Takšna je električna prihodnost rallyja

Foto: Škoda škoda fabia RE-X1 kreisel, električni dirkalnik
Foto: Škoda škoda fabia RE-X1 kreisel, električni dirkalnik
Škoda v letošnjem letu praznuje že 120 let udejstvovanja v motošportu, kar je proslavila športno in električno, bolj natančno, z električno specialko za rally.
Oglej si celoten članek

Električni dirkalnik se uradno imenuje škoda RE-X1 kreisel in je plod sodelovanja med oddelkom Škoda Motorsport, avstrijskim zastopnikom Škode, proizvajalcem električnih komponent Kreisel Electric in moštvom Baumschlager Rallye & Racing.

Prvi kilometri Prvi kilometri s škodo, ki postavlja nove standarde

Foto: Škoda škoda fabia RE-X1 kreisel, električni dirkalnik

Pri Škodi so za osnovo električnega dirkalnika vzeli trenutno rally specialko škoda fabia rally2 evo in jo prilagodili za vgradnjo Kreislovega električnega pogonskega sklopa. S tehničnimi podatki so sicer skopi, vendar pa je znano to, da dirkalnik škoda RE-X1 kreisel poganja elektromotor z močjo 260 kilovatov in navorom 600 njutonmetrov, ki se napaja iz baterije s kapaciteto 52,5 kilovatne ure in napetostjo 860 voltov. S tem je škoda RE-X1 kreisel dejansko močnejša od bencinske fabie rally2 evo, saj njen 1,6-litrski štirivaljnik zmore »le« 214 kilovatov moči in 425 njutonmetrov navora.

Škodina predhodnica, tovarna Laurin & Klement, je leta 1901 z motociklom L&K tip C, ki ga je vozil Narcis Podsedníček, sodelovala na zahtevni dirki Pariz-Berlin. Podsedníček je premagal edinega preostalega tekmeca na dirki, a je na cilj prišel sredi noči, ko so uradniki kontrolne točke že spali. Za zabeležko časa je zaprosil bližnjega orožnika, s tem pa razjezil vodstvo dirke, ki ga je zaradi neupoštevanja pravil diskvalificiralo. Motociklistični navdušenci se z odločitvijo vodstva seveda niso strinjali in so Podsedníčka kot moralnega zmagovalca dirke nosili na rokah.

200-kilovatno polnjenje

Pri Kreislu so za rally razvili tudi posebni polnilnik. Imenujejo ga CHIMERO, omogoča pa polnjenje z močjo 200 kilovatov. Električni pogon je od inženirjev zahteval tudi precej prilagoditev karoserije, predvsem njenega dna, v katerega je bilo treba litij-ionski baterijski sklop vgraditi kar se da nizko. Povečani masi zaradi baterij so prilagodili tudi podvozje.

Avto Škoda razkrila svojo veliko novost

Škoda Motorsport je sicer prvo različico škode RE-X1 kreisel pripravila za asfalt, vendar jo moštvo Baumschlager Rallye & Racing jo preskuša tudi na makadamu, torej bo v prihodnje šlo za veliko bolj vsestranski dirkalnik. Kljub temu, da gre v bistvu za študijo, jo je avstrijska zveza za motoršport AMF v okviru kluba ÖAMTC homologirala za dirke, zato bo lahko tekmovala tudi v avstrijskem rally prvenstvu. Prvi nastop na rallyju je predviden že za julij.

Foto: Škoda škoda fabia RE-X1 kreisel, električni dirkalnik

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 11:43 3. Julij 2021.

    Google plačuje dobro plačo od doma od 4500 do 6000 dolarjev na teden, kar je neverjetno pred letom dni, ko …

Več novic