Toyota še šesto leto zapored drži naslov najbolj vredne svetovne avtomobilistične znamke. Mercedes-Benz je na drugem mestu prehitel BMW, Tesla je naredila ogromen skok naprej in se je skoraj izenačila z Audijem. Volkswagen spet med deseterico.
Vrednost Toyote je v globalni raziskavi, ki jo tradicionalno pripravlja vplivna agencija Kantar Millward Brown, zrasla za pet odstotkov in je vredna že 29,99 milijard dolarjev. Vzrok za rast vrednosti je predvsem večje povpraševanje po njihovih SUV vozilih v Evropi in v ZDA, pa tudi zaradi konstantnosti, ki jo kažejo Japonci, so obrazložili v raziskavi.
Suvi ostajajo vroče žemljice
"SUV vozila ostajajo znak poželenja, ljudje jih jemljejo kot zmogljiva in varčna," je za Automotive News Europe dejal Peter Walshe, direktor Global BrandZ pri Kantar Millward Brown in dodal: "Toyota se je izkazala za zanesljivo podjetje, ki predstavlja vrednost in kakovost."
Toyota se je v zadnjih 13 letih kar 11-krat zavihtela na sam vrh, le v letih 2010 in 2012 je končala na drugem mestu lestvice. Mercedes-Benzu, ki je v letih 2016 in 2017 prehitel BMW v globalni prodaji vozil, je vrednost skočila za devet odstotkov na 25,7 milijarde dolarjev, s čimer so prehiteli tekmeca iz Münchna, čigar vrednost je skočila za štiri odstotke na 25,6 milijarde dolarjev. Walshe je padec BMW za eno mesto obrazložil z manjšim povpraševanjem v ZDA, a dejal, da je to še vedno dominantna znamka: "BMW gre še vedno odlično. Ko bodo zajeli sapo jih bo spet težko ustaviti."
V raziskavi BrandZ Top 100 najbolj vrednih svetovnih znamk na 1. mestu ostaja podjetje Google, katerega vrednost je ocenjena na 302,1 milijarde dolarjev, kar je 23 odstokov več kot pred letom dni. Drugi je Apple, ki je zrasel za 28 odstotkov na 300,6 milijarde dolarjev, Amazon je na tretjem mestu prehitel Microsoft.
VW kupci niso obrnili hrbta
Po dveh letih odsotnosti se je med top 10 znamk spet vrnil Volkswagen, katerega vrednost ocenjujejo na 5,99 milijarde dolarjev, še lani je bila njegova vrednost 5,1 milijarde dolarjev. VW je iz lestvice izpadel predvsem na račun afere Dieselgate, ki se je zgodila septembra leta 2015. Kljub škandalu, ki je podjetje stal na milijone evrov, pa so stranke ostale zveste znamki VW.
Walshe pravi, da Volkswagen pri kupcih ostaja zaupanja vredna znamka. "To potrjuje prodaja," pravi, saj je VW lani po svetu prodal rekordnih 6,23 milijona avtomobilov. Kljub temu je vrednost Volkswagna še vedno krepko manjša kot pred afero Dieselgate. Leta 2015 je bila vrednost podjetja iz Wolfsburga 9,3 milijarde dolarjev.
Tesla je svojo vrednost povečala kar za 60 odstotkov in je zdaj 9,4 milijarde dolarjev, kar je le malenkost manj kot je vreden Audi. Vzrok za to je vsekakor povpraševanje po njihovem najmanjšem in najcenejšem tesla model 3, vrednost pa je zrasla kljub velikim težavam pri proizvodnji vozil. "Ljudje se nad Teslo ne navdušujejo le zaradi vozil. Njena vrednost raste tudi na račun tega, da je šef podjetja Elon Musk v vesolje poslal Teslin avtomobil. "Tesla veliko obljublja, zdaj pa bo morala obljube tudi izpolniti," je jasen Walshe.