Strokovnjaki za varnost v prometu že vrsto let opozarjajo, kako nevarno je telefoniranje med vožnjo. Voznik ali voznica ima le eno prosto roko za vožnjo, hkrati pa so misli osredotočene na pogovor in ne na opazovanje okolice. Nekateri prav zaradi zadnjega menijo, da bi morali prepovedati tudi prostoročno telefoniranje, ki ga sicer uporablja le manjšina cestnih "govorcev".
Največkrat citirana raziskava iz leta 1997 je denimo ugotavljala, da se dejavnik nevarnosti nesreče zaradi telefoniranja poveča za 4,3-krat.
Povezave med telefoniranjem in nesrečami niso našli
Zdaj pa je tu nova raziskava, ki piha na dušo tistim, ki v telefoniranju med vožnjo ne vidijo nič posebnega. Opravili sta jo ameriška univerza Carnegie Mellon in londonska School of Economics, njuni izsledki pa se precej razlikujejo od tistih s podobno tematiko. Raziskovalci so namreč poskušali kar "na cesti" najti neposredno povezavo med številom prometnih nesreč in telefonskim prometom mobilnih operaterjev v letih med 2002 in 2005, poroča BBC.
Osredotočili so se na primerjavo časa pred in po 21. uri, saj so po tej uri ponudniki mobilnih storitev strankam v tistih letih omogočali zastonj klice, zato so takrat ljudje množično grabili za telefone. Da so vključili le voznike, je raziskava zagotovila na podlagi podatkov baznih postaj operaterjev, ki so sledile poti uporabnika.
Izsledki kažejo, da je v času po 21. uri resnično telefoniralo sedem odstotkov več voznikov. A ko so ta podatek primerjali z bazo okoli osmih milijonov prometnih nesreč v devetih različnih zveznih državah ZDA, niso našli konkretnega dokaza, da se je v tistem času precej povečalo tudi število nesreč. To pa je v nasprotju s trditvami drugih raziskav, ki so se zanašale bolj na laboratorijske teste odzivnosti "voznikov".
Vozniki se očitno prilagodijo
Prav tako najnovejša raziskava trdi, da prepoved telefoniranja med vožnjo ni imelo učinka na zmanjšanje števila nesreč. "Morda vozniki kompenzirajo dejstvo, da jih mobilni telefoni zamotijo, tako da se selektivno odločijo, kdaj bodo opravili klic, ali pa med klicem zavestno vozijo previdneje," je dejala profesorica Saurabh Bhargava, ena od nosilk projekta, ki je priznala, da so jih izsledki "presenetili". A avtorji raziskave opozarjajo na previdnost pri interpretacijah ugotovitev in na dejstvo, da so se osredotočili zgolj na telefoniranje, ne pa tudi na pisanje SMS-sporočil ali celo brskanje po spletu.
Med drugim opozarjajo na dejstvo, da je promet po 21. uri praviloma že precej redkejši kot v najbolj obremenjenih delih dneva, zato zmerna uporaba telefona takrat ne predstavlja tako velike nevarnosti.
V popoldanskem času ima vsak tretji voznik telefon na ušesu. Seveda policaji ki stojijo za grmom z radarjem v roki …
Se popolnoma strinjam. Tudi jaz imam take izkušnje s "frajerji" ki vozijo kot bi bili na barki sredi morja. Seveda, …
Bedarija, raziskavo so pa delali ravno tisti, ki največ telefonirajo med vožnjo, smo res pravi Balkan.<br />Zame je telefon na …