Tehnika bo še reševala

Foto: Žurnal24 (Foto: Volvo)
Pariz. Številne znamke predstavljajo sisteme, ki bodo varnost v prometu še izboljšali. Nekateri bodo kmalu že na voljo.
Oglej si celoten članek

Tehnika. Pri Žurnalu smo preizkusili s strani Euro NCAP nagrajeni volvo sistem pedestrian detection, ki je v preteklosti buril duhove. Na salonu pa so bili predstavljeni še številni drugi, ki bodo za razliko od volvovega na voljo malo pozneje.

Pametne blazine
Pri Fordu so za nov focus, ki bo na trge zapeljal v prvi polovici leta 2011, razvili novo generacijo varnostnih blazin, ki imajo posebne ventile za odvod plinov v ramenskem območju. Z njimi se aktivirana blazina prilagodi velikosti in masi potnikov.

Foto: Žurnal24 zra%C4%8Dna blazina, ford

Udarec pri trku ob blazino je tako manj boleč. Ob tem velja poudariti, da bo sistem v kratkem času na voljo tudi v manjših in cenejših modelih. V Združenih državah Amerike pa so začeli izdelovati zračne blazine, vgrajene v varnostne pasove.

Korak k avtomatski vožnji
Pri Volvu so modeloma S60 in V60 serijsko namenili sistem, ki s kamero in senzorji zazna pešca na vozišču in na to opozori voznika. Če ta ne reagira, se vozilo samodejno tudi ustavi. Sistem deluje pri hitrostih do 30 kilometrov na uro, pri višjih pa maksimalno zavre, da bi zmanjšal hitrost in ublažil posledice morebitnega trka.

Pri Volvu so nam razložili, da razvijajo varnostne sisteme v testni povezavi z navigacijskimi sistemi GPS, ki bodo imeli vse karte shranjene v obliki grafike 4D. Tako bo voznik poznal natančno konfiguracijo ceste in okolice, sistem pa ga bo na morebitno nastalo nevarnost pravočasno opozoril in preusmeril na drugo cestno povezavo.

Vožnja z dolgimi lučmi
Valeo je predstavil sistem z vgrajeno kamero, ki nadzira promet in po potrebi samodejno zapre del svetlobnega snopa, da ne bi zaslepil drugih udeležencev v prometu.

Foto: Žurnal24 valeo, zasen%C4%8Dene lu%C4%8Di

že poznamo pri vozilih visokega cenovnega razreda, posebnost tega pa je, da bo na voljo za širok nabor modelov, tudi cenejših.

Serijski klic v sili
Vse več avtomobilskih znamk pospešeno razvija sisteme, ki bodo v primeru nesreče samodejno vzpostavili povezavo s klicnim centrom, ta pa bo nato na kraj dogodka poslal urgentno vozilo. Omenjeni sistem pospešeno razvijajo pri BMW, Audiju in Daimlerju, koncern PSA (Citroën in Peugeot) in BMW sta v ta namen od konzorcija Euro NCAP prejel tudi nagrado za doprinos k varnosti v prometu. Podobne sisteme pa razvijajo tudi manj priznane znamke.

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.