Tehničnega pregleda ne opravijo niti tri leta stari avtomobili

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
V Nemčiji ugotavljajo, da so novi predpisi o merjenju trdnih decev v izpuhu dizelskih motorjev tako strogi, da tehničnih pregledov ne opravi niti marsikateri tri leta star avtomobil.
Oglej si celoten članek

O meritvah trdnih delcev v izpuhu, ki ga bodo na tehnične preglede počasi uvedle vse države, smo že pisali. 1. julija 2023 so jih začeli izvajati tudi v Nemčiji, kjer ugotavljajo, da veliko dizelskih avtomobilov zaradi previsoke vsebnosti trdnih delcev v izpuhu ne opravi niti prvega tehničnega pregleda po treh letih.

Za težave so krivi filtri trdnih delcev, DPF filtri, ki zadržujejo saje, ki v motorju nastanejo med nepopolnim zgorevanjem dizelskega goriva, in so zelo občutljiva komponenta sistema za zmanjševanje škodljivih izpustov. Da se DPF filtri ne bi prehitro zamašili, se regenerirajo z občasnim sežiganjem saj, ki se izvede, ko izpušni sistem med daljšimi vožnjami doseže dovolj visoko temperaturo.

Foto: Pexels Servisna lučka DPF filter

Težave pa nastopijo, če se njihovi lastniki z dizelskimi avtomobili vozijo le na kratke razdalje in izpušnemu sistemu ne dajo možnosti, da bi izvedel regeneracijo DPF filtra. V tem primeru se zmožnost DPF filtra, da zadržuje saje, zmanjša in ravno to je razlog, da tisoče avtomobilov že po treh letih ni opravilo tehničnega pregleda, na katerem so merili tudi vsebnost trdnih delcev v izpuhu.

Drago popravilo na lastne stroške

Kot poroča nemški avtomobilski klub ADAC, je zgolj med 1. avgustom in 30. oktobrom lani zaradi te težave tehničnega pregleda ni opravilo kar 3,4 odstotka od 950.809 pregledanih avtomobilov.  V številkah to predstavlja 32.285 dizelskih avtomobilov. Izpostaviti velja, da je v tem primeru šlo za razmeroma nove avtomobile, ki ustrezajo okoljskemu merilu Euro 6.

Med avtomobili, ki so prevozili do 50.000 kilometrov, je bilo neprimernih za udeležbo v prometu 2,8 odstotka, med avtomobili, ki so prevozili med 50.000 in 160.000 kilometrov, je bilo takšnih 3,3 odstotka, med avtomobili, ki so prevozili več kot 160.000 kilometrov, pa jih tehničnega pregleda zaradi prevelike vsebnosti trnih delcev v izpuhu ni opravilo 4,7 odstotka. To je resna zadeva, ker takšni avtomobili ne smejo voziti, dokler lastniki ne odpravijo napake, kar jih lahko stane do 3.000 evrov. Še bolj nerodno je, da popravila zamašenega DPF filtra ne krije tovarniško jamstvo.

Foto: Volkswagen Emisije, izpušni plini

 

Različne metode

Za težave je kriva tudi sprememba pri merjenju vsebnosti izpušnih plinov. S 1. julijem 2003 so namreč z merjenja tako imenovanega absorpcijskega koeficienta prešli na merjenje koncentracije trdnih delcev v izpuhu. V izpuhu je dovoljena koncentracija do 250.000 trdih delcev na kubični centimeter, z dobrimi DPF filtri pa lahko dosežemo koncentracijo 10.000 na kubični centimeter. A očitno vsi ne delujejo ustrezno.

Pri ADAC pojasnjujejo, da je težava med drugim tudi posledica različnih metod meritev med postopkom homologacije avtomobila in metodologije meritev na tehničnih pregledih. Način meritev proizvajalcev, ki merijo izpuste trdnih delcev na kilometer, je na tehničnih pregledih nemogoče izvajati, saj bi bile predrage in bi zahtevale preveč časa. To je po drugi strani tudi razlog, da popravila neustreznega DPF filtra ni mogoče uveljavljati v okviru tovarniške garancije.

ADAC zato proizvajalce avtomobilov poziva, naj sisteme za zadrževanje trdnih delcev zasnujejo tako, da bodo ustrezali tudi zahtevam tehničnih pregledov. Pozivajo jih tudi, naj kot znamenje dobre volje prizadetim lastnikom njihovih avtomobilov pokrijejo stroške zamenjave neustreznih DPF filtrov.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 22

  • 10:08 17. Maj 2024.

    Imam 13 let starega dizla Opel ECO z PDF ventilom . Na vsakem teh. pregledu je stanje izpuhov , po …

  • 14:49 14. Maj 2024.

    Že pred uvedbo DPF filtrov so imeli največ težav tisti vozniki dizlov, ki so imeli prekratke vožnje, da se motor …

  • 10:42 14. Maj 2024.

    Je pa res,da naš avtopark postaja starejši zaradi 30% povečanja cen vozil,posledično so dražja tudi rabljena,plače pa bodo šle gor …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.