Imate ročni menjalnik? Potem ne počnite tega!

Foto: Anže Petkovšek Hyundai i30
Foto: Anže Petkovšek Hyundai i30
Pogosta napaka voznikov vozil z ročnim menjalnikom, lahko povzroči predčasno drago menjavo delov.
Oglej si celoten članek

V času, ko avtomobilski trg tudi v Evropi osvajajo samodejni menjalniki v kombinaciji z asistenčnimi sistemi, smo morda kar nekoliko pozabili na pravila, ki smo jih nekoč poznali vsi vozniki. Kako delati z ročnim menjalnikom in česa nikakor ne smemo početi

Ročica ročnega menjalnika in pedal sklopke še vedno ostaja nekaj, kar voznika poleg volanskega obroča še najbolj povezuje z avtomobilsko mehaniko. A preveč sproščeno ravnanje z njo lahko povzroči marsikatero težavo, ki smo jo v avtomobilih s samodejnimi menjalniki že nekako pozabili.

Avto Tekočine v menjalniku zahtevajo nego

Leve noge nikoli ne pustite počivati na pedalu sklopke

To je morda ena bolj redkih napak, a se vseeno dogaja, da kateri voznik tudi med vožnjo nogo obdrži na pedalu sklopke. Če leve noge po speljevanju in menjavanju prestav ne umikate s sklopke, lahko minimalno razklenete stik med vztrajnikom in lamelo, s tem pa povzročite, da zaradi slabega stika drsita. To lahko povzroči prehitro obrabo lamele, poškoduje pa se lahko tudi potisni ležaj, ki je v tem primeru preveč izpostavljen obremenitvam. Če torej noge ne umikate s pedala sklopke, lahko povzročite predčasno drago menjavo njenih delov.

Ne pospešujte pri prenizkih vrtljajih motorja

S pospeševanjem pri prenizkih vrtljajih motorja, denimo s 50 kilometrov na uro v peti ali celo šesti prestavi, ne bomo škodovali le sklopki, ampak celotnemu pogonskemu sklopu, predvsem pa motorju. Če namreč – največkrat v želji po čim manjši porabi goriva – v visoki prestavi pritisnete na plin, da bi hitro pospešil, lahko močno preobremenite celotni pogonski sklop z motorjem kot njegovim srcem. Dober primer je vožnja kolesa. Tisti, ki je kdaj poskusil speljati s previsoko prestavo, gotov ve, da je za to porabil vse svoje moči, učinka pa je bilo malo ali pa je celo moral ustaviti, saj naprej ni šlo. Enakim obremenitvam je izpostavljen pogon avtomobila in motorju lahko prav tako povsem poide sapa. Pred pospeševanjem torej prestavite stopnje ali dve navzdol in pustite motorju, da zadiha.

Avto Črna napoved za ročne menjalnike

Ne "obešajte" se na sklopko

Nikoli se v želji po hitrem štartu ne "obešajte na sklopko". Ta postopek, pri katerem delno popustimo sklopko, da lamele drsijo med seboj in nam zato denimo tudi med postankom na klancu ni treba zategniti ročne zavore, močno obremeni tako lamele kot tudi potisni ležaj sklopke. Posledica je močnejša obraba elementov in predčasna draga popravila sklopke. Med postanki torej uporabite zavore in ročno zavoro, saj so temu namenjene.

Pred semaforjem naj bo menjalnik v nevtralnem položaju

Ko stojite pred rdečim semaforjem, vedno prestavite v prosti tek in popustite pedal sklopke. Če tega ne storite, se obrablja predvsem potisni ležaj sklopke, saj je ves čas postanka brez potrebe izpostavljen obremenitvam, za katere ni bil narejen. Pojasnilo, da boste z menjalnikom v prvi hitreje speljali, ko se bo prižgala zelena luč, na prometno preobremenjenih mestnih ulicah ni ravno na mestu.

PUŠČANJE MOTORJA, KLIME Ali velja luknjice na motorju, menjalniku ali klimi zakrpati z aditivi?

Med vožnjo roke ne naslanjajte na prestavno ročico

Ko ne prestavljate, pustite ročico menjalnika pri miru. Če se z roko naslanjate na ročico, lahko povzročite preveliko obrabo zobnikov in okvaro menjalnika. Sicer pa bi med vožnjo morali z obema rokama tako ali tako držati volanski obroč, zato ni razloga, da desnica počiva na menjalniku, ali pa navsezadnje levica na vratih.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 9

  • 01:24 11. Julij 2019.

    Ali veš, kje najti žensko za eno noč? Pridite v >>> www.Bredhot.Com

  • 16:28 10. Julij 2019.

    Se strinjam, da se pred semaforjem ne drží sklopke ampak da v ler, ampak je pa treba spremljati dogajanje in …

  • 16:01 10. Julij 2019.

    Zadnja drži samo moraš malo tiščati v levo ali desno in po 50000km ga uničiš

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.