in zasenčenimi žarometi, spremljanje zbranosti voznika in sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu. Ampak … AEB v treh od štirih paketih opreme ne prepoznava pešcev, zanj je potrebno še doplačati 290 evrov. Resno, koliko ozaveščenih kupcev pa pri znamki pričakujejo, da bodo pripravljeni razpreti denarnico za takšno nesmiselno nadgradnjo?
Tudi za zadnje parkirne senzorje se pri testiranem nivoju opreme še doplača, medtem ko niti na seznamu doplačil ni na voljo kar nekaj pomagal, ki so sicer na razpolago pri višjih dveh opremah.
Stroški so tisto, na kar so lastniki pri ceedu še posebej tenkočutni. Testni avto ima na ceniku ceno 18.490 evrov, vendar to ni zadnja cena, saj jo je mogoče znotraj uvoznikovih akcij in obvodov zbiti še za najmanj 3.000 evrov. Če se vmes kaj pokvari, ceeda varuje sedemletna garancija, medtem ko so zaradi majhne prostornine nizki tudi letni stroški registracije. Glede porabe goriva je mogoče z litrskim trivaljnikom shajati z okoli 6,7 litri, kar je povsem sprejemljivo za moderno kombilimuzino. Da seveda, to je vsaj za liter več od dizla, ampak če vzamete v ozir nižje stroške vzdrževanja skozi daljše obdobje, registracije in celo bencina, potem hvaljenje "dizelašev" z nizko porabo hitro izgubi podlago.
Pod črto bi težko rekel, da ceed na katerem od zgoraj opisanih področij zasenči tekmece. Je pa skupek vseh njegovih lastnosti takšen, da se dostojno spušča v boj v zahtevnem razredu, ki mu (tudi po prodaji) še kar poveljuje golf, sledijo pa astra, megane, focus, leon, i30, 308 in drugi.
A prav ta sposobnost iskanja zlate linije je ceedov najmočnejši as, zaradi katerega ga je potrebo spoštovati tudi v smislu nakupa rabljenega vozila: sveža primerjava podjetja Eurotax pravi, da ima na nemškem trgu (!) kia ceed 1,0 T-GDI po treh letih ali 50 tisoč prevoženih kilometrih s 63,3 odstotka najboljšo projekcijo ohranjanja vrednosti novega vozila v svojem C segmentu - da, celo boljšo od golfa.
Podatki o vozilu (kia ceed 1,0 T-GDI LX edition)
Motor: 998 cm3, turbobencinar
Moč: 88 kW (120 KM) pri 6.000 vrt/min.
Navor: 172 Nm od 1.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.310 × 1.800 × 1.447, medosna razdalja 2.650
Prtljažnik (v litrih): 395-1.291
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 128 g/km
Zmogljivosti: 190 km/h, 11,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 18.490
Konkurenti: VW golf, ford focus, seat leon, renault megane, hyundai i30, peugeot 308, opel astra ...
PLUSI: prijetna evolucija, spodobna vožnja, napoved ohranjanja cene.
MINUSI: nelogičnosti pri opremi.
Ni kaj, tipi so se naučili dela avtomobile in sedaj so pač v ospredju. Glede tehnike so sicer po mojem …
ne vem za golfe, sam pasate tule 3 leta stare vsi kupujejo za polovicno ceno. Cew je to kaksno ohranjanje …
Bravo Aro to je to