Te novosti voznike čakajo v 2017

Foto: Anže Petkovšek
Foto: Anže Petkovšek
Kaj novega prinaša leto 2017 na področju prometa, voznikov in vozil? Neizpolnjenih obljub iz preteklosti, ki naj bi se končno uresničile, je kar nekaj, v veljavi pa tudi nova pravila in prakse.
Oglej si celoten članek

Zakoni in pravilniki

Takoj na začetku leta bo pričel veljati novi zakon o voznikih. Še posebej očitne spremembe tega zakona bodo na področju dela in pristojnosti nadzora agencije za varnost v prometu (AVP), saj bo po novem imela v rokah precej več moči za odkrivanje in kaznovanje kršiteljev na področju delovanja šol voženj in pooblaščenih organizacij.

Na ministrstvu za infrastrukturo obljubljajo, da bo leta 2017 po dolgi zamudi končno stopil v veljavo tudi novi zakon o motornih vozilih, ki bo pomagal izboljšati nekatera pereča področja. Zakon se trenutno nahaja v javni in medresorski obravnavi. Med predvidenimi spremembami bo bolj zaradi vztrajanja EU kot pa zaradi domačih pobud kaznivo postalo vrtenje števca kilometrov nazaj pri avtih. Za to početje bo grozila visoka kazen. Zaradi nadzora nad izvajanjem tehničnih pregledov pa bodo na testni stezi fotografirali vsako vozilo posebej, a morajo najti najprej kompromis s pooblaščenko za dostop do informacij javnega značaja.

Morda bo leta 2017 izpolnjena tudi obljuba, ki jo je minister Peter Gašperšič dal že februarja lani, da bodo namreč spremembe zakonodaje omogočile vpeljavo alkoholnih ključavnic za voznike povratnike. 

Predvidena je tudi novela tretjega temeljnega zakona glede prometa, to je zakona o pravilih cestnega prometa. Sprejet naj bi bil do konca leta. V tej noveli gre pričakovati določene zaostritve glede nevarnega početja voznikov, denimo telefoniranja med vožnjo s slušalko. Še manj tolerance naj bi bilo do hudih prekrškov, denimo objestne vožnje in vožnje pod vplivom alkohola.

Zanimivo bo videti, ali bodo uslišane prošnje policije po prilagoditvi pristojenega zakona o njihovem delu na način, da bi lahko po zgledu več kot 20 drugih evropskih držav pričeli uporabljati učinkovite sisteme za avtomatski nadzor in prepoznavanje tablic, s čimer bi na cestah lahko zaznali precej več kršiteljev, morda celo kriminalcev. Informacijska pooblaščenka pa nad tehnologijo ni navdušena. 

Policija se digitalizira

V operativno rabo bo že takoj na začetku leta prišel prvi skener za obravnavo prometnih nesreč, kar bo po besedah predstavnice policije Vesne Drole predstavljalo velik korak naprej pri zagotavljanju bolj učinkovitega in kakovostnejšega dela. Hitrost obravnavanja neke nesreče se bo pohitrila, skener pa bo z natančnim slikanjem prizorišča prispeval k boljšemu ugotavljanju odgovornosti udeležencev.

Foto: Saša Despot sekcijsko merjenje hitrosti Prav tako bodo že do konca januarja 2017 v vseh policijskih upravah prejeli v uporabo tablične računalnike, s katerimi bodo policisti na terenu hitreje opravljali postopke in jih bodo bistveno razbremenili papirologije. 

Novost bo uporaba termovizije pri nadzoru tehnične brezhibnosti tovornih vozil v prometu, računajo pa lahko tudi na 40 novih patruljnih vozil, s katerimi bodo pomladili vozni park. 

Takoj na začetku leta naj bi v sodelovanju z Darsom vendarle zagnali tudi sekcijsko merjenje hitrosti mimo Trojan, ki ga obljubljajo že nič manj kot leto in pol. 

Motorna kolesa bodo tišja in tekočinsko hlajena

S 1. januarjem 2017 stopa v veljavo določilo, da morajo čisto vsa nova motorna kolesa, ki se prodajajo, ustrezati okoljskemu standardu euro 4. Ta je v primerjavi z doslej veljavnim prepolovil dovoljene izpuste, hkrati pa postavil tudi ostra merila, kako glasen je lahko nek motocikel.

V praksi to lahko pomeni, da bodo motorji z zračnim hlajenjem odslej precej težje dosegali norme, spreminjala se bo oblika izpušnih cevi. Proizvajalci morajo pri snovanju celotnega motocikla upoštevati še številne druge kategorije hrupa, ki ga proizvaja vozilo, ne le njegov agregat.

Pričakujte nove oblike prevoza 

Pričakovati je spremembe na področju dojemanja mobilnosti. Na podlagi sprememb zakonodaje, ki bo glede na obljube stopila v veljavo v 2017, lahko zelo verjetno pričakujemo konkreten datum, kdaj bo tudi v Sloveniji na voljo storitev Uber. Pred časom so napovedali storitev UberX, poleg tega pa bo v Ljubljani v sodelovanju z MOL in LPP nudil prevoz z električnimi vozili. Zanimiv bo odziv oziroma prilagoditev taksi služb.

Več se bo delalo, tovornjake bolj privilo

Vlada je v zadnjih dveh proračunih vendarle prepoznala potrebo po izdatnejših vlaganjih v vzdrževanje cestne infrastrukture. Na DRSC pričakujejo zagon del na številnih odsekih.

Foto: Anže Petkovšek tranzit Spomladi pa se bodo na avtocestah pričela tudi dela pri vzpostavljanju elektronskega cestninjenja za tovornjake, ki naj bi pričelo na polno obratovati v enem letu. S tem bo tudi konec priviligiranega položaja tovornjakov, ko lahko na številnih odsekih naših avtocest vozijo povsem brezplačno. Del cestnin od tovornjakov pa bo glede na napovedi preusmerjen v financiranje izgradnje drugega železniškega tira do Kopra. 

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 11:30 4. Januar 2017.

    neeeeeeeeeeeeee pa želel sm kupt harleya, ta država je problematična. bolš da se odselm v ameriko. ni druge

  • 09:56 4. Januar 2017.

    Po novem bodo torej Harley-i brneli kot skuterji? :)

  • 10:23 3. Januar 2017.

    Spet se spravljajo nad motorna vozila. Birokrati dajo nemogoče pogoje gospodarstvu. Upam da bomo lahko kupovali stare Tomose za lušt.<br …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.